augmented reality » Artırılmış gerçeklik içerik pazarlamasında nasıl kullanılır? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Pokemon’nun çizgi filmlerde izlendiği, Game Boy ve hatta oyun kartlarıyla oynandığı dönemi hatırlıyor musunuz? Fakat her şey bir anda 2016’da yayınlanan Pokemon Go oyunu ile değişti ve artırılmış gerçeklik teknolojisiyle herkes sokaklarda Pokemon aramaya başladı.

Pokemon Go, oluşturduğu trend sayesinde artırılmış gerçekliğin önünü açtı ve artırılmış gerçeklik o zamandan bu yana hızla büyümeye devam ediyor. 2016’da tüketicilere sunulan artırılmış gerçeklik mobil uygulamalarından elde edilen gelir, dünya bazında 725 milyon doların üzerindeydi ve 2022 itibarı ile tahminler, bu gelirin 15,5 milyar dolara yükseleceğini öngörüyor. (Kaynak)

Umut vadeden pazar gelirleriyle artırılmış gerçekliğin, pazarlama stratejilerinin bir parçası olacağı öngörülüyor. Pazarlama stratejisinde farklı bir taktik izleyip rakip firmaların önüne geçmek istiyorsanız, artırılmış gerçeklik teknolojisini pazarlama stratejinizle birleştirebilirsiniz.

Artırılmış gerçeklik nedir?

Artırılmış gerçeklik, gerçek dünyadaki olgulara ses, video ve metin gibi dijital bilgileri ekleyen bir teknolojidir. Snapchat’te kafanızın üzerine eklediğiniz köpek kulakları ve akıllı telefonunuzda en iyi arkadaşınızla yüzlerinizi değiştirmeniz buna en güzel örnek olabilir.

Bu teknoloji sadece eğlenceli fotoğraflar için değil, aynı zamanda da mobil pazarlamacılığa yeni bir bakış açısı getirerek, markaların ürünleri için sanal deneyim oluşturmasına kapı açıyor.

Artırılmış gerçeklik teknolojisinin faydaları

Markaların ürünlerini pazarlamak için artırılmış gerçeklik teknolojisinden faydalanması, sektördeki pastanın büyük bir dilimine sahip olmak anlamına bile gelebilir.

Müşterilerin ürünü görselleştirmesine yardımcı olur

Giysi denemekten mobilya yerleştirmeye kadar artırılmış gerçeklik teknolojisi müşteriye kişiselleştirilmiş ortamda ürünü sunuyor.

Müşterileri mağazaya çeker

Mağaza içindeki artırılmış gerçeklik ekranları, müşterilerinize ürünleriniz hakkında detaylı bilgi sağlar. Müşteriler ürünleri satın almadan önce, ürünler hakkında detaylı bilgi almayı oldukça sever. Hatta, müşterilerin yüzde 58’i bir ürünü almadan önce mutlaka mağazaya gidip o ürünü inceler.

Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırır

Yapılan araştırmalar, artırılmış gerçeklik uygulamalarının müşterilerin markayı inceleme düzeyini neredeyse iki katına çıkardığını gösteriyor. Ayrıca müşterilerin yüzde 50’sinin artırılmış gerçeklik teknolojisini sunan markalardan alışveriş yapma olasılığı daha yüksek.

Ürünlerin iade sayısını azaltır

Artırılmış gerçeklik teknolojisi müşterilerin güvenli ve bilinçli alışveriş yapabilmesini sağlar. Müşterilerin yüzde 40’ı bu teknolojiyi sunan markaların ürünlerine daha fazla para ödemeyi kabul ediyor.

Artırılmış gerçeklik uygulaması oluşturmak için ipuçları

Rakipleriniz arasında ciddi bir fark yaratmak için markanız adına bu teknolojiyi kullanarak mobil bir uygulama geliştirmek sizin için oldukça yararlı olabilir. Müşterileriniz için faydalı olabilmek adına mobil uygulamanızı oluştururken bu adımları göz ardı etmeyin.

Problemi tanımlayın

Uygulamayı tasarlarken müşterilerin hayatını nasıl kolaylaştırabileceğinize karar vermelisiniz. Bu noktada müşterileriniz tarafından değer yaratan ve müşterilerinizin ihtiyacına yönelik bir problem seçmelisiniz.

Kullanıcıların uygulamanızı ziyaret etmesini sağlayın

Daha fazla kullanıcının mobil uygulamanıza gelmesi için anlık bildirimler yollayın.

Basit tutun

Müşterilerin alışık olduğu renkleri ve tasarımları kullanın böylece müşteleriler mobil uygulamanıza kendilerini daha yakın hisseder.

İçeriği es geçmeyin

Tasarladığınız uygulama kadar içinde kullanacağınız veriler de çok önemli. Eğer ürün tanıtımı yapan bir uygulama oluşturuyorsanız, ürünlerinizin açıklamalarını çok iyi yazmalısınız. İçeriği olmayan bir uygulamayı kimse kullanmak istemez. Bunun için profesyonel bir içerik ajansı desteği alabilirsiniz.

Müşterilerinizin datalarını koruyun

Müşterileriniz uygulamanızın içerisinde vakit geçirirken nelere daha çok tıkladıklarını ve neleri daha çok aradıklarının verisini tutun. Bu veriler markanızı iyileştirmek için bulunmaz bir nimet olabilir.

Artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanıldığı sektörler

Moda

Bir alışveriş odası özelliğiyle müşterilerinize ev konforunda kıyafet, gözlük veya makyajı “deneme” şansını verin.

Eğitim

Çocuklarınızın iskelet sistemlerini öğrenmelerine yardımcı olmak gibi ilgi çekici aktiviteleri artırılmış gerçeklik teknolojisiyle sunun.

Emlak

Potansiyel ev alıcılarına, boş bir kat planının en sevdikleri mobilyalarla doldurulduğunda nasıl olacağını gösterin.

Sağlık

Yeni tedavilerde doktorları eğitmek için ilacın vücutta nasıl çalıştığını görsel olarak açıklayın.

Seyahat

Herhangi bir akıllı telefon üzerinde 360 tur ile otelinizin odalarının muhteşem manzarasını gösterin.

Eğlence

Film için farkındalığı artırın ve karakterleri hayata geçirerek gösterileri yayınlayın.