Meta Threads uygulaması nasıl bu kadar hızlı yayıldı?

Yeni sosyal medya ağı Meta Threads uygulaması, bir haftadan kısa bir sürede 100 milyondan fazla kişinin katıldığı büyük topluluk olmayı başardı. Peki bu hızlı yükselişteki ana etkenler neler?

Bu yükseliş hızı yabana atılacak cinsten değil zira webin bu sayıya ulaşması neredeyse yedi yıl sürdü. Twitter bunu beş yılda başardı. Instagram iki buçuk yılda, TikTok ise dokuz ayda bunu başardı. ChatGPT ise bu sayıya iki ayda ulaştı.

Tabii ki Meta Threads uygulaması diÄŸerlerinde olmayan bir ÅŸeye sahip o da Instagram’ın 2 milyardan fazla kullanıcısı. Ãœstelik Instagram hesabı olmayanlar da açabiliyor. Bu hem bir anlamda hazır takipçi demek hem de kaydolmayı düşünenlere inanılmaz kolay bir kayıt süreci demek. Instagram kullanıcılarının sadece “evet” demesi yeterli. Saniyeler içinde Threads hesapları açıldı. Böylece test yayınını da aktif kullanıcılarla yapmış oldu. Threads, rekor kıran kayıtlarına eÅŸlik edecek farklı baÅŸarılar elde edebilir mi? Henüz herhangi bir ÅŸey söylemek için çok erken.

Meta Threads uygulaması

Meta Threads uygulaması

Meta Threads uygulaması nasıl para kazanıyor?

Geçtiğimiz günlerde Meta şirketi Threads üzerinde bu yıl sonuna kadar reklam satmayı planlamadığını açıkladı ancak raporlar, potansiyel reklam verenlere zaten sunum yaptığına işaret ediyor. Yani Meta, Instagram reklamlarında olduğu gibi marka güvenliği ve topluluk standartları gibi kontrollere vurgu yapıyor.

Birkaç ay önce yayımlanan bir rapora göre, Meta zaten Facebook ve Instagram’da reklam kontrollerini tanıttı ve Global Sorumlu Medya Ä°ttifakı (Global Alliance for Responsible Media) ile uyumlu olmak için reklam yerleÅŸtirme arka planda daha fazla yapay zeka kullanıyor. Bu yapay zeka odaklı kontrolleri Threads için entegre etmek mantıklı çünkü halihazırda varlar. Threads için daha da kolay çünkü kullanabilecekleri metin tabanlı verilerle daha güvenli bir alan yaratmak için kullanabilirler.

Twitter’ın alternatifi olarak tanıtılan ve arayüzü Twietter’a çok benzeyen Threads, TikTok gibi çalışıyor. Kullanıcılar takip ettikleri hesaplar dışında hesapları da görüyor, üstelik Twitter’daki “sana özel” bölümü gibi kullanıcının bu özelliÄŸi seçme ÅŸansı yok. İçerik üreticiler (içerik ajansları da dahil) zaten Threads’i organik reklamlar ve sponsorlu içerik yerleÅŸtirmesi için kullanıyor. Meta, platformda reklam teklif etmeden önce 2024’e kadar bekleyeceklerini belirtti ancak topladığı verileri Instagram için kullanabilir yorumları yapılıyor.

Threads hakkında en büyük “aha! anı” nedir?

Hazır bir kitleye sahip olmak baÅŸlı başına bir güç. Threads, yeni bir platform olarak 100 milyon kullanıcıya sahip oldu çünkü bir hafta önce Instagram’da 2,3 milyar kullanıcıya sahipti. Bu, Virgin Atlantic’in kurucusu Richard Branson’ın “Bir milyoner olmak istiyorsanız, milyar dolarlık bir servetle baÅŸlayın ve yeni bir havayolu ÅŸirketi baÅŸlatın” sözünü tersine çevirdi.

