Başlık nasıl yazılır, nasıl dikkat çekici ve faydalı hale getirilir? Bu sorunun cevabı içerik ajansı ve marka yayıncıları kadar okuyucular için de önemli. Çünkü clickbait denilen tıklama tuzağı başlıklar uzun vadede okuyucu kaybına yol açıyor. Peki marka içeriklerinde başlıklar nasıl yazılmalı?
Bilgisayarlar haber merkezlerinde yaygın biçimde kullanılmadan önce sahip olunması gereken önemli bir beceri vardı: Harf saymak. Tasarımcılar başlık için gerekli alanı belirlerdi. Editörlerse harf sayarak bu alana sığacak en iyi başlıkları oluşturdu. Fakat bugün, bilgisayarlar günlük hayatımızın tamamına yerleştiği için harf saymak eski bir beceri sayılıyor ve kelimeler üzerinde rahatlıkla değişiklik yapılabiliyor.
Geçmişte de günümüzde de, başlıklar konusunda değişmemesi gereken bir kural var. Bu kural, hedef kitleye en uygun ve en cazip başlığı yazmak. Peki en dikkat çeken başlığı yazmak için neler yapılmalı?
Markanızın hazırladığınız içerikteki amacını belirleyin
İçerik pazarlamasında, hazırladığınız her içerik bir amaca hizmet eder. O nedenle içeriğinizde şu amaçlara yer verebilirsiniz:
- Arama motorlarında marka görünürlüğünüzü ve tıklanmaları artırmak
- Anahtar kelimeler belirleyerek SEO geliÅŸtirmeleri yapmak
- e-bülten / newsletter’a üye olmak için kullanıcıları ikna etmek
- İnternet sitenize gelen kullanıcıların, site içerisindeki içerikleri daha fazla okumasını sağlamak
Tek bir içeriğinizde yukarıdaki maddelerin birkaçı yer alabilir. Fakat aralarından sizin için en önemlisini seçerek başlığınızı o konunun etrafında belirleyin. Başlığınızı markanızın içerikteki amacına göre yazın.
Hazırlayacağınız içerik neden okunmalı?
İçeriğin kullanıcılar tarafından nasıl algılanacağını düşünün. Sizce bu içeriğin hangi başlıkları okuyucuları cezbeder?
Bu adımda içeriğinizin amacını açıklamak zorunda değilsiniz. Burada önemli olan içeriğin benzersiz özelliklerini açıklayabilmektir. Kullanıcı bu içeriği görüntülemek için neden sizin internet sayfanıza geldi? İçeriği okuyanlar için bu makalenin değeri nedir? Unutmayın, kullanıcıların hazırladığınız içerikleri okuması için bir nedene ihtiyaçları var.
Arama motorunda, bir arama sonuçları sayfası düşünün. Çok sayıda seçenek var. Başka birinin içeriği sizin içeriğinizin üzerinde gözüküyor. Başlığınız diğer içeriklerle hemen hemen aynıysa kullanıcı daha üst sırada görüneni tıklamayı tercih eder. Ancak kalabalık bir arama sonucu listesinde, başlığınız göze çarpıyorsa kullanıcının sizin içeriğinizi seçme olasılığı daha yüksektir. Çünkü başlığınız benzersiz ve yeterince ayrıntılıdır.
Başlık nasıl yazılır? Gerçekçi başlıklar kullanın!
Ne yazık ki, bazen tıklanma alabilmek uğruna başlık yazarları, içeriği göz ardı ederek sadece dikkat çekici başlıklar üretiyor. Bu yöntem iyi bir yöntem olmamakla birlikte, itibara zarar veren de bir yöntemdir. Her zaman başlıkların içeriklerinizle alakalı olduğundan ve dikkat çekici olduğundan emin olun.
Harekete geçirici ifadeler
İyi bir başlıkta hedef kitlenizi çekebilmek için bazı unsurların bulunması gerekir. Bu unsurlar kitlenizi harekete geçirebilir nitelikte olmalıdır. Güçlü bir başlık şunları içerir:
- Aktif fiiller
- Sade ve öz bir dil
- Tanıdık ve beklenmedik kelimelerin bir arada kullanılması
- Hedef kitleye uygun net fayda
Contentive İçerik Ajansı’nın bir blog başlığı ile bahsettiğimiz unsurları özetleyebiliriz:
Bu içerik başlığında, sizi harekete geçirecek bir fiil yer alıyor. Eğer bir marka sahibiyseniz bu başlık, marka hikayenizi bulabilmek adına sizi harekete geçirebilir. Ayrıca sade ve öz bir dil kullanılarak hedef kitleye en uygun fayda bu başlıkta sağlanıyor.
Markanızın dilini kullanın
Başlık markanızın içeriğine katkıda bulunurken, markanızın dilini de yansıtmalıdır. Başlığınıza karar verirken şu soruları cevaplamalısınız.
- Başlıkta sade ve mesafeli bir dil mi kullanılıyor yoksa bir mizahi bir dil mi hakim?
- Hedef kitlenize direkt ulaşabiliyor mu? Yoksa hedef kitle, ikinci bir şahıs yani arkadaşlar veya çevre aracılığıyla mı içeriğinize erişiyor?
Contentive İçerik Ajansı olarak iş ortaklarımıza sunduğumuz içerik hizmetlerimizi blog içerikleriyle zenginleştirmeyi çok seviyoruz. Biz de içeriklerimizde kullandığımız başlıklarda, okuyucunun ihtiyacını ön plana alıyor ve Contentive markasının kendinden emin tavrını cümlelerimize yansıtıyoruz. Örneğin;
- YouTube kullanılarak online satışlar nasıl artırılır?
- Yaş grubuna göre içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
- Video içerik stratejisinde markalar nelere dikkat etmeli?
- Kurumsal blog rehberi: Strateji ve ipuçları
- Artırılmış gerçeklik içerik pazarlamasında nasıl kullanılır?
Başlıklarınızı test edin
Elbette içeriklerinizin başlıklarını test edebilirsiniz ve bu kesinlikle iyi bir fikirdir. İçeriklerinizi yayınlamadan önce başlıkları mutlaka test edin. Ekibinizden geri bildirim isteyin. Hatta içerik yayınlanmadan önce hedeflediğiniz okuyucuların birkaçından da geri bildirim isteyebilirsiniz. Birkaç başlık seçeneğini onlarla paylaşın ve şu sorulara yanıt vermelerini bekleyin:
- İçeriğin tamamını okumak için bu başlığa tıklar mısın?
- Neden bu başlığa tıklamak istersin?
- İçeriğin ana fikrini anladın mı?
Bu gönderiyi Instagram’da gör