contentive » İçerik pazarlaması nedir? Ä°ÅŸte en çok yapılan 30 hata » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

Belki bir süredir içerik pazarlaması yapıyor ama istediğiniz sonuçları elde edemiyorsunuzdur. Ya da başarılı bir içerik pazarlaması yürütmenize rağmen bu stratejiyi nasıl geliştireceğinizi bilmiyorsunuzdur. O halde bu listeyi kontrol etmenizde fayda var.

Baştan başlayalım, içerik pazarlaması nedir?

İçerik pazarlaması, bir şirketin veya markanın hedef kitlesine değerli, bilgilendirici veya eğlendirici içerikler sağlayarak, potansiyel müşterilerin ilgisini çekme, marka farkındalığı oluşturma, müşteri sadakati kazanma ve satışları artırma stratejisidir. İçerik pazarlaması, geleneksel reklamcılıktan farklı olarak, potansiyel müşterilere bilgi ve değer sunarak onların güvenini ve sadakatini kazanmayı hedefler.

Peki içerik pazarlaması neleri içerir?

Genel hatlarıyla içerik pazarlaması için gerekli olan adımlar aşağıdaki gibidir. Tüm bu aşamalar için profesyonel bir içerik ajansı desteği sağlanabilir.

1. İçerik oluşturma

İçerik pazarlaması stratejisinin temelinde, hedef kitleye hitap eden deÄŸerli içeriklerin oluÅŸturulması bulunur. Bu içerikler, blog yazıları, makaleler, videolar, infografikler, e-kitaplar, beyaz kitaplar, podcast’ler, sosyal medya gönderileri ve daha fazlasını içerebilir.

2. Hedef kitle analizi

İçerik pazarlaması stratejisinin etkili olabilmesi için, hedef kitleyi iyi anlamak önemlidir. Hedef kitle analizi, demografik özellikler, ilgi alanları, ihtiyaçlar, sorunlar ve davranışlar gibi faktörleri değerlendirerek içeriğin hedef kitleye uygun şekilde tasarlanmasını sağlar.

3. İçerik dağıtımı

İyi bir içerik oluşturulduktan sonra, hedef kitleye ulaşmak için doğru kanallarda dağıtılmalıdır. Bu, blog veya web sitesinde yayınlama, sosyal medya paylaşımları, e-posta pazarlaması, podcast platformlarına yükleme gibi çeşitli yöntemleri içerebilir.

4. SEO optimizasyonu

İçerik pazarlamasının etkili olabilmesi için, içeriklerin arama motorlarında görünürlüğünü artırmak önemlidir. Arama motoru optimizasyonu (SEO), içeriğin hedeflenen anahtar kelimelerle optimize edilmesini, başlık ve meta açıklamalarının düzenlenmesini ve link yapılandırmasını içerir.

5. Ölçüm ve analiz

İçerik pazarlaması stratejisinin başarısını ölçmek için analiz araçları kullanılır. Bu araçlar, içeriğin performansını, erişimini, okunurluğunu, dönüşüm oranlarını ve diğer metrikleri izlemeye yardımcı olur. Bu veriler, stratejideki iyileştirmeleri belirlemek için kullanılabilir.

icerik pazarlamasi hatalari 1024x682 1 » İçerik pazarlaması nedir? Ä°ÅŸte en çok yapılan 30 hata » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

İşte içerik pazarlaması uzmanlarının gözlemlediği 30 hata

İçerik pazarlama dünyasındaki uzmanlar, bu sektörde neleri daha iyi yapabileceğinize dair açıklamalarda bulunuyor. Neyi daha iyi yaptığınızı ölçmek ve uyguladığınız içerik pazarlama stratejisinin geliştirilmesi için uzmanların bu tavsiyelerini mutlaka gözden geçirin.

  1. Ä°ÅŸinizi tutkuyla yapmamak
  2. Akılda kalıcı ve hedefleri olmayan içerikler yayınlamak
  3. Uzun süren içerik stratejileri
  4. Kısa vadeli işler yapmak
  5. Yayınlanan içeriklerde link vermemek, yönlendirme yapmamak
  6. Aylık içerik sayısına ulaşmak için içi boş içerikler üretmek
  7. Sosyal medyayı bir reklam kanalı olarak görmek
  8. İnternet yayıncılığına göre yazmamak
  9. Ego merkezli internet siteleri oluÅŸturmak
  10. Kendinizden bahsetmek ve okuyucuya deÄŸer vermemek
  11. Pazarladığınız ürünün diline hakim olmamak
  12. Araştırmadan ve tüketiciyi anlamadan çok hızlı ilerlemek
  13. Müşterinin ihtiyacını göz ardı eden ilgi çekici içerikler oluşturmak
  14. İçeriklerde her şeyi değiştirmeye çalışmak
  15. Uzun süre hiçbir içerik yayınlamamanın ardından tekrar yayına başlamak
  16. Tutarsız yaklaşımlar sergilemek;
    • Düzensiz içerik saÄŸlamak
    • Sosyal medya akışı kovalamak
    • Çok geniÅŸ bir kitleyi hedeflemek
  17. Okuyucuları dikkate almamak
  18. Belirli durumlarda duyarsız olmak
  19. Zorlama mizah içerikleri üretmek
  20. Özel günleri göz ardı etmek
  21. Sahte haber kullanmak
  22. Rakip firmaların içeriklerini kendi içerikleriyle kıyaslamak
  23. Fırsatları görmezden gelmek
  24. İçerik için bütçe harcayıp sonuçları ölçmeyi düşünmemek
  25. İçerik pazarlamasını, personele asli görev olarak vermeyip ikinci iş gibi görmek
  26. Yanlış yorumlanmış ve güncel olmayan bilgiler içeren içerikler yaratmak
  27. Az araştırılmış veya düşünmeden yazılmış içerik oluşturmak
  28. Influencer’larla çalışmayı reddetmek
  29. Satış yaparken duyguları kullanmak
  30. Diğer çalışanları ezerek uzmanlığı ortaya koymak

DAHA ETKİLİ İÇERİK PAZARLAMASI İÇİN 5 TÜYO başlıklı yazımızı okumak için tıklayın!