İçerik ajansı ile sürdürülebilir içerik planı oluşturmanın 5 adımı

İçerik ajansı desteği alarak sürdürülebilir içerik pratiği oluşturabilirsiniz. Bunun için beş ana adımlık bir içerik stratejisi uygulama planını ise şöyle kurgulayabiliriz:

1. İçerik pratiğiniz için strateji oluşturun

İlk adım, içerik pratiğinizi yönlendirecek bir strateji oluşturmaktır. Belirli hedefler ve anahtar başarı göstergeleri belirleyerek ne tür içerikler oluşturmanız gerektiğini anlamak önemlidir. Bu hedefler, trafik artışı, dönüşüm oranları, marka farkındalığı veya müşteri bağlılığı gibi metrikler üzerinde odaklanabilir. Strateji oluştururken, hedef kitleyi iyi anlamak ve onların ihtiyaçlarına cevap verecek içerikler sunmak da önemlidir.

2. Departman ortaklarıyla güçlü ilişkiler kurun

İş arkadaşlarınızı ekibinize dahil edip içerik ajansı ile birlikte oluşturduğunuz içerik stratejisinin onlara ve organizasyonun misyonuna nasıl fayda sağladığını açıklayın. İçerik konusunda planlarınızı tasarımcılara, web geliştiricilere ve diğer ilgili ekiplere de açıklayın. İşleri başlatmadan önce sorular sormalarına ve endişelerini dile getirmelerine izin verin. İçerik pazarlamacısı veya stratejisti olarak çalışmalarını etkileyen bir iş yapıyorsanız, işe nasıl etki edeceğini bilmeleri ve konuşmanın bir parçası olmaları önemlidir.

3. Sürdürülebilir içerik çerçeveleri, süreçleri ve araçları oluşturun

Yeni bir web sitesi yayınlamak, bir uygulama için içerik oluşturmak veya başka bir dijital deneyim yaratmak için gerekli iş birliklerini yaptıktan sonra ürün geliştirme aşamalarını, sürelerini, sorumlu ekipleri, örtüşmeleri ve teslimlerini birlikte belirleyebilirsiniz. Herkesin rolünü net bir şekilde tanımlayın. İçerik ajansı ve diğer departmanlarınızla birlikte toplantı yapıp şu soruları cevaplayarak işe başlayabilirsiniz:

  • Operasyonların sırası nedir?
  • Birlikte nasıl çalışacağız?
  • İçerik ekibi ne yapacak?
  • Ãœrün ekibi ne yapacak?
  • GeliÅŸtirme ekibi ne yapacak?

Ayrıca sürdürülebilir içerik için içeriÄŸinizi denetlemek ve yönetmek için araçlar ve süreçler de oluÅŸturmalısınız. Özel bir ÅŸeye gerek yok aslında Airtable, Excel ve Google Sheets veya Drive hepsi iÅŸe yarar. Varolan içeriÄŸin bir envanterini oluÅŸturun. Bir web sitesi tarayıcı kullanarak, ne kadar içeriÄŸin, kaç sayfanın ve kaç URL’nin farkında olmadığınızı belirleyin. Bu envanter, deÄŸerlendirmelerin baÅŸlangıç ​​noktasını verir. Bu içerik kırpılabilir mi? Bu varlık kaldırılmalı mı? Bu web sitesi bölümüne herhangi bir trafik gider mi?

Ajansta çalışıyorsanız, müşterinizin e-postalarını, sosyal medya varlığını vb. envanterleyebilirsiniz. Her gönderiyi listelemenize gerek yok, ancak her kanalın veya platformun üzerindeki miktarı bilmelisiniz. Böylece mevcut içeriğin, hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve organizasyonun hedeflerini ve planlarını nasıl desteklediğini düşünebilirsiniz.

4. Ekip büyüklüğünü doğru ayarlayın

İşin içeriğinin büyüyüp küçülmesine göre ekibin de doğru oranla ayarlanması gerekir. Bu şirket için de çalışılan içerik ajansı için de geçerli. Talep arttıkça yetkin personelin de artıp doğru konumlanması önemli.

5. Başarı ölçüleri tanımlayın

Son olarak net başarı ölçüleri belirlemeye dikkat edin. Tipik proje düzeyindeki anahtar performans göstergeleri (KPI) ve hedefler ve ana sonuçlar (OKR) değil de pratik düzeyinde önemli olan metrikleri tercih edin. Yani pratiğin hedeflerini ve anahtar sonuçlarını karşılayıp karşılamadığını. Uygulama ortaklarıyla hizmet seviyesi anlaşmaları oluşturun ve onları karşılayıp karşılamadığınızı izleyin. Uygulamanın başarılı olduğunu, sürekli yatırım yapmaya değer olduğunu ve organizasyona değer kattığını gösteren metrikleri seçin.