noname crop » Pandemide etkili içerik yaratma tüyoları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Pandemide içerik üretiminin artması hiç şaşırtıcı değil. İhtiyaçların ve kimi alışkanlıkların dönüştüğü, online platformların her zamankinden fazla talep gördüğü pandemi döneminde, içerik pazarlaması yapabilmek için gündemi takip etmek, beklentilere cevap verebilmek daha da önemli hale geldi. Bu durum normalleşme süreci için de geçerli. Peki bir içerik ajansı yardımı ile olsun olmasın, bu süreçte etkili içerik yaratmak için neler yapılabilir?

Her zamankinden daha samimi olun

Sosyal medya başta olmak üzere tüketiciyle iletişim kurulan tüm platformlarda, başarının öncelikle samimiyetten geçtiğine sıkça şahit olmuşsunuzdur. Ki bu samimiyet, fayda sunan içerikle sunuluyorsa etkisi daha da artıyor malum. İşte pandemiyle birlikte #evdekal hareketiyle başlayan “yeni normal”de de devam eden süreçte, bu samimiyet çok daha kıymetli hale geldi. Çünkü artık online mecralarda daha çok zaman geçiriyor ve haliyle kendini tekrar eden veya sürekli reklam pompalayan içeriklerden sıkılıyoruz. Bu nedenle markanızın ya da oluşumunuzun içeriklerini hazırlarken her nasıl olursa olsun “döneme ayak uydurmak” yerine daha da samimi olmaya özen göstermelisiniz.

Hedeflerinizi yeniden gözden geçirin

İletişim kurduğunuz kitlelerin ihtiyaçları ve istekleri neredeyse kökünden değişmiş durumda… Bu da içerik pazarlama stratejilerimizin en temeline geri dönmemiz ve ilk etapta neden bu plana veya projeye başladığımız üzerine düşünmemiz gerektiği anlamına geliyor. Birkaç ay önce onaylanan bir içerik stratejisi üzerinde hiçbir değişiklik yapmamak, bütün müşterilerinizin ve hedef kitlenizin beklentilerinin değiştiği bir zamanda sizi dibe çekebilir.

Sadık kitlenize odaklanın

Geniş kitlelere ulaşacak içerik çalışmaları için doğru zamanlama önemli ama bu dönem onlardan biri değil. Şimdi hedef kitlenizdeki “sadık müşterilerinize” odaklanma zamanı. O nedenle şu soruya dürüstçe cevap vermelisiniz: İçerik çalışmalarınız tüketicilerin zihnini ve davranışlarını kökten değiştirmeye mi odaklanıyor? Bu ortamda bu çok zor! Bunun yerine içeriklerinizle zaten ilgilenenleri yeniden kendinize odaklanmayı hedef haline getirebilirsiniz. Böyle bir ekonomik kriz sırasında, daha küçük, daha kârlı bir kitle grubuna odaklanmak her zaman en iyisi!

covid 19 4938932 640 » Pandemide etkili içerik yaratma tüyoları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

“İçerik eğimi”ni dikkate alın

İngilizcesi “content tilt” olan tanımı Türkçe’ye “içerik eğimi” olarak çevirebiliriz. Bu tanım, İçerik Pazarlama Enstitüsü (Content Marketing Institute) kurucusu Joe Pulizzi tarafından içerik pazarlaması için geliştirilen bir tanım. İçerik eğimi, ürün veya hizmetinizle ilgili rekabetinizin az olduğu veya hiç rekabetin olmadığı bir durumu ifade ediyor. Yani kitleniz tarafından fark edilmek istiyorsanız içeriklerinizi farklı kılacak şeyi bulmalısınız.

Bu konuda odaklanmanız gereken en önemli noktalar:

1. Kitle

Ulaşılması güç bir kitleye mi odaklanmalısınız yoksa kitlenizin yetersiz hizmet alan bir bölümüne mi? Odaklanmanız gereken kitleyi belirlemek çok önemli.

2. Konumlandırma

Ele aldığınız konu hakkında benzer içeriklerden farklı bir şey sunabilir misiniz? Belki konuya farklı bir şekilde yaklaşabilir ve bir trend başlatabilirsiniz.

3. Platform

Belirli bir platformda içerik boşluğu var mı? Belki de konunuzla ilgili bir podcast veya YouTube hatta Instagram dizisi yaratabilirsiniz kimbilir!

4. Konu

Konu seçiminiz en temel nokta. Ne kadar spesifik bir konu seçerseniz o kadar iyi.

Dahili içerik pazarlama girişimi geliştirin

İç pazarlama her zaman için dış pazarlamaya göre daha öncelikli. Bu dönem için bu durum her zamankinden daha geçerli. Şimdi daha fazla içerik oluşturmanın değil, içerik ekibinizin işine müdahil olma zamanı diyebiliriz.

Satış görevlileri için yeni içerik pazarlaması girişimlerinizi ve bunları kullanmanın farklı yollarını bildiren basit bir e-bülten, şirket haberleri hakkında konuşulan haftalık bir podcast ya da şirketin mücadeleleri nasıl aştığını onlara bildiren düzenli bir çalışan bülteni pazarlama ekibinizle iletişimde kalmak için avantajlı imkanlar sunabilir. Bu konuda profesyonel bir desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, içerik ajansları ve dijital ajanslar da bu noktada önemli rol oynuyor. İster dijital içerik ajansı olsun ister video içerik ajansı, “İçerik ajansı ne iş yapar?” diye sorduğumuzda, cevap en basitiyle içerik üretmek!.

anete lusina zwsHjakE iI unsplash scaled e1591631128163 » Pandemide etkili içerik yaratma tüyoları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Başkalarının takipçilerine talip olun

Muhtemelen salgının başlangıcından beri kitleniz ve müşterileriniz Netflix, Blutv, Mubi ve Disney Plus’ın neredeyse her parçasını tüketmiş durumdalar. Eğer bu zorlu rakiplerle başa çıkacaksanız, tüketicinizin dikkatini çekmeli ve içeriğinize yönlendirmelisiniz.

