newblog » İçerik kraldır! Peki ama nasıl içerik?  » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Nasıl içerik hazırladığınız ve nasıl yayınladığınız önemlidir. Çünkü markanızın sektördeki tanınırlığını artırmak ve hedef kitlesine ulaşmasını sağlamak için içerik pazarlama stratejinizin de hatasız olması gerekiyor. Ancak içerik pazarlaması oluşturulurken, ister içerik ajansı olsun ister şirket içi yazarlar, fazlasıyla yapılan hatalar mevcut. İşte içerik pazarlamacılarının kaçınması gereken beş hata!

1. Özensiz bir stratejiye ya da çelişkili kurallara yer yok

Eğer içerik pazarlamasının markanıza yardımcı olmasını istiyorsanız bunun için detaylı bir strateji oluşturmalısınız. İçeriği yaratacak olan kişilere belirsiz isteklerle gitmek, iki taraf için de kafa karıştırıcı ve plansız olacaktır. Eğer bir stratejiniz yoksa markanız için iş yapacak olan içerik pazarlamacılarına da yardımcı olamazsınız.

Marka stili kılavuzları denklemin sadece bir kısmını çözer. Hitap şeklinden konulara kadar içerikte gerçek tutarlılığı elde etmek için tüm içerik pazarlamacılarıyla bir araya gelmeli ve bir strateji belirlemelisiniz. Stratejinizde netleştirilmesi gereken en önemli noktalar şunlar:

1. İçeriklerin konusu

İçerik pazarlamacısının hazırlayacağı içeriklerin tutarlılığı olmalı. Bu yüzden odaklanacağınız bir ana temayı seçin ve ona sadık kalın.

2. İzlenecek yol

Marka misyonunuzu ve değerlerinizi ayrıntılarıyla ifade etmelisiniz. İçerik pazarlamasını yapacak kişilere yayınlanacak içerikle okurlara nasıl bir fayda sağlamayı hedeflediğinizi anlatın. Bu faydayı sağlayacak olan markanın neden sizinki olduğunu açıklayın. İçeriğinizin pazarlamasını yapacak olan kişiler ne beklediğinizi ve neyi hedeflediğinizi net bir şekilde anlamalılar.

3. İçerik kuralları

Özellikle içerik üretimini, şirketiniz çalışanları yerine profesyonel bir ajansa verecekseniz bu kurallar çok önemli. İçerik ajansı ne iş yapar? Markanızın tanınırlığını ve görünürlüğünü arttırmak için gerekli içerikleri size sunar. İster yazılı ister video içerik ajansı ister dijital içerik ajansı olsun, sizin isteğiniz doğrultusunda içerikleri hazırlamaya çalışırlar. O yüzden de sizin için olmazsa olmazları, kırmızı çizgilerinizi, değişmez kurallarınızı açıkça söyleyin. Bu kurallar markanızın font seçiminden tutun da noktalama işareti kullanımına kadar değişim gösterebilir.

Örnek: Karaköy Güllüoğlu firması kendi değerlerini anlatmak konusunda güzel bir örnek sunabilir. Lezzetin yanı sıra esnaflık ve zanaatkarlık değerlerinin de altını çizen firma başarılı bir şekilde kendini ifade ediyor.

Screenshot 4 » İçerik kraldır! Peki ama nasıl içerik?  » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Kısacası nasıl bir imaj çizmek istediğinize dair stratejinizi belirlemeden asla ama asla içerik pazarlamasına başlamayın. Kullandığınız dil, sayfa tasarımı, yazı tipi, renk, boyut gibi tüm detaylar belirlenmiş olmalı.

2. Nasıl içerik? Abartıya kaçmayan içerik…

İçeriğinizi okuyacak olan kitleyi en hızlı kaybetme yollarından biri, içeriğinizi ağdalı bir dille doldurmak veya mesleki jargonla ifade etmeye çalışmaktır. Gereksiz kelimeler ve deyimlerle dolu, ağdalı bir yazı kısa sürede okuyucusunu pes ettirir. Bu tarz içerikler gücünü ve etkilerini hemen kaybederler. Aynı şekilde teknik terimlerle dolu yazılar da okurunu bezdirmeye yeter. Teknik terimleri bir bilgisayar mühendisi edasıyla okura anlatmak hem kendilerini yetersiz hissetmelerine yol açar hem de içeriği sıkıcılaştırır. İçerikte endüstri jargonu kullanmak, okurların terimleri anlamadıklarından okumayı bırakmalarına yol açacaktır.

