anaresim » 2020'de neden hâlâ e-mailing hakkında konuÅŸuyoruz? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

2020’li yıllara girerken içerik üreticileri hedef kitleye ulaşırken birçok farklı strateji izliyor. Doğru stratejiyle doğru kişilere ulaşmanın en pratik yollarından biri olan e-mailing de popülaritesini kaybetmiyor.

Eskiden herhangi bir e-mail bildirimi alındığı zaman heyecan ve beklenti içerisine giriliyordu. Bugün, bildirimler bir rutin haline geldiği için genelde göz ardı ediliyor ya da spam klasörüne düşüyor. Yine de e-postalardan vazgeçemiyoruz. Pazarlamacılardan tüketicilere, Baby Boomers’tan (1946-1964 arası doğan kuşak) Z jenerasyonuna (1996 sonrası doğan kuşak), politikacılardan öğretmenlere, iş arayanlardan çalışanlara kadar herkes kullanıyor çünkü işe yaradığı için mecburuz.

Peki e-mailing nedir?

Markanız ya da kişisel e-mail adresiniz aracılığıyla müşterilerinize ya da abonelerinize toplu e-posta gönderimi işlemine mailing işlemi deniliyor. İçerik pazarlamasının bu yoluyla markanıza ait e-bülten veya diğer bir kullanılan adıyla newsletter çalışmalarını müşterilerinizle/ abonelerinizle buluşturabiliyorsunuz.

Şaşırtıcı ve ilgi çekici bir e-mail içeriği oluşturmanın günümüzde daha zorlaştığı yadsınamaz bir gerçek. E-mail gönderdiğiniz listenizdeki kişiler, müşterileriniz ya da aboneleriniz için ilgi çekici bir içerik sunmak istiyorsanız düzenli bir çalışma yürütmeniz gerekiyor. Doğru bir e-mailing için dikkat edilmesi gereken önemli noktalar var.

Listenizi bölümlere / segmentlere ayırın

Öncelikle listenize iyi bir göz atın. Listenizdeki kişilerin e-mail adreslerini bilmenizin ya da sizin e-mailing’inize dahil olmasının yanı sıra ortak noktaları neler? Listenizi bölümlere ayırırken takipçilerinizin, abonelerinizin ya da müşterilerinizin sizinle olan ilişkisine ve geçmişine dikkat etmelisiniz. Yeni aboneler, yeni müşteriler, aktif aboneler / müşteriler, hareketsiz aboneler / müşteriler, yeniden bağlanan aboneler / müşteriler gibi bölümlere ayırmak faydalı olabilir. Gönderdiğiniz e-mailing’lerin her birinin ihtiyaçlara göre uyarlanması doğru kitleye, doğru şekilde ulaşmanızı sağlayacaktır. Demografiye uygun olarak da ek bölümleme yapabilirsiniz. Eğer bu segmentasyon çalışmasını yapmazsanız kitlenizin zamanını boşa harcıyorsunuz demektir.

mailing2 » 2020'de neden hâlâ e-mailing hakkında konuÅŸuyoruz? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

E-mailing gönderisinin tıklanması için çalışın

  • Haber bülteninizi planlarken özgün olmaya dikkat etmelisiniz. Birbirinin benzeri çalışmalar, kullanıcılar için ÅŸaşırtıcı ve ilgi çekici gelmez. Ancak kullanıcılarınızın e-mailinizi açmasını saÄŸlayamazsanız içeriÄŸinizi onlara ulaÅŸtıramazsınız. Yapılan araÅŸtırmalara göre insanlar ilk gördüğü öğelere odaklanıyor. Yani göndereni, konu satırı ve görsel ipuçları bir hayli önemli.
  • e-postanın kimden geldiÄŸi, postanın açılıp açılmamasında oldukça belirleyici. ÖrneÄŸin, DoNotReply (Cevap verme!) ile baÅŸlayan e-mail’lerin doÄŸru bir e-posta stratejisi olmadığından emin olabilirsiniz. EÄŸer büyük bir firmaysanız ve markanız biliniyorsa kendi marka adınızı kullanabilirsiniz. Ancak daha az bilinen bir markaysanız e-mail’lerinizi ÅŸirket lideriyle iliÅŸkilendirmek okuyucuların ÅŸirketinizle daha fazla baÄŸlantı kurmalarını saÄŸlayacaktır.
  • Bir diÄŸer önemli nokta da konu satırı bölümü. Bu bölüm için de bilinenin aksine konu satırının uzunluÄŸu önemli deÄŸil. Yaratıcılığınızı serbest bırakabilirsiniz. Kitlenizi segmentlere ayırmanın da önemli olmasının bir nedeni de bu. Kiminle konuÅŸtuÄŸunuzu ve nasıl iletiÅŸim kurduÄŸunu bilmelisiniz. Kitlenize göre, daha basit bir konu baÅŸlığı seçmek de doÄŸru bir seçim olabilir.
  • e-mail’i açtırmak için iÅŸinize yarayacak bir diÄŸer unsur da görsel ipuçları. Gelen kutunuzun da görsel olduÄŸunu unutmayın. Metin yoÄŸunluÄŸunu birkaç görselle daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Bu görseller marka simgesi gibi sade görsellerde olabilir.

mailing2 » 2020'de neden hâlâ e-mailing hakkında konuÅŸuyoruz? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

Mobil dünyayı es geçmeyin

Yapılan araştırmalara göre akıllı telefonlarda e-postaların okunma oranı, masaüstü bilgisayarlardan daha fazla. Bu yüzden, e-postanızı akıllı telefonlar için optimize etmiyorsanız hata yapıyorsunuz demektir. Mobil optimizasyon için dikkat etmeniz gereken noktaların başında, tek sütun düzenine uygun içerik üretmek geliyor.

Instagram, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya uygulamaları akıllı telefon kullanıcılarını kaydırma konusunda eğitti. Tek sütunlu haber bültenleri ya da mailingler okuyucuların bu alandaki alışkanlığını destekler nitelikte. Telefonda bir içeriği okumak için kullanıcılar fazla zahmete girmek istemezler. Yakınlaştırmak, uzaklaştırmak gibi eylemleri kullanıcılarınıza yaptırmak yerine doğru boyutları sizin ayarlamanız gerekiyor.

Mobil uyumlu haber bültenleri, abonelerinizi kaybetmemeniz için oldukça önemli.

mailing5 » 2020'de neden hâlâ e-mailing hakkında konuÅŸuyoruz? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

Abonelik iptallerinden korkmayın ancak seçenekler sunun

Hiç kimse, kullanıcıların aboneliklerini iptal etmelerini umarak e-posta göndermez. Ancak kullanıcıların abonelikten çıkmaların her zaman kötü bir şey değildir. İçeriğinizle ilgilenmeyen kişiler aboneliğinizi iptal ettiğinde, listenizin kalitesi artabilir. Ayrıca bu durum gelecekteki çıktılarınız ve analizleriniz için de önemlidir. Abonelikten çıkanların sizi spam olarak bildirmediğini, yalnızca içeriğinizi almak istemediğini unutmayın. Bu aldığınız geri bildirimler de sizin içeriğinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Alternatif olarak abonelikten çıkmak isteyen kullanıcılarınıza sıklık seçeneği (Örneği, günlükten haftalığa, haftalıktan aylığa geçmek gibi) sunabilirsiniz.

Kurumsal e-mailing çalışmaları için tasarım ve içerik konusunda profesyonel bir içerik ajansı destek almadık istediğinizde, bizimle iletişime geçebilirsiniz.