Bu da sosyal medya fenomeni kitlesi ile olabilir. Sosyal medya fenomenleri genellikle bir programa katılır, bir ürünü tanıtır ya da orijinal içeriklerini paylaşırlar. Fenomenleri dahil etmenin en iyi yolu, onlardan hiçbir şey talep etmemektir. Sadece içerik oluşturmaya başlayın ve onların çabalarını, uzmanlıklarını tanıtın, onları içeriklerinize ekleyin. Onlarla ilişki kurduğunuzda, sizinle orijinal içerik oluşturmaya yardımcı olmak ya da podcast’inize konuk olmak isteyip istemediklerini sorabilirsiniz.

Aslında ilk maddede bahsettiğimiz samimiyet burada da devreye giriyor. Takipçileriyle tanışmaya talip olduğunuz fenomenlerin konseptini samimiyetle anlayıp dahil olduğunuzu göstermeniz önemli. Çünkü pandemi sürecinde sosyal medya fenomenliği de bir ölçüde kabuk değiştirdi. Bartu Küçükçağlayan ve Melikşah Altuntaş’ın yarenliğinde pandemi sürecinde ortaya çıkan Mücbir Sebepler buna güzel bir örnek olabilir. Instagram canlı yayınların altın çağını yaşadığı bu dönemde binlerce kişiye evden yayın yapan Mücbir Sebepler’de, yorumlar herkese açık olduğu için reklam veren markalar da kendinden bahsetmek isteyenler de yorumlarıyla sempati toplayabiliyor. Kadıköy Belediyesi de buna güzel bir örnek olsun.

Yetenekli kişilerden yararlanın

Son dönemde finansal iklim kimi sektörleri daha çok etkiliyor. Ülkemizde görülmesi daha olası şekilde medya şirketleri, endüstrideki gazeteci ve yazarların işlerini sonlandırıyor. Yani içerik üretme yeteneği olan pek çok kişi şu anda iş arıyor durumda. Aynı zamanda, gezegendeki en büyük medya firmalarından bazıları, çalışanları çıkarttıklarından beri içerik taleplerini karşılamak için mücadele ediyor. Bu durum iki şekilde işinize yarayabilir:

  • İşini kaybetmiş içerik yazarlarıyla iletişim kurun

Şu dönem pek kişi kişi sektörel küçülmeler sebebiyle işten çıkarılıyor. Onların yaratıcılıklarından ve fikirlerinden yararlanabilirsiniz. Medya şirketlerinin künyelerinde yer alan freelance çalışanlarla iletişime geçebilir ya da LinkedIn gibi siteler üzerinden iş arayan kişileri bulabilirsiniz.

  • Medya ortaklıklarını araştırın

Onlar için ücretsiz içerik oluşturacağınızı belirterek pek çok medya firmasıyla iletişime geçebilirsiniz. Sadece makaleler hazırlamakla kalmayın, aynı zamanda araştırma projelerinin oluşturulmasına da yardımcı olun, küçük etkinlikleri koordine edin, web seminerinin konuğu olun. Sektör normale döndüğünde alanınızda lider bir isim olarak tanınacaksınız.

campaign creators e6n7uoEnYbA unsplash 1 » Pandemide etkili içerik yaratma tüyoları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Sosyal medya kanallarınızı azaltın

Çoğu içerik pazarlama departmanı gibiyseniz, her ağda birden fazla sosyal medya hesabınız vardır. Ancak bu pandemi döneminde güzel bir bahar temizliği yapmanın zamanı geldi. Kendinize şu soruları sorun:

  • Her kanal için bir hedefiniz var mı?
  • Hedeflerinize ulaşıyor musunuz veya en azından doğru yönde mi gidiyorsunuz?
  • Sosyal medya kanallarınızla çok geniş kitleyi mi hedefliyorsunuz?
  • Kanallar için hazırladığınız içerik planınız işe yarıyor mu?

Bu analizden sonra büyük olasılıkla bazı kanalların iyi çalıştığını, bazılarının umut vadettiğini ve birkaçının da kesinlikle hiçbir işe yaramadığı gibi bir de kaynakları tükettiğini göreceksiniz. Kaynakları tüketen sosyal kanallarını kapatabilirsiniz. “İdare eder” dediğiniz kanallarla da uygun şekilde ilgilenmelisiniz. Bu, onları mükemmelleştirmek için uygun içeriğe ve kaynaklara yatırım yapmak veya bunları da kapatmak anlamına gelebilir. Unutmayın ki kitlenizin olduğu her sosyal medya kanalında olmak zorunda değilsiniz. Kitlenize düzenli hizmet verebileceğiniz ve aynı zamanda sizin de işinize yardımı dokunacak yerlerde olmak, stratejik bir karardır.

İçerik yönetimini profesyonel ellere bırakmak istediğinizde Contentive İçerik Ajansı olarak ihtiyacınıza uygun bir planlamayla hizmetinizdeyiz. İletişime geçmek için tıklayın!