student 849821 1920 1 » Anahtar kelime ve Google sıralaması için 2020 SEO ipuçları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Dijital dönüşüm gereği hemen her sektörün SEO ipuçları ve tavsiyelerine ihtiyacı olduğu kesin. 2020 yılında SEO içerikli makale ile üst sıralara yükselmek istiyorsanız bu yazımız tam size göre!

2020 yılında SEO içerik ve SEO analiz stratejilerinizi belirlerken, en iyi yapabildiğiniz yaklaşımlara sadık kalmak çok önemli. Ancak bir diğer önemli nokta var ki o da ihmal ettiğiniz veya yanlış kullandığınız organik arama taktiklerini düzeltmeye öncelik vermek. Google’ın içeriğinizi iyi sıralamak için verdiği her fırsattan yararlanmanız gerekli. Google ve tüketici davranışlarındaki sürekli değişikliklere rağmen, 2019 BrightEdge çalışması, arama motoru trafiğinin yüzde 53’ünün organik aramalardan oluştuğunu belirledi. Tüm bu güncel bilgiler, SEO stratejisinde de güncelleme yapmanız anlamına gelebilir. Hazırsanız başlayalım. İşte bu yıl takip edebileceğiniz 20 pratik adım!

1. Kaliteli içerik esastır ancak görecelidir

Sıra dışı içerik, arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almayı garanti etmez. Diğer web sitelerinden bağlantılar, SEO hizmetinin en iyi şekilde uygulanması ve kaliteli içerik üretilmesi, sayfalarınızın Google ve diğer arama motorlarında en üst sıralara ulaşmasına yardımcı olur. Bir içerik, ne kadar sofistike anahtar kelimeler ve alt başlıklarla hazırlanır faydalı bilgi sunarsa o kadar kalitelidir diyebiliriz. Blogunda sıklıkla motosiklet temalı içerikler yayınlayan Quick Sigorta’nın motosiklet sigortası kelimesiyle üst sırada olması bu nedenle şaşırtıcı değil.

Ekran Resmi 2020 03 05 16.08.13 » Anahtar kelime ve Google sıralaması için 2020 SEO ipuçları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

2. Backlink çalışmasının katkısı yadsınamaz

Büyüklükleri ne olursa olsun, şirketler her zaman daha fazla bağlantıdan yararlanabilir. Bunlar, önemli bir sıralama faktörü olmaya devam eden alan adı ve sayfa bilinirliğinin can damarıdır. Tabii backlink çalışmalarının, kalitesiz içeriği kaliteli hale getirdiğini ya da alaka düzeyi düşük içeriği üst sıralara çıkardığını söylemek mümkün değil. Ancak trafiği yüksek ve prestijli yayınlarda sitenize ait linklerin yayınlanması, sadece ziyaretçi alma açısından değil pazarlama ve görünürlük açısından da katkı sağlar. Dolaylı yoldan bilinirliğiniz arttığı için ziyaretçiniz de artar.

3. Her sıralama faktörü hakkında endişelenmeyin

Anahtar kelimelerin sayfa başlıklarındaki ve içerik başlıklarındaki sıralama etkisi ile sayfa yükleme hızı, mobil görünüm ve HTTPS kullanımı arasında büyük bir boşluk mevcut. Bu faktörlerden herhangi birinin gerçek önemini de tam olarak bilemiyoruz. Ancak içeriklerinizin başlığını ve spotunu değiştirmek sıralamadaki yerinizi yükseltebiliyor. Arama motoru sıralamaları, kişisel arama geçmişi ve coğrafi konum da dahil olmak üzere birçok nedenden dolayı değişebiliyor. Google, Twitter kanalı Google SearchLiasion’da belirttiği gibi algoritmasını geliştirmeye devam ediyor ve bunu duyuruyor. Bu duyurularda altını çizdiği konu ise güncelleme yaptığında web sitelerinin de buna göre kendi güncellemelerini yapması gerektiği.

Sıralama faktöründeki bu değişkenleri göz önüne aldığımızda, Searchmetrics‘in sıralama faktörü verilerini artık genel raporlar yerine sektöre göre yayınlaması şaşırtıcı değil. 2019 SparkToro anketinde bin 500’den fazla SEO içerik pazarlamacısı önemli sıralama faktörleri üzerinde yoğunlaştı. Çoğu (yüzde 66,3) Google sıralama faktörlerinin ağırlığının sorgulamaya göre değiştiğine inanıyor. Katılımcılar, içerik alaka düzeyinin ve kaliteli geri bağlantıların en üst düzey etki faktörleri arasında yer aldığını saptadı.

