Kurumsal dergi içerikleri çeşitli konseptlerde kurgulanabilir. Malum pek çok organizasyon tarafından kullanılmaya başlanan kurumsal dergiler, çalışanların motivasyonunu artırıyor, paydaşlar ve hedef kitleyle olan karşılıklı iletişimi güçlendiriyor. İçeriklerin kurum içi iletişim / paydaşlarla iletişim ağırlıklı mı yoksa life style ağırlıklı mı olacağı ise tamamen ihtiyaca göre değişiyor.
Dergi çıkaran ajanslar, işi profesyonel biçimde yürütmek isteyen şirketler için büyük önem taşıyor. Siz de başarılı bir kurumsal dergi çıkarmak için neler yapmanız gerektiğini merak ediyorsanız doğru yerdesiniz…
1. Dergi çıkaran ajanslar ile bağlantı kurun
Kurumsal dergi yayıncılığı profesyonel olarak yapılmalıdır. Bu nedenle marka gazeteciliği konusunda da uzman bir içerik ajansı ile çalışmak oldukça önemli. Bu şekilde süreli yayınlarınız ile kime, nasıl, ne zaman, hangi tonda ulaşmanız gerektiğinin stratejisini belirleyebilirsiniz. Başarılı içerik ajansları arasından seçiminizi yaparak ilk adımı atabilirsiniz.
2. Kurumsal dergi içerikleri için hedef kitlenizi iyi analiz edin
Kurumsal dergi nasıl hazırlanır? Bu dergiyle kimlere ulaşabilirim, yalnızca kurum içiyle mi sınırlandırmalıyım yoksa şirketin etki alanındaki herkes mi hedef kitlem olmalı? Tüm bu sorulara mantıklı cevaplar aramalı, başta içerik ajansı olmak üzere destek aldığınız bütün iletişim danışmanlığı şirketleriyle ortak hareket etmelisiniz.
3. Yayınınızın adı konusunda titiz davranın
Basılı veya online fark etmeksizin her türlü mecrada okuyucuyu ilk etkileyen şey yayının ya da web sitesinin ismidir. Şirketin yaptığı işe uygun, akılda kalıcı ve dikkat çekici bir isim ulaşmak istediğiniz kitleyi doğrudan yakalamaya yardım eder. Unutmayın ki iyi bir yayın ismi, amaç ve içerik hakkında da ipuçları verir.
4. Konsept, tasarım ve içeriklere karar verin
İçerik ajansları, konsept ve dergi tasarımının belirlenmesinden basıma kadar giden bütün süreci yönetiyor. Bu ajanslar, kurumsal dergi içeriği konusunda da yaratıcı ve güncel tavsiyeleriyle oluşturmak istediğiniz kimliği en iyi şekilde yansıtıyor. Dergi çıkaran ajanslar, hedef kitlenize uygun konular, yazılı ve görsel malzemelerle uzun vadeli başarılara destekçiniz oluyor.
5.Yayının etki alanında olan herkesle bağlantı kurun
Kurumsal dergi içerikleri belirlenirken şirketinizin doğrudan veya dolaylı olarak bağlantı kurduğu herkesin fikrini almalısınız. Basit anketler yardımıyla beklentileri ölçebilir, bu doğrultuda kendinize yeni bir yol haritası çizebilirsiniz. Ucuz ve zahmetsiz olan anket, mülakat gibi araştırma yöntemleriyle çok değerli bilgilere ulaşabileceğinizi sakın unutmayın.
6. Her aşamada özgün ve yenilikçi olun
Kurumsal dergiler her şeyden önce özgün olmalıdır. Tasarımdan içeriğe kadar hiçbir şey kopya olmamalıdır. Dünyadaki iyi örneklerden esinlenebilirsiniz ancak aynısını alıp kopyalamak kurum kültürüne uymayacağı için başarılı olmak da zorlaşır. Ancak özgün, yaratıcı ve yenilikçi bir dergiyle istediğiniz verimi alabilirsiniz.
7. Tüm çalışanlar tek bir çatı altında toplanmalı
Öncelikli amaçlarınızdan biri de çalışanların motivasyonunu artırmak olduğu için çıkardığınız yayınlarda herkesin eşit ölçüde değerli olduğunu vurgulamalısınız. Çalışanların doğum günüleri, aldıkları ödüller, terfileri gibi önemli ayrıntılar hem herkesi motive eder hem de aile olduklarını hatırlatır.
8. Baskıda kalitesi de kurumsal dergi içerikleri kadar önemli
Görsel açıdan çekiciliği artırmak için yayınlarınızı hazırlarken renkli ve kaliteli kağıtlar seçmelisiniz. Böylece yaptığınız işe ne denli özendiğiniz belli olur. Ayrıca metinlerin ve görsellerin etkileyiciliği de fazlasıyla artar.
Profesyonel destek için ise onlarca kurumsal dergi tecrübemizle Contentive İçerik Ajansı’nı tercih edebilirsiniz. Detayları görüşmek için tıklayın.
Bu gönderiyi Instagram’da gör