you x ventures vbxyFxlgpjM unsplash » Müşteri odaklı bloglar için içerik planlaması nasıl yapılır? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

Müşteri odaklı kurumsal bloglar hazırlarken içerik planlaması yapmak hayati öneme sahip. Üretilen içeriklerin ve harcanan emeğin karşılığını almak için iyi bir yayın planı yapmak ve kimi güncellemelerle istikrarı korumak gerekiyor.

Blog yayınlarını haftada iki ila dört kez yayınlamak, hem trafik hem de dönüşüm açısından en yüksek sonuçları veriyor. Bu da demek oluyor ki kaliteden ödün vermeden hazırlanan blog yayınlarının sayısını arttıkça, içerik pazarlamasından alınan verim de artıyor. Peki siz bir yıllık içerik için nasıl bir planlama yapıyorsunuz? Unutmayın; içeriğiniz için bir yol haritası geliştirmek ve içerik pazarlamasının kurumsal bir öncelik olmasını sağlamak en önemli hedefiniz olmalı.

Blog yayını hedeflerinizi belirleyin

İçerik pazarlama çabalarınızın hedeflerini, işletme odaklı başarılara dönüştürmek önemli amacınız. Planladığınız her gönderinin aşağıdaki hedeflerden birini veya birkaçını sağlıyor olması gerekli:

  • Marka bilinirliÄŸi
  • Kitle katılımı saÄŸlama
  • Web trafiÄŸi getirme
  • Arama motorunda görünürlük saÄŸlama
  • Olası satış saÄŸlama
  • Müşteriyi yakalama
  • Pazarlama aracılığıyla daha fazla yatırım getirisi getirme

Bir içeriğin hedefini belirledikten sonra da müşterinin içeriği hangi noktada ideal olarak tüketeceğini belirleyin.

dfgdfg » Müşteri odaklı bloglar için içerik planlaması nasıl yapılır? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

Temalara ve konulara karar verin

Tema ve konu seçmek, bir içerik takvimi planlama sürecinin merkezinde yer alıyor. Ancak önce içerik pazarlama stratejistlerinin temalar ve konular arasındaki farkı görmesi önemli. Bir blog bağlamında temalar, blogun kategorileri ile tanımlanıyor. Örneğin; bir pazarlama blogunun temaları içerik pazarlaması, sosyal medya, etkinlik pazarlaması vb. olabilir.

Peki konularınızı ele alacağınız temaları nasıl belirleyeceksiniz? Sektörünüzde yaygın olan konular ve eğilimler ile bunların çevreleyen fikirler hakkında zaten bir dolu bilgiye sahipsiniz demektir. Hedef kitleniz için en temel ve en önemli konular olduğunu düşündüğünüz şeyle başlayın. Ardından ilk fikirlerinizi üç şekilde genişletebilirsiniz:

  • SaÄŸlıklı bir içerik planlaması için hedef kitlenizi araÅŸtırın

Kitle üyelerinize istediklerini vermenin en iyi yolu onlara sormaktır. SurveyMonkey, Pollemik, JotForm gibi bir online anket oluşturma siteleri bu noktada işinize yarayacaktır. Kısa bir soru listesini hızlı bir şekilde bir araya getirdikten sonra web sitenizde yayınlayabilir, e-posta ile gönderebilir veya sosyal medyada paylaşabilirsiniz.

Anketiniz:

  • Basit cevap seçenekleriyle anlaşılması kolay sorulara,
  • Bir dakikayı aÅŸmayacak bir zaman süresine,
  • Tamamlanması için küçük bir teÅŸviklere (geçiÅŸli içerik gibi) sahip olmalı.

Genel kitlenizle birlikte, endüstri liderlerine birkaç (ancak farklı) soru gönderebilirsiniz. Görüşleri, genel kitlenin görüşlerinden daha değerli olabilir.

  • Çevrim içi görüşmeleri izleyin

Bazen kitleniz size ne istediğini açıkça söylemez ya da belki kitleniz anket yapmak için çok büyük olabilir. Fikir araştırması yapmak ve eksiklerinizi anlamak için çevrimiçi platformların ve sosyal medyanın avantajını kullanabilirsiniz. Synthesio, Sensekit, Monitera, BoomSonar ve Somera gibi yerli sosyal takip araçları, endüstriniz ve markanız etrafında süren sohbetleri çeşitli sosyal platformlarda izleyebilir ve daha sonra içerik pazarlama stratejiniz için kullanabileceğiniz konu fikirlerini kaydeder.

  • Anahtar kelime araÅŸtırması yapın

Markanızın ve içeriÄŸinizin Google’daki organik görünürlüğü, tüm dijital pazarlamanın merkezinde yer alıyor. Google yalnızca ona sorulan soruyla ya da yapılan aramayla deÄŸil, aynı zamanda amacıyla eÅŸleÅŸen en alakalı ve baÄŸlamsal içeriÄŸi sunabilmek için algoritmasını sürekli deÄŸiÅŸtiriyor.

Anahtar kelime araÅŸtırma araçları, kullanıcıların Google’da ne aradıklarına, bir konuda bir ayda yapılan arama sayısına, bir sonucu kaç kiÅŸinin tıkladığına ve bu aramalar için ne tür içerik gösterildiÄŸine dair birçok ipucu verebilir. Bu bilgilere dayanarak hedef kitlenizin niyetini daha iyi anlayabilir ve onları çekmek için yeni içerik oluÅŸturabilirsiniz.

En iyi anahtar kelime araştırma araçlarına göz atmak için İçerik Pazarlaması İçin Yedi Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı yazımıza göz atabilirsiniz.

austin distel wD1LRb9OeEo unsplash 1 e1591275526226 » Müşteri odaklı bloglar için içerik planlaması nasıl yapılır? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

Konuların bir listesini oluşturun

Artık içeriÄŸinizi oluÅŸturacağınız temalara sahip olduÄŸunuza göre, bu temaların altındaki konularla ilgili fikirleri ve baÅŸlıkları belirlemek için pazarlama ekibini bir araya toplama vakti! Bunları 52’nin katları halinde gruplamayı düşünün (yılın her haftası için bir tane). Ardından, SEO için baÅŸlıklar ve olası anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. İçeriÄŸi organik aramada görünür kılmak için bir plan hazırlayın. Bunun için de içeriÄŸe katkı saÄŸlayan her ekibin dahil olabileceÄŸi, paylaşılan bir e-tablo oluÅŸturun. E-tablodaki sütunlar ÅŸunları içerebilir:

  • Konu
  • Tema
  • Takımın önceliÄŸi (ve yorumlar)
  • Ortalama öncelik düzeyi (yayınlanma tarihi buna baÄŸlı olacak)
  • Editörün yorumları
  • Referans verilecek içerik sayfaları (URL’lerle)

En etkili içerik biçimlerini belirleyin

Sektördeki çoğu şirket blog içeriklerini daha etkileşimli ve ilgi çekici hale getirmek için güzel bir video ve yazılı içeriği harmanlıyor. Bununla birlikte video, web semineri veya podcast gibi içerikleri haftada bir olarak yayınlamak, hedef kitlenin yorgunluğunu veya aşırı bilgi yüklemesini önlemek açısından önemli.

İçerik takviminizi oluşturun

Bir konu havuzu oluşturdunuz, şimdi sıra kısa ve uzun vadede ne tür yayınlar oluşturacağınıza karar vemekte! Bu konuda başlıklar için beyin fırtınası yapın, formatı seçin ve gerekli teknik detaylar üzerine kafa yorun.

Düzinelerce içerik takvimi şablonu çevrim içi olarak kullanılabilirken, yalnızca temel öğeleri içeren basit bir şablonu da seçebilirsiniz. Google sayfalarını kullanarak yıllık bir içerik takvimi oluşturma süreci için birkaç üç işlemle yol gösterelim:

  • Her ay bir temayı iÅŸleyin

Peki yılın her ayı için bir temayı nasıl seçersiniz? Elbette bazı sorulara cevaplar bularak…

Bu sorular:

  1. Hedef kitleniz nasıl bir çeşitliliğe sahip?
  2. Ne istiyorlar ve ne zaman istiyorlar?
  3. Ne zaman aktifler veya deÄŸiller?
  4. İşiniz yavaşladığında ne tür yayınlar yayınlıyorsunuz?
  5. İşe ne zaman başlamalı?
  6. İçerik pazarlama stratejiniz habercilik veya tıklama yasağı içeriyor mu?
  7. Marka stratejiniz, görüşlerinizi güçlü bir şekilde dile getirmeyi, politikada veya sporda taraf tutmayı içeriyor mu?
  8. İçeriÄŸinizi uyarlamak için ihtiyaç duyduÄŸunuz büyük endüstri etkinlikleri var mı?…

Bu soruların cevaplarından yola çıkarak etkili başlıklar oluşturun. Her başlık için üç ila beş farklı seçeneği deneyin. Başlıklarınız içerik türüne (Nasıl yapılır kılavuzu, görüş, video, röportaj, rapor gibi) bağlı olacak, bu nedenle buna göre plan yapın. Ekibinizin uzmanlığı ne kadar fazla olursa ve endüstriniz hakkında ne kadar fazla bilgiye sahip olursanız, müşterileriniz ve kitlenizle ne kadar fazla bağlantı kurarsanız, ideal zamanlarda ve doğru konularda içerik yayınlamak o kadar kolay hale gelir.

austin distel 744oGeqpxPQ unsplash e1591275709921 » Müşteri odaklı bloglar için içerik planlaması nasıl yapılır? » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka GazeteciliÄŸi

  • Ayları haftalara ayırın ve baÅŸlıklar atayın

Temalarınız ve konularınız belirlendiğine göre geriye hafta için başlıklarınızı seçmek kaldı. Sektörünüzdeki ve gerçekleştiği zaman yer vermeniz gerekecek olan gelişmelerle ilgili yeni içeriklere yer bırakmayı da unutmayın.

  • Gerekirse tamamlayıcı sütunla ekleyin

İçeriğin ve tanıtımın kim tarafından, ne zaman ve nasıl planlandığını belirlemeniz gerekli. Sayfaya ek sütunlar ekleyebilirsiniz, örneğin:

  • Hedeflenen anahtar kelimeler
  • İçerik türü
  • Taslak için son tarih
  • Yayın tarihi
  • Tanıtım kanalları
  • Yazacak kiÅŸi
  • DeÄŸinilmek istenen nokta

Ardından takvim sayfasına bakın. Haftalık olarak sıralandığında, yıl boyunca öncelikleri, konuları, temaları, anahtar kelimeleri ve türleri planlamış olmalısınız. Bu şekilde, yılın ilk üç ayında tüm favori içeriklerinizi kullanıp da vasat ve en az ilgi çekecek konuları yılın geri kalanına yaymak zorunda kalmamış olursunuz.

Her blog yayınını takip edin

Google Analytics içerikleriniz açısından yardımcı olacak bir araç ve her türlü gönderinin başarısını belirlemenize yardımcı olur. Sayfa görüntüleme sayısı, web trafiği, çeşitli kanallardan tıklama oranları, sosyal paylaşımlar, oturum başına harcanan süre ve sayfadaki etkileşim gibi metrikleri izlemenizi sağlar.

Yılınızı planlayın

Blogunuz için 12 aylık bir planın oluşturulması akıllıca bir strateji. Ancak bunu asla değişime yer olmayan bir takvim gibi de düşünmeyin. Önümüzdeki üç aylık sürelerde neye ihtiyaç olduğunu belirlemek ya da eksiklerinizi görmek için analizlerinizi düzenli olarak yapmaya devam edin. Ayrıca takvimi oluşturduğunuz zaman henüz ortada olmayan endüstri haberleri ve trendleri de takip ederek takviminizde yer vermeyi unutmayın.

Dijital veya basılı kurumsal yayınlarınızı profesyonel bir içerik ajansı ekibine teslim etmeyi düşünüyorsanız hemen bizimle iletişime geçin!