4.Arama motorlarının daha da karmaşık hale gelmesine hazırlıklı olun

Arama motorları soruya dair en alakalı sonuçları sağlamaya çalıştıkça her bir sorgunun arkasındaki amacı da anlamaya çalışır. Geçtiğimiz yıl Google, tam adıyla Bidirectional Encoder Representations from Transformers olarak bilinen, kısaca BERT adını verdiği doğal dil işleme algoritması güncellemesi piyasaya sürdü. BERT, ABD’deki her 10 İngilizce aramasından biri için arama yapan kişinin niyetine odaklanıyor.

“BERT modelleri öncesinde ve sonrasında gelen kelimelere bakarak bir kelimenin tam bağlamını düşünebilir. Bu, özellikle arama sorgularının arkasındaki amacı anlamak için faydalı” diyen Google Başkan Yardımcısı Pandu Nayak, “Özellikle daha uzun, daha konuşma tarzındaki sorgular veya ‘için’ gibi edatların anlam için çok önemli olduğu aramalarda, BERT sorgunuzdaki kelimelerin içeriğini anlayabilecektir. Sizin için en doğal gelen şekilde arama yapabilirsiniz” diye belirtiyor.

BERT’i Google’ın algoritmasının temel parçası olan, 2015’teki güncelleme RankBrain ile karıştırmak kolay. RankBrain, arama sonuçları oluşturmak için makine öğrenmesinden yararlanıyor ve ilgili aramaların geçmişi de dahil olmak üzere geniş bir değişken grubundan faydalanıyor. RankBrain sayesinde, içeriğinizde bile olmayan bir anahtar kelime aramasında görünebilirsiniz. SEMrush, 2017 Ranking Factors 2.0 çalışmasında, aramalarda üstte sıralanan web sitelerinin yüzde 18’inin içeriğinde anahtar kelime bulunmadığını tespit etti. Google kelime öbeklerinden daha çok içeriğin aktardığı fikirlere odaklanıyor. Her yıl yaptığı trilyonlarca arama arasında Google, sorguların yüzde 15’inin ilk kez yapılan aramalar olduğunu söylüyor. RankBrain bu aramalara anlam verebilmek için elinden geleni yapıyor.

5.Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) gömülü organik sayfalardan kurtulmayı beklemeyin

Sıralamada bir numaralı organik arama sonucu olmak, nihai başarıya ulaştınız demek anlamına gelmeyebilir. Son birkaç yılda, yüksek sıralamaya sahip web sitesi sayfalarının trafik kaybettiği de görülmüştür. En acıklı senaryoyu düşünürsek organik aramada ilk sıradasınız ancak kullanıcılar ilk sıraya bile erişemeyebilir. Bir arama yapıldığında ilk organik arama sonucuna ulaşmadan önce birçok şeyi geçmek gerekir. Reklamlı içerikler, bilgi kutucukları, aramanın görsel karşılık önerileri ve sonrasında gerçek sıralamaya ulaşırız.

Google, sonuçlar sayfasında sık sık arama yapanların tıklaması gerekmeyen çok sayıda şeyi barındırır. 10 milyon ABD temelli masaüstü ve Android cihazından yapılan 1 milyardan fazla web aramasını baz alan, 2019 SparkToro raporuna göre, bu durum neredeyse yüzde 49 oranında gerçekleşiyor.

6. Anahtar kelime gruplarınızı çeşitlendirin

Aynı anahtar kelime öbeğine takılıp kalmamak önemli. Yeni kelime olasılıklarını keşfetmek için anahtar kelime araştırma ve sıralama araçlarını kullanabilirsiniz. SEMrush, Moz, Google Trends, Keyword Tool ve diğer kaynaklar bu konuda size yardımcı olabilir.

7. Güvenilir ve yetkin olun

Google, güvenilir görünen web sitesi içeriğine giderek daha fazla önem veriyor. Bu durumu avantaja çevirmek için uzmanların yararlı bilgiler sunduğu makalelere yