Etkili kelime seçimleriyle satışları artırabileceğinizi biliyor musunuz? Markanızın verdiği mesaj elbette çok önemli ancak müşterilerinizden aksiyon alabilmek dijital pazarlama dünyasında kimi terimler veya etkili kelimeler, satışları artırmak için vazgeçilmezdir.
ABD’deki içerik ajanslarından Brafton, geçtiğimiz haftalarda şirketlerin pazarlama stratejilerine eklemesi gereken en etkili 18 kelimeyi paylaştı. Markanızın blog sayfası, banner reklamları veya hazırlayacağınız bir video içerik için bu kelimeler daha iyi müşteri yanıtı almanıza yardımcı olabilir.
1. Bedava
Gerçek şu ki müşteriler bedava ürünleri çok sever. Dolayısıyla dijital içerik pazarlama stratejinizde “bedava” ifadesini kullanmak, müşterileriniz için cezbedici olabilir.
2. Ücretsiz
Bu kelime de “bedava” ile aynı stratejiye sahip. Ancak “ücretsiz” ifadesi, “bedava”ya göre müşterilere daha sofistike görünebilir.
3. Tasarruf
İyi bir anlaşma, müşterilerinizi daha çok para harcamaya teşvik edebilir. Bu yüzden pazarlama stratejinize bu kelimeyi ekleyerek müşterilerinizi ürünleriniz sayesinde tasarruf sağladıklarına ikna edebilirsiniz.
4. Değer
Markanız ve ürünleriniz, müşterilerinizin gözünde ne kadar değer üretirse, müşteriler markanıza o kadar çok para harcar. Markanız ve ürünlerinizle sunduğunuz değeri müşterilerinize göstermekten çekinmeyin.
5. Çünkü
Bu kelimeyle başlayan cümleler, markanızın ürünlerinin neden alınması gerektiğine müşterilerinizi daha hızlı ikna edebilir.
6. Size özel
Ürünlerinizde müşterilerinize özel promosyonlar yaratmak, kendilerini daha iyi hissettirir. Böylece müşteriler, markanıza ve ürünlerinize daha çok harcama yapar.
7. Seçkin (Premium)
“Premium”a özel fırsatlarla müşterilerinizi daha özel hissettirebilirsiniz. Müşterilerinize premium seçeneğinin ayrıcalıklarını ve onlara sağladığı faydayı çok iyi anlatmanız gerekir.
8. Sen – siz
Müşterilerinizi reklamınızın yıldızı yapın ve direkt onlara hitap eden bir dille konuşun. Pazarlama stratejinizde direkt müşteriye hitap ederek konuşmak, markanızı kendilerine daha yakın hissetmelerine yardımcı olur.
9. Sınırlı
Reklamlarınızda “sınırlı” kelimesini kullanmak, müşterilerinizi fırsatları kaçırmadan hemen satın almaya teşvik eder. O anda müşterilerinizde birşeyleri kaçırma korkusu (FOMO) psikolojisiyle hemen satın almaya yönelirler.
10. Şimdi harekete geç
Müşterilerinizin satın alma aşamalarını hızlandırma ifadeleri her zaman işe yarar. Bu cümle öncesinde anlattıklarınızın etkisini de artırır.
11. Son şans
Müşterilerinizi son bir aciliyet dürtüsü ile bir adım daha ileri itin ve satın almaya yönlendirin.
12. Hemen
Müşteriyi hemen o an memnun etmek, onları satın almaya teşvik etmek için harika bir neden olabilir.
13. Satın al, tıkla, iletişime geç, vb…
Güçlü fiiler insanları harekete geçirmeye yardımcı olur ve satın almayı hızlandırabilir. Stratejinize harekete geçirici eylemleri mutlaka eklemelisiniz.
14. Hayal et
Ürününüze para harcamanın yaratacağı olumlu sonuçları hayal ettirmek, satın alma davranışını da olumlu etkileyecektir.
15. İspatlanmış
İnsanların daha az risk alarak onaylı ürünleri satın alma olasılığı daha yüksektir. Bu nedenle müşterilerinize güven yaratan ve ispatlanan cümleler kullanın.
16. Garantili
Müşterilerinize ürünlerinizin güvencesini verin. Bu durum daha çok tercih edilir marka olmanıza katkı sağlar.
17. Yeni
Yeniler her zaman kayda değerdir çünkü insanlar en yeni ve en iyiyi almak isterler. Stratejinize “yeni” kelimesini dahil etmek, güncelliğinizi destekler.
18. Kolay
Basit yaşam, güçlü satış aracı olabilir. Genellikle insanlar en kolay kullanılır ürünleri tercih eder. Ürünlerinizin kolay kullanıldığına, müşterilerinizi ikna etmelisiniz.
Dijital pazarlama stratejilerinde kullanılacak altın kelimeler müşteriler üzerinde oldukça etkili. Başarılı yönetilen bir içerik stratejisi ve doğru hedef kitle bir araya getirilince, satışlardaki artış kaçınılmaz olacaktır. Siz de değer yaratan içerik stratejilerini markalarınızla birleştirecek bir içerik ajansı arıyorsanız, Contentive İçerik Ajansı olarak ihtiyaçlarınıza en uygun çözümleri yaratabiliriz. Hemen iletişime geçmek için tıklayın!
Bu gönderiyi Instagram’da gör