Bugünden içerik pazarlamasının geleceği nasıl olacak diye merak ediyorsanız, bu konuda epey yol almışsınız demektir. Malum teknolojinin gelişimiyle birlikte insan davranışları deyim yerindeyse akıl almaz bir şekilde değişti. Dolayısıyla pazarlama ve içerik pazarlamasının yolları da… Son 20 yıla baktığımızda bile bunu fark etmek mümkün.
- 90’ların ortasında internetin hayatımıza girmesi bilgiyi arama ve tüketme alışkanlıklarımızı baştan aşağı değiştirdi (ve bu dönem pazarlama uzmanları için bu yeni mecraya adapte olmakla geçti)
- 2000’lerin başlarında sosyal ağlar milyonlarca insanın birbiriyle bağlantı kurmasını sağladı (ve pazarlama uzmanları müşteriyle en iyi iletişimi kuracağı metotları geliştirdi)
- 2000’lerin sonuna doğru akıllı telefonlar, internetin sunduğu tüm imkanları nerede olurlarsa olsun tüketicilerin erişimine ve paylaşımına açtı (ve pazarlama uzmanları oluşturdukları içerik pazarlaması stratejilerinin mobile uyumlu olmasına öncelik vermeye başladı)
Bugün artık yeni bir periyodun ve büyük bir değişimin başlangıç aşamasındayız. Hubspot’un yaptığı bu araştırma değişen okuma, izleme, içerikle etkileşime geçme yollarını ortaya koyuyor.
Global browsing trendleri
Dünya çapında 1091 internet kullanıcısının katıldığı araştırmanın en dikkat çekici sonucuna göre, son iki yılda içerik tüketimi şu üç büyük sosyal medya ağında çarpıcı bir şekilde arttı: Facebook (yüzde 57 artış), Twitter (yüzde 25 artış), Linkedin (yüzde 21 artış).
Bunun yanı sıra araştırmaya göre mobil bildirimler de yüzde 34 oranında artmış durumda.
“Tüketici nereye giderse, içerik onu takip eder”
İçerik tüketimi trendleri
İçerik tüketimi artık internette, o kesin. Ve orada seçenekler sınırsız. İçerik pazarlaması uzmanlarına göre, tüketicinin hangi tarzda içeriğe ilgi gösterdiğini bilmek en önemlisi.
Bu soruya cevap bulmak için araştırmada katılımcılara daha çok hangi çeşit içerikleri okudukları veya izledikleri sorulmuş. Çıkan sonuç tabii ki hiç şaşırtıcı değil. Video içerikleri birinci sırada geliyor.
Peki ya gelecekte neler görmek istiyorlar? Bu soruya verilen cevaplar sosyal medyanın önlenemez yükselişini kanıtlar nitelikte.
İçerik pazarlamasının gelceğinde mobilde içerik tüketimi
Yapılan içerik pazarlaması çalışmalarının mobile uyumlu olması gerektiğini söyleyip duruyoruz. Hubspot’un araştırmasının sonuçları da bunu kanıtlıyor. Öyle ki internet kullanıcılarının yüzde 33’ü internete girerken en çok akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtmişler.
Hal böyle olunca içerik pazarlaması uzmanlarına göre mobil için özel bir strateji hazırlamak gerekiyor. Bunun için ilk adım tabii ki web sitesinin mobile uyumlu olması. Ardından siteye gelen ziyaretçilerin ne kadarının mobilden girdiğini öğrenmek gerek. Eğer büyük çoğunluğu mobilden geliyorsa, bu mobil bildirimleri seçeneğini karşılarına çıkarabilirsiniz demek.
Video içerikleri tüketim alışkanlıkları
Video içeriklerine olan talebi şu veriyle özetleyebiliriz: Araştırmaya katılanların yüzdee 45’i haftada en az bir saat Youtube veya Facebook’ta video izliyor. Nisan 2016 verilerine göre Facebook’un günlük 1.65 milyar aktif kullanıcısı bulunuyor. Ve bu Facebook kullanıcıları günde 8 milyar adet video izliyor!
Tüm datalar bize video alanındaki büyümeyi işaret ediyor. Bu video içeriklerinin önemli bir kısmını orta yaş altı izliyor olsa da nihayetinde yer yaş grubundan internet kullanıcısı birer video tüketicisi. Bu demektir ki tüm pazarlama uzmanları kendi güvenli bölgesinden çıkıp yaratıcı video’lar üzerine düşünmeye başlamalı.
Haliyle içerik pazarlamasının geleceği aslında içerik ajansı desteğinin de çok daha önemli olacağını gösteriyor. Siz de destek almak istiyorsanız, hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.