Markanız için pazarlama yaparken ideal içerikler için hangi kriterleri takip edeceksiniz? İçerikleriniz markanızın tanınırlığını artırır, hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar, okurlarınıza kimliğiniz ve hedefleriniz hakkında bilgi verir. Ancak bazı hatalar markanız için hayati olan içeriklerinizin boşa gitmesine sebep olabilir. İşte yapılması olası altı hata!
1. Mobile uyumsuz olması
Artık teknolojiyi cebimizde taşıdığımız bir çağda yaşıyoruz. Yıllardır mobil optimizasyonu üzerine çalışmalar yapılıyor ancak şaşırtıcı sayıda işletme hâlâ mobil cihazlara uygun olmayan içerik yayınlıyor. Bunun müşteri deneyimine zarar verdiğini biliyoruz. Öyle ki 4 milyar kişi internete mobil cihazları üzerinden erişiyor. Bu da demek oluyor ki içeriğiniz mobil cihazlarda çalışmadığında, hedef kitlenizin büyük bir bölümünü kaybetme riskiyle karşı karşıyasınız. Üstelik mobile uyumlu olmamanın size vereceği tek zarar bu değil. Yalnızca kitlenizin sinirini bozmakla ve telefonu evirip çevirmeleriyle kalmaz, aynı zamanda sonuç sayfalarındaki görünürlüğünüzü kaybedersiniz. Mobil, Google’ın sitenizi puanlamasında önemli bir faktördür.
O nedenle içeriÄŸinizi mobile uyumlu hale getirin. Ä°lk olarak, sitenizin kullanıcılarınızın ve Google’ın gözünde mobil uyumlu olup olmadığını kontrol edin. Akıllı cihazınızda içeriÄŸinizin sayfasını açın ve ne kadar iyi okunabildiÄŸini inceleyin. Sayfa URL’ini Google Search Console’un mobil uyumluluk testine de tabi tutabilirsiniz. Testler sitenizin mobil cihazlar için optimize edilmediÄŸini gösteriyorsa, birkaç düzeltme yapmanız gerekli. Ä°yi haber ÅŸu ki tamamen yeni bir web sitesi oluÅŸturmanıza gerek yok. Masaüstü sitenizi mobil cihazlara yönelik bir tasarıma aktarmak için bMobilized gibi bir çevrimiçi site dönüştürücüsü kullanmak, iyi bir seçenek olabilir. Alternatif olarak WordPress için WPtouch ve JetPack, Joomla için Responsivizer ve JoomlaShine veya Drupal için ThemeKey ve MobileTheme gibi web sitesi mobil eklentilerine bakın.
2. Tek format kullanmak
Artık basit blog yayınlarının içerik pazarlamasının vazgeçilmezi olduÄŸu o eski günler geride kaldı. Günümüzde içerik seçenekleri videodan canlı hikayelere, podcast’lere ve yazılı metne kadar muazzam bir yelpazeye sahip. YapabileceÄŸiniz en büyük hatalardan biri, kitlenizle herhangi bir baÄŸlantı kurmayı umarak aynı eski salt metin içerikleri yayınlamaya devam etmektir.
- Bu yüzden içeriğinize veya içerik takviminize bir göz atın. Henüz bir takviminiz yoksa ilk iş olarak bir tane hazırlamalısınız. İçeriğinizin ne kadar çeşitli olduğunu kendinize sorun ve daha etkileşimli, yaratıcı ve ilgi çekici biçimler kullanmak için tüm fırsatları değerlendirin.
- Multimedya kullanmaya baÅŸlayın. Artık insanların yüzde 72’si mobil cihazlarıyla içeriÄŸe baktığına göre, görsel olarak çekici içerikler beklemeleri daha olası. Daha fazla görsel ağırlıklı paylaşımlar oluÅŸturmak için içeriÄŸinizi infografikler, fotoÄŸraflar ve videolarla süsleyin.
- İnfografikler için Piktochart gibi ücretsiz araçları kullanabilirsiniz. Görüntüler için kendi yüksek çözünürlüklü fotoğraflarınızı kullanabilir veya ücretsiz görsellere erişmek ve telif hakkı yasalarından yakanızı kurtarmak için Creative Commons gibi web sitelerini kullanın. Pixlr ve Canva gibi ücretsiz araçlar bu görselleri düzenlemeniz için yardımcı olacaktır.
- Sürükleyici içeriÄŸi hiç duymuÅŸ muydunuz? Sürükleyici içerik dediÄŸimiz ÅŸey, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi formatları içerir. Pazarlamacılar için yeni bir taktik olmasına raÄŸmen, hızla ivme kazanıyor. Mimarlıktan sanat sektörüne kadar pek çok alanda da pazarlama amaçlı kullanılıyor. Instagram’da canlı hikayeler yayınlayarak sürükleyici içeriÄŸin rüzgarına katılabilirsiniz. VR’ın içerik pazarlamanıza nasıl dahil olabileceÄŸine dair ilham almak istiyorsanız eski adıyla Facebook Spaces olan Facebook Horizon’a göz atabilirsiniz.
3. Amaçsız içerikler
İşletmelerin hâlâ sırf trafiği artırmak için basit içerik yayınlaması, işe yaramaz ve tüketiciyi iten bir adım. Bu tarz içeriklerin belirli bir kitlesi ya da bir amacı olmuyor. Ayrıca okuyucuya yardımı dokunan veya paylaşabileceği bir şey olarak da tasarlanmamış oluyorlar. Okuyucu kitle bu tarz hafif içeriklerden daha fazlasını bekliyor. Çevrimiçi hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan yüksek kaliteli içerikler tüketmek istiyorlar.
O nedenle içeriklerinizin amaçlarını iyi belirlemelisiniz. Sitenize gelen kullanıcı trafiğini mi artırmak istiyorsunuz? Çevrimiçi bilinirliğinizi mi geliştirmeye çalışıyorsunuz? Yoksa düzenli takipçi edinmek mi sizin daha önemli? Birden fazla amacınız da olabileceğini unutmayın. Amacınız ya da amaçlarınız her neyse içeriklerden her birinin belirli bir amaca hizmet etmesine özen gösterin.
İçeriğiniz yalnızca sizin değil aynı zamanda onu okuyan kullanıcının da hedeflerine uygun olmalı. Bu hedef bir fikir hakkında bilgi edinmek, bir sorunu çözmek, yeni bir şey öğrenmek olabilir. Her içeriğinizin bu kullanıcı hedeflerinden en azından birine uygun olduğundan emin olun.
Kitlenizi amacınıza uymaya teşvik etmek için içeriğinize harekete geçirici bir mesaj ekleyin. İçeriğinizin marka hedefinize uygun olduğundan ve kitlenin hedefiyle alakalı olduğundan emin olmalısınız. Eğer hedefiniz abone listenizi büyütmekse, hareket geçiren mesajınız kitlenizi konuya bağlı daha fazla içeriğe kaydolmaya teşvik etmeli. Hedefiniz çevrimiçi satışlarınızı artırmaksa, kullanıcıları ürün sayfalarınıza yönlendirmelisiniz.
4. Dayanaksız bilgi paylaşmak
Çevrimiçi kullanıcıların kaliteli içeriklere olan açlığından bahsetmiştik. Ancak bu durum yalnızca kullanıcı kitlesi için geçerli değil. Google gibi arama motorları da kaliteli bilgiler içeren ve kitleyle alakalı içerikleri daha ön sıralara koyuyor. Alakalı veriler ve araştırmalarla desteklenmeyen herhangi bir içerik, muhtemelen sitenize hiçbir şey kazandırmayacak.
Bu sorunu aşabilmek için kalite parametrelerinizi belirlemelisiniz. Öncelikle ekibinizi kaliteli bir içelik yaratmaları için zaman verin. Sık paylaşım yapmak site trafiği için iyi olsa da içeriğin kaliteli olması nihayetinde daha önemli. İçerik takviminizdeki son teslim tarihlerini yeterli çalışma süresi tanıyacak şekilde düzenleyin ve kaliteli içerik yaratmayı içeren görevleri takip edin. İçeriklerinizi oluştururken ekleyeceğiz bilgiler için önemli, güvenilir kaynaklar belirleyin ve içeriğinizle alakalı, iyi kaynaklı veri noktaları ekleyin. İçeriğinizde, referans noktalarınızdan bu kaynaklara uygun şekilde bağlantı verdiğinize emin olun.
5. Satış için zorlamak
Okuyucu kitleniz büyük ihtimalle satış amacı güttüğünüzü anlayacak ve bundan hoşlanmayacaktır. Satış konuşmasını içeriğinizden çıkarın ve bunun yerine kitleniz için veya bireysel müşterileriniz için karakter analizi yapın. Hedef kitlenizin karakterini ayrıntılı olarak açıklayan profiller geliştirin. Bu profiller kullanıcılarınızın çevrimiçi davranış kalıplarını, acı noktalarını, hedeflerini içeriyor olmalı. Elinizdeki profillere göre kullanıcılarınızın ihtiyaç ve ilgi alanlarını karşılamanın yollarını bulmalısınız.
Tüm içerik imkanlarınızı bir içerik takvimine ekleyerek kitle odaklı düzeltmenizi geliştirebilirsiniz. Bu takvimde satış aşamalarının hepsine yer vermeyi unutmayın. Potansiyel müşterinizin sizi keşfettiği andan düzenli müşteriniz haline geldiği aşamaya kadar planlama yapın.
6. İdeal içeriklerde son hata: İyileştirme yapmayı reddetmek
İçeriklerinizi SEO analizine tabi tutmadan ya da SEO içerik kurallarını göz ardı ederek yayınlamak oldukça riskli. SEO çalışması, arama motorlarının içeriğinize kıymet vermesinin en önemli faktörlerinden biri. Arama motorlarının taraması için optimize edilmemiş bir içerik, büyük ihtimalle markanıza ve sitenize bir şey kazandırmayacak. Satış amaçlarınıza katkı sağlamayacağı gibi hedef kitlenize ulaşma ihtimali de bir hayli düşük olacak.
Bu nedenle SEO hizmetine ve SEO içerikli makalelere ağırlık verin. SEO çalışmanızı destekleyecek olan anahtar kelime araştırması hedef kitlenize ulaşabilmenizi sağlar. Bu araştırma hedef kitlenizin içeriğinize ulaşmak için arama çubuğuna yazabileceği alakalı sözcüklere içeriğinizde yer vermeniz anlamına gelir. Kapsamlı listenizi oluşturduğunuzda sıradaki SEO içerik faktörlerine odaklanabilirsiniz. Bunların arasında içeriğinize uzun ve birkaç kelimeden oluşan anahtar kelimeler eklemek, görsel içerikleri optimize etmek ve başarılı başlık ile spot seçimi yapmak da yer alıyor. Geliştirilmiş içeriğe dair ilk adım şu anki düzende sizin için neyin işe yaramadığını belirlemektir. Bir inceleme yaparak bu altı maddeye dair düzenlemeler yaparsanız içeriklerinizin hedef kitleye başarıyla ulaşması için etkili bir adım atmış olursunuz.
Güvenilir kaynaklar, özgün içerik hazırlarken baş tacımızdır. Sizin de aradığınız bu hassasiyeti taşıyan bir içerik ajansı ise ilk fırsatta bizimle iletişime geçebilirsiniz.