instagramads » Instagram pazarlama tekniklerinde sık yapılan 5 hata » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Instagram pazarlama günümüzün en güçlü pazarlama araçlarından biri. Instagram, 25 milyonu aşkın marka ve şirket hesabıyla tüm dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformlarından. Hatta günlük ziyaretçisi 200 milyonu aşan binlerce marka profiliyle dijital pazarlamanın da gözdesi. Ancak bu yoğunluk, rekabeti de artırdığı için Instagram pazarlama tekniklerinde günceli yakalamak ve yaygın hatalardan kaçınmak önemli. İşte en sık yapılan beş hata!

1- Etkileşim eksikliği

Hazırladığınız içeriği üzerinde çok fazla düşünmeden bir an önce yayınlamak isteyebilirsiniz. Hatta hızlı içerik paylaşarak Instagram’ın markanızı popüler bir marka haline getirebileceğini düşünebilirsiniz. Fakat sunduğunuz bilgiler ve içerik, fotoğrafla kullanıcılara aktarılamayabilir ve kullanıcı, içeriğinizin neyle ilgili olduğunu anlamadan bir sonraki içeriğe kolaylıkla geçer. Bu da gönderi için harcadığınız emeğin çöpe gitmesi anlamına gelir.

  • Nasıl önlenebilir?

Instagram’da sadece gönderilerinize gelen yorumları cevaplamak yeterli değil. Kendi sayfanızın dışına çıkarak markanızın ilgi alanlarıyla ortak payda da buluştuğunuz diğer sayfalara göz atabilir ve onların sayfalarında da yorum paylaşabilirsiniz. Bulunduğunuz sektörle ilgili etiketleri (hashtag) iyice araştırmanızda fayda var. O hashtag’lerle paylaşılan gönderileri yorumlamak, bu yorumlarda doğal olmak ve herhangi bir konuşmayı devam ettirmek ya da cevaplamak da önemli. Fakat genelleme yaparak “güzel” veya “bunu sevdim” gibi yorumlar yazmaktan kaçınmanız gerektiğini unutmamalısınız.

2- Yanlış hashtag kullanmak

Hashtag kullanımı, Instagram pazarlamasının önemli bir parçası. Dolayısıyla niş içeriklerinizin hedef kitlenize ulaşmasını sağlayabilmek adına, hashtag kullanımı mükemmel bir yoldur. Ayrıca hashtag sayesinde içerikleriniz, ürünlerinizle ve hizmetlerinizle ilgilenen müşteriler ve hayranlar tarafından kolayca keşfedilebilir.

Hashtag’in etkili olabilmesi için kullanımının doğru yapılması gerekir. Ayrıca çok fazla hashtag kullanmak, markanızın Instagram’daki profilin için spam algısı yaratabilir.

  • Nasıl önlenebilir?

Hashtag kullanımı stratejisinde başarıya ulaşabilmek için tek bir formül yoktur. Kitlenizde hangi hashtag’lerin daha çok yankılandığını görebilmek için hashtag’lerin performansını izleyebilirsiniz. Ardından daha sonra paylaşacağınız gönderiler için hashtag stratejinizi detaylandırmanıza yardımcı olacak özellikleri belirlemeniz gerekir.

Hashtag’ler keşfedilmek için mükemmel bir yoldur fakat her şeyin fazlasının zararlı olduğunu unutmayın. Çünkü Instagram hashtag’ler içerisindeki gönderilerden, en iyi etkileşimi alan ve en alakalı gönderiye öncelik verir. Dolayısıyla çok sayıda alaka düzeyi düşük hashtag kullanmak, gönderilerinizi sıralamada aşağılara düşebilir. Fotoğrafınızla en alakalı hashtag’leri kullandığınızdan emin olmalısınız. Yeni kitlelere ulaşmak ve etkileşimi artırmak için markaya ait özel hashtag’ler yaratmaya özen göstermelisiniz.

3- Kendi reklamınızı çok fazla yapmayın

Instagram, etkileşimde olmak için kullanılan bir platform. Haliyle sürekli markanızdan veya ürün ve hizmetlerinizin ne kadar iyi olduğundan bahsetmek yani sürekli markanızın reklamını yapmak, anti-interaktif etki yaratacaktır. Bu durum markanızı “umutsuz” ve “sıkıcı” gösterebilir.

Markanızınızı anlatmak için tonlarca mükemmel hikayeniz olsa bile, hepsini bir anda paylaşmaktan kaçınmalısınız. Tek hesaptan gelen özet akışında art arda beş fotoğraf görmek, birçok kullanıcının sizi sessize almasına neden olabilir.

  • Nasıl önlenebilir?

Markanızı, Instagram paylaşımlarınızda yaratıcı bir yöntemle (çok fazla markanızın reklamını yapmadan) tanıtmaya çalışmalısınız. İlgi çekici ve etkileşim alabilecek açıklama yazısına sahip bir gönderi bile, takipçilerinizi harekete geçirebilir.

Ayrıca yayınlamanız gereken çok fazla içerik varsa Instagram hikayelerini de tercih edebilirsiniz. Canlı yayın yapmak, Instagram hikayeleri üzerinden sorular sormak, anketler düzenlemek ve gif’ler kullanmak, hikayelerinizi eğlenceli hale getirecektir.

blond hair camera chairs 2041394 e1568036521657 » Instagram pazarlama tekniklerinde sık yapılan 5 hata » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

4- Çok uğraşılmış içerik

Bazı markalar detayları çok önemseyerek yatırım amaçlı, gösterişli ve uğraşılmış içerikler oluşturur. Amaçları içerik kaliteleriyle marka kalitelerinin paralelliğini göstermek olsa da

bu tür içerikler Instagram pazarlama stratejisini verimsiz hale getirebilir. Örneğin, İngiliz gazetelerinden The Guardian, Instagram verilerini analiz ederek çok kaliteli Instagram video içerikleri için harcanan bütçenin, ciddi bir geri dönüş sağlamadığını keşfetti.

  • Nasıl önlenebilir?

Kullanıcılar gerçeğe dayanan içerikleri daha çok sever ve o içeriklerle daha iyi ilişki kurar. Dolayısıyla markanız Instagram hesabında daha çok gerçek anları yansıtan paylaşımlar yapmak etkili olabilir. Markanızla alakalı içeriklerin sevilmesi için en büyük anahtar, sadeliktir yani içeriklerin abartısız ve doğal olmasıdır.

5) Takipçi, beğeni ve yorum hileleri

follow 1277029 1920 e1568036575511 » Instagram pazarlama tekniklerinde sık yapılan 5 hata » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Instagram platformunun sizi ücretli reklamcılığa itmesi nedeniyle Instagram’da organik takipçi elde etmek biraz olsun zorlaşabilir. Bu sistemin üstesinden gelmek için bot (gerçek görünümlü yapay takipçi) satın alıp sahte takipçi, beğeni ve yoruma elde etmek cazip bir fikir olabilir. Birkaç dolar ödeyerek binlerce takipçiye çok kısa sürede ulaşabilirsiniz. Ancak sahte takipçiler ve yorumlar, pazarlama stratejinizdeki hedeflere ulaşmanızı zorlaştırabilir.

Sahte etkileşimin ve takipçilerin analizini kolaylıkla görebilirsiniz. Ama bu takipçiler sizin için “ölü yatırım” sayılabilir. Çünkü bu takipçilerden hiçbir şekilde satış elde edemezsiniz ve marka bilinirliği için bir katkı elde edemezsiniz.

  • Nasıl önlenebilir?

Çok sayıda organik takipçi, beğeni ve yorum elde etmenin tek yolu, yaratıcı ve düzenli post paylaşımı yapmaktan geçer.

Sonuç

Kartlarınızı doğru oynarsanız, işinizi veya markanızı büyütmenize yardımcı olmak için Instagram’da büyük ve sadık bir kitle oluşturabilirsiniz. Buna ulaşabilmek için içeriğiniz ve markanızla ilgilenenlerden gelecek gerçek ve doğal bir etkileşime ihtiyacınız var. Bu kitle size büyük değere sahip geri bildirimler verebilir. Kitlenizin markanız için söylediği sözler pazarlama stratejinizde büyük bir güce sahiptir.

Ayrıca yukarıda bahsettiğimiz bu beş Instagram hatasını birkaç basit yöntemle düzelterek Instagram hesabınızı pazarlama dünyasının en değerli varlıklardan biri haline getirebilirsiniz. Bunu yaparken profesyonel bir içerik ajansı desteğine ihtiyaç duyduğunuzda ise bizimle iletişime geçebilirsiniz.