3. Aynı konuların abartılı kullanımından uzak durun

Aynı konu ve odak anahtar kelimesinden çok fazla kullanmanın Google’daki organik sonuçlarınıza zarar verebileceğini biliyor muydunuz? Buna “anahtar kelime yamyamlığı” da deniyor. Aynı içeriklere sahip olan rakip sayfalarınız tam anlamıyla arama motoru sonuç sıralamalarında birbirlerini yer. Sonuç her türlü sizin için kötü olur. Eski, cansız içeriğiniz aynı konudaki daha yeni ve daha iyi içeriğinizin yerine sıralamada üste çıkacaktır ya da daha kötüsü içeriklerinizden hiçbiri sıralanmaz.

Bu hatayı önlemek için birkaç seçeneğiniz var:

  • Eski içerikten en iyi parçaları çalın ve daha yeni, daha iyi içeriğiniz ile birleştirin. İçeriğin metninin en son ne zaman güncellendiğini not edin. Veya eski içerikten yeni içeriğe 301 yönlendirmesi oluşturun, ardından eski içeriği silin.
  • Özellikle daha önce yayınladığınız kalite açısından zayıf içerikleri silin.
  • Aynı konuyla ilgili daha iyi olan içeriğinizden gelen trafiği yamyama dönüştüren sayfayı “noindex” yapın. Bu, arama motorlarının sayfayı dizine eklemesini önler. Ancak öncelikli hedefiniz gelen trafik ise bu seçeneği son çare olarak düşünün.

4. İçerik bakımını ihmal etmeyin

Önceden yayınlanan içeriğinizi kaderine terk edip düzenleme ya da güncelleme yapmamanız, eski bloglarınızın ve makalelerinizin size sunabilecekleri desteği sunmasını engellemeniz anlamına gelir. Eski içeriği güncellemek emeklerinizin karşılığını almanın ve yatırımınızın getirisini arttırmanın en büyük yollarından biridir.

HubSpot, eski içeriklerin güncellenmesinin ve optimize edilmesinin aylık olası satışları iki katı artırdığını ortaya koydu. Eski içeriklere ilişkin aylık ortalama arama görüntüleme sayısı yüzde 106 arttı. Optimize edilen eski yayınların aylık organik arama görüntüleme sayısı ortalama yüzde 106 arttı. En ilginç nokta ise aylık blog okurlarının yüzde doksan ikisi ve blog görüntülemelerinin yüzde 72’si eski içerikler üzerinden geldi.

Eski içerikleri güncellemek, sıfırdan yeni içerik oluşturmaktan daha az para ve zaman gerektirir. Kısacası, sıralamada çıkan içeriğinizin güncellenmesi, arama sonuçlarında içeriği daha da üst sıraya taşıyabilir, bu da daha az çalışma ve daha fazla ödül anlamına gelir.

5. İçerikleri otomatikleştirmeyin

İçerik dediğimiz şey otomatik bir araç değil. Bu nedenle, içerik üretmek için otomasyona bağımlılık işe yaramayacaktır. “Ayarlayıp unutabileceğinizi” düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Sonuçta biri bir insan tarafından yaratıldı, diğeri ise yapay zeka ile üretildi. Aralarındaki farkın anlaşılamayacağını düşünemezsiniz. Sonuçta hedef kitlenize hitap ederken bir robotla muhatap oluyorlarmış gibi hissettirmek istemezsiniz. İçeriğinizi espriler, deyimler ve gündelik konuşma dili ile zenginleştirin, ancak abartmamaya da dikkat edin.

Yukarıda saydığımız beş içerik pazarlama hatası maalesef oldukça yaygın. Ama artık onları öğrendiğinize göre, onlardan kaçınmak veya düzeltmek için bir çalışmalara başlayabilirsiniz. Bu konuda profesyonel desteğe ihtiyaç duyduğunuzda ise Contentive İçerik Ajansı olarak desteğe hazır olduğumuzu unutmayın. İletişime geçmek için tıklayın.