noname » Dijital içerik pazarlamasına neden devam etmeli? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Dijital içerik pazarlaması yeniden gündemimizde! Şu anda başa çıkılması en zor şeylerden biri de belirsizlik. İşimiz ve kişisel yaşamımız için pandeminin iyi ve kötü senaryolarının analiz edildiği çelişkili ve belirsiz bir dönemden geçiyoruz. Bu belirsizlik karşısında şirketler kemerlerini sıkıyorlar. Birçok şirket içerik pazarlamasına ve içerik oluşturmaya ara vermeyi ya da bütçelerini kısmayı planlıyor. Ancak içeriği azaltmak yerine tam da bu dönemde içeriği hiç olmadığı kadar artırmalıyız. Önümüzde ciddi bir fırsat var. Krizi fırsata çevirmenin tam zamanı!

Neden içerik pazarlaması şu anda yapabileceğiniz en akıllı yatırım?

Bunun birkaç nedeni var:

  1. Yüksek kaliteli, faydalı içerik talebi hiç bu kadar büyük olmamıştı

Hedef kitlemiz için yararlı içerik oluşturmak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Müşteriler ve okuyucular yeni zorluklarla karşı karşıya: Uzaktan çalışmak, içerik stratejilerini uyarlamak, çevrim içi etkinlikleri artırmak, kitleleriyle düşünceli ve duyarlı bir şekilde iletişim kurmak.

Kitleniz pandemi süresince yeni ve özgün içeriklere ihtiyaç duyuyor. Düşünün ki danışmanlık sektöründe çalışıyorsunuz. Finansal hizmetlerde kitleniz acilen finansal tavsiye almak için sizi arıyor. Sağlık alanında örneğin ülke genelindeki sağlık hizmeti sağlayıcıları için cevaplayabileceğiniz kritik sorular var. Ya da teknoloji ve telekomünikasyon hizmetlerinde kitlenizin hizmetlerinizle ilgili yardıma ihtiyaçları var. İşte tam bu yüzden, çalışma sistemi evden çalışma sistemine dönüşürken içerik üretmeyi kesmiyoruz; aksine bunu ikiye katlıyoruz.

Ayrıca kitlenizin Covid-19 ile ilgisi olmayan içerikleri aradığı gerçeğini de unutmamanız gerek. Şu an online olarak çok fazla zaman harcıyorlar ve zamanlarını verimli bir şekilde kullanmak istiyorlar. Kurumsal içerikler ve SEO yazılarınız için önemli bir trafik yakalayabilirsiniz. Ürettiğiniz içerikler onları eğlendirebilir, onlara yeni bir beceri öğretebilir veya zihinsel ve fiziksel olarak formda kalmalarına yardımcı olabilir.

İnternetteki markalı içerik performansını izleyen bir analiz platformu olan Nudge, içerikteki dikkat süresinin, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla son dört hafta içinde yüzde 39’a ulaştığını tespit etti. İşletme, finans ve eğitim alt kırılımlarına yönelik trafik de artmaya devam ediyor. Haliyle kurumsal bloglar ve dijital pazarlama için de gaza basmanın tam zamanı!

noname2 » Dijital içerik pazarlamasına neden devam etmeli? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

  1. İçerik pazarlaması uzun soluklu bir süreç ancak meyvelerini er ya da geç toplarsınız

Çoğu şirket pazarlama ve içerik bütçelerini askıya alma eğiliminde. Öngörülebilir bir gelecek beklentisiyle satın alma işlemlerinde ve bütçe harcamalarında “bekle ve gör” yaklaşımını benimsiyorlar. Peki bu mantıklı bir çözüm mü? Hayır aksine kısa vadeli ve riskli bir çözüm.

İçerik pazarlamasında uzun vadeli hareket etmek her zaman daha kazançlı olmuştur. Uzun vadede hareket ederken okuyucularla ilişkinizi korumak ve potansiyel müşterilere ulaşmak için bu süreci iyi değerlendirmek elinizde. Pandemi dönemi geçtikten, ekonomik durum birkaç ay içinde değiştikten sonra, oluşturduğunuz bağlantılar ve güven sayesinde hız kazanacak ve bu süreçte yaptıklarınızın meyvelerini toplayacaksınız. Şu anda yaptığınız yatırım zaman içerisinde daha büyük kârlarla sizi bekleyecek.

  1. Online etkinlikler de içerik pazarlaması olmadan düşünülemez

Kalabalık yapılan etkinlikler iptal olunca haliyle markalar da online etkinliklere yöneldi. Odak ekrana döndüğü için güçlü içerik her zamankinden daha da önemli hale geldi. Haliyle eğitimlerin, toplantıların ve sunumların içeriklerinin kaliteli tasarlanması gerekiyor.

Kişisel ya da kurumsal blogunuzda ve sosyal kanallarınızda yayınlanan içerikler kolayca online etkinliklere çevrilebilir. Önümüzdeki aylarda başarılı online etkinlikler yapmayı planlıyorsanız, hali hazırda var olan içerik deposundan çekebilmeniz çok daha kolay olacaktır. Özgün bir yazıya, güçlü bir araştırmaya ve video içeriğine sahip olmak, çevrim içi etkinlikleri daha hızlı oluşturmamızı sağlar.

Tüm bunları yaparken içerik stratejisi ve içerik üretimi konusunda içerik ajansıdan profesyonel bir destek almak isterseniz bizimle iletişime geçmeniz yeterli.