Abone olan bir kitleye sahip olmanın sağladığı faydayı tam da Threads örneğinde gördük. Belki kendi gerçek kitlesini bulması zaman alacak ancak kitle gücü konusunda şu dersi verdiği kesin: İçeriğinizi bir medya şirketi gibi işlettiğinizde daha güçlü olursunuz.

Bir dipnot olarak şunu de belirtmekte fayda var: Meta Threads uygulaması, iOS ve Android üzerinden 100’den fazla ülkede kullanıma sunuldu. fakat Avrupa Birliği ülkelerinde henüz Bundan hem uygulamanın güvenli bulunmaması hem de kullanıcı verilerine dair hukuksal düzenlemelerin uygulamaya henüz onay vermemesinin etkisi var.

Kaynak

Meta Threads ve Twitter arasındaki temel farklar nedir?

Meta Threads ve Twitter, her ikisi de sosyal medya platformları olarak işlev gören ancak farklı özellikler, kullanım deneyimleri ve stratejilerle öne çıkan uygulamalardır. İşte Meta Threads ve Twitter arasındaki temel farklar:

1. Kullanıcı Arayüzü ve Deneyimi

Meta Threads

Kullanıcı arayüzü: Instagram benzeri bir arayüz sunar ve kullanıcılar için daha tanıdık bir deneyim sağlamayı hedefler.
Deneyim: Kullanıcılar genellikle Instagram hesabı üzerinden Threads’e giriÅŸ yapar, bu da Instagram topluluÄŸuyla doÄŸrudan baÄŸlantı kurmayı kolaylaÅŸtırır.

Twitter

Kullanıcı arayüzü: Kendine özgü bir arayüz sunar, kullanıcılar tweetlerini kısa ve öz bir şekilde paylaşabilir.

Deneyim: Hashtag’ler ve trend konular aracılığıyla bilgi akışı hızlı ve dinamik bir ÅŸekilde gerçekleÅŸir.

2. İçerik türleri ve sınırlamalar

Meta Threads

İçerik türleri: Fotoğraf ve videoların yanı sıra metin tabanlı içerikler de paylaşılır.

Sınırlamalar: İlk başta 500 karakterlik sınırlaması vardır, bu da daha uzun gönderilere izin verir.

Twitter

İçerik türleri: Metin tabanlı içerikler ön plandadır, ancak fotoğraf, video ve GIF gibi görsel içerikler de paylaşılabilir.

Sınırlamalar: Normal kullanıcılar için tweetler 280 karakterle sınırlıdır (Twitter Blue aboneleri daha uzun tweetler yazabilir).

3. EtkileÅŸim ÅŸekilleri

Meta Threads

EtkileÅŸim: Yorum yapma, beÄŸenme ve paylaÅŸma seçenekleri sunar. Instagram’daki etkileÅŸim biçimlerine benzer.

BaÄŸlantı: Kullanıcılar, Instagram baÄŸlantıları ve takipçileri aracılığıyla Threads’te etkileÅŸim kurabilir.

Twitter

Etkileşim: Retweet, beğeni ve cevaplar üzerinden etkileşim sağlanır. Ayrıca, kullanıcılar belirli tweetleri yer imlerine ekleyebilir.

Bağlantı: Kullanıcılar dünya genelinde trend olan konulara katılarak geniş bir kitleye ulaşabilir.

4. Özellikler ve entegrasyonlar

Meta Threads

Özellikler: Kullanıcılar Instagram hikayelerini ve gönderilerini Threads üzerinden paylaşabilir.

Entegrasyonlar: Instagram ile güçlü entegrasyon, kullanıcı deneyimini artırır.

Twitter

Özellikler: Spaces (sesli sohbet odaları), trend konular ve anketler gibi özellikler sunar.

Entegrasyonlar: TweetDeck ve çeşitli API entegrasyonları ile kullanıcılar için esneklik sağlar.