Anahtar kelime aracı arayan koskoca bir kalabalığa hoş geldiniz. Yapay zeka geliştikçe içerik pazarlaması için yeni yeni imkanlar doğuyor. Ancak anahtar kelimeler hâlâ çok kıymetli. İyi ama hangi kelime sizin için en doğrusu ve nasıl bu kelimeleri nasıl bulacaksınız?
Anahtar kelimeler, insanların aramayı nasıl kullandığının önemli göstergeleri olmaya devam ettikçe, onlara vermemiz gereken önem de aynı oranda yüksek kalmaya devam edecek. Ön plana çıkanlar ise SEO içerikleri her zamanki gibi. Günümüzde arama motorlarında üst sıralara tırmanmak için birebir anahtar kelimelerin peşinden gitmemiz gerekmese de anahtar kelime analizi yapmak, arama yapanlarla alakalı içerik temelli fikirler sunacaktır ve içeriğinizin doldurabileceği boşlukları işaret edecektir.
Bunu aklımızın bir köşesinde tutarak, en kapsamlısından en abartılısına kadar bu yedi ücretsiz anahtar kelime aracını bir inceleyelim!
1. Keyword Surfer
Tamamen kapsayıcı bir anahtar kelime araştırma deneyimi istiyorsanız, Keyword Surfer Chrome uzantısını eklemeyi düşünebilirsiniz. Arama çubuğunda anahtar kelime istatistikleri göstererek Google aramalarınızın her birini inceleyecektir. Ayrıca bu uzantı, arama sorgusu sayfasına bir yan panel ekleyerek mevcut aramaya benzer ilk 10 anahtar kelimeyi de gösteriyor. Aslında bu platform, birincil anahtar kelime araştırma aracı olması amaçlanarak geliştirilmediği için sunduğu veriler dört dörtlük diyemeyiz. Ancak gün içinde internette dolaşırken arka planda çalışan kullanışlı bir araç olduğu kesin.
En iyi kullanım alanı: BaÅŸlangıçtaki içerikler için ipucu fikirleri…
2. Google Keyword Planner
Google Keyword Planner gelişmişlik ve basitliğin mükemmel bir dengesini sunuyor. Bir yandan bir Google SEO aracı olduğu için en büyük ve en güvenilir anahtar kelime veritabanlarından birine erişimi bulunuyor. Öte yandan çok fazla araştırma özelleştirmesine izin vermiyor ve anahtar kelime kalitesi metriklerinin yalnızca en temelini açıklıyor.
Birkaç anahtar kelime girdiğinizde size aylık arama oranı, rekabet ve teklif aralıkları gibi metriklerle birlikte semantik olarak benzer anahtar kelime önerilerinin bir listesini sağlıyor. Üstelik karşınıza çıkan binlerce sonucu daraltmak için sıralama ve filtreleme seçeneklerini kullanabilirsiniz. En önemlisi de istemediğiniz kelimeleri arama dışında tutabilirsiniz.
Bu platformda çok fazla anahtar kelime görebilseniz de çeşitlilik biraz dar ve orijinal içerik fikirlerine ilham verme olasılığı biraz düşük. Bununla birlikte Google Keyword Planner anahtar kelime araştırmanıza başlamak için hala harika bir araç. Alakasız sonuçları, eşanlamlıları ve nadiren aranan terimleri ayıkladıktan sonra elinizde yaklaşık bir düzine temel ancak işinize yarayacak terimden oluşan bir anahtar kelime listesi olacaktır.
En iyi kullanım alanı: Genel konuyu derinlemesine kapsayan ve ilgili içerik kümelerine baÄŸlantı veren sayfalar…
3. QuestionDB
Bir diÄŸer arama odaklı anahtar kelime bulucu olan QuestionDB, Reddit’te sorulan 48 milyondan fazla sorunun bulunduÄŸu bir veritabanından anahtar kelime listesi alıyor. Ä°nsanlar Reddit’e mesaj yazdıklarında bunlar genelde Google tarafından kolayca yanıtlanamayan sorular oluyor. Ä°ÅŸte yaratıcı bir uzman içeriÄŸi oluÅŸturmak için iyi bir fırsat! Uzantı kapsamında, içeriÄŸiniz son halini aldığında Reddit’teki konu baÅŸlığının altına ekleme imkanı bile sunuluyor. Bazen bu araç yararlı bir ÅŸey çıkaramayabilir ancak diÄŸer zamanlarda bir fırsat kapısı da olabilir.
En iyi kullanım alanı: Spesifik uzmanlık içerikleri için fikirler…
4. Rank Tracker
Hazırladığımız listedeki diğer SEO araçlarının aksine Rank Tracker uzantısı dokuz araştırma yönteminin bir birleşimi. Bu yaklaşımlar genel olarak iki farklı kategoriye ayrılabilir: Rakiplerinize casusluk yapmak ve anahtar kelime semantiği ile oynamak. Rank Tracker bir rakip için en üst sıralarda yer alan anahtar kelimeleri bulur ve sitenizdeki anahtar kelime boşluklarını gösterir. Bir anahtar kelime girin ve ilgili aramaların, ilgili soruların ve otomatik tamamlama önerilerinin bir listesini alın. Toplanan anahtar kelimeler içerik oluşturucular için altın madeni değerindedir çünkü birçoğu zaten içerik başlıkları gibidir.
Daha da iyisi, Rank Tracker Google’ın analitik, anahtar kelime planlayıcı ve arama konsolu gibi SEO araçlarıyla entegre olduğu için organik arama oranı ve anahtar kelime zorluğu gibi ayrıntılı kalite metriklerini de görebilirsiniz.
En iyi kullanım alanı: Rakiplerinizden iyi içerik fikirleri ödünç alma…
5. Google Trends
Google Trends’in asıl amacı, en iyi anahtar kelimeleri bulmaktan ziyade içerik fikirlerinize ilham vermektir. Farklı zaman dilimleri ve coğrafi konumlarda anahtar kelime popülerliğini görebilir, aynı grafikte birkaç anahtar kelimeyi karşılaştırabilirsiniz. Haliyle Google Trends’ten gelen bu bilgilerle yıl boyunca anahtar kelime önceliklerine dayalı bir dizi içerik oluşturulabilir. İçerik stratejinizi ve içerik takviminizi anahtar kelime eğilimlerine göre hassaslaştırabilirsiniz.
En iyi kullanım alanı: İçerik stratejinizi zamanlayabilme…
6. Google Search Konsolu
Google Search web sitenizde zaten kullanılan bu anahtar kelimeler için fırsatlar keşfetmenize olanak tanır. Bu araç, arama motoru sonuç sayfası (SERP) konumları ve tıklama oranları dahil, sitenizin sıralandığı anahtar kelimelerin bir listesini sağlar.
Ä°ÅŸin püf noktası, her SERP pozisyonunun geniÅŸ çapta kabul gören bir tıklanma oranı (TO) karşılaÅŸtırması olması. ÖrneÄŸin, ilk konumdaki bir anahtar kelime arama karşılığının yaklaşık yüzde 30’luk bir TO’ya sahip olması beklenir. Ardından gelen her sonuç ortalama yüzde beÅŸ düşer ve SERP’nin ilk sayfasındaki son dört kaynak yaklaşık yüzde üçlük bir TO alır.
Bu uzantıyla bir anahtar kelimenin SERP konumu TO karşılaÅŸtırmasının gerisinde kalıp kalmadığını görebilirsiniz. TO’yu yükseltmek için snippet’leriniz üzerinde çalışabilirsiniz. Daha çekici bir baÅŸlık oluÅŸturabilir, meta açıklamayı optimize edebilir, ÅŸema iÅŸaretlemesi uygulayabilir veya içeriÄŸinizi kullanıcıların beklentilerine daha uygun hale getirmek için sayfayı yeniden yazabilirsiniz. Ä°yileÅŸtirmeler yapmak, yeni anahtar kelimelerle sıralamaya çalışmaktan daha fazla trafik getirecektir.
En iyi kullanım alanı: Web sitenizde elden geçirilmesi gereken düşük performanslı içerik parçalarını belirleme…
7. Answer The Public
Arama motorları daha akıllı hale geldiÄŸinden ve arama yapanların aradığı sonuçları sunduÄŸundan, arama yapan kullanıcılar da doÄŸal konuÅŸma dili kullanma konusunda giderek daha hevesli oluyorlar. Daha belirgin, soru benzeri aramalar oluyor ve Google da sonuçların üstünde daha fazla özellikli Soru-Cevap snippet’i sunuyor.
Eğer bu durumdan yararlanmak istiyorsanız Answer The Public uzun kuyruklu anahtar kelimeleri aramaya başlamak için mükemmel bir yer. Answer The Public’e bir anahtar kelime girin ve popülerliğe göre sıralanan soruları, karşılaştırmaları ve edatları kullanan ilgili sorguların derlendiği infografiklerle karşılaşacaksınız.
Aracın kullanım alanı sadece bu kadar ancak görüntülenen aramalar doğru ve her bir anahtar kelime araması birkaç düzine geliştirilebilir fikir sunuyor. Bu sonuçların bazıları bağımsız içeriklere dönüştürülebilirken diğerleri daha geniş bir içerikte bölüm başlıkları olarak gruplandırılabilir. Answer The Public kitlenizin üyelerine, endişelerine ve onları ifade etmek için kullandıkları dile doğrudan bir hat görevi görüyor. Bu araçtan yararlanmak için tek ihtiyacınız olan şey aradıkları cevapları yayınlamak.
En iyi kullanım alanı: Bağımsız içerikler veya ayrıntılı kılavuzlar için fikirler…
Anahtar kelime aracı için desteğe mi ihtiyacınız var?
Bu yedi ücretsiz SEO aracı tembel anahtar kelime arama uzantısından Reddit dünyasına kadar geniş bir yelpazeye yayılıyor. Temel sonuçlar veren kapsamlı SEO araçlarıyla başlayın ve ihtiyaçlarınız doğrultusundan diğerlerinden de yardım alın. Eğer anahtar kelimeyi bulup içeriği yaratmada profesyonel bir içerik ajansı desteği arıyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Bu gönderiyi Instagram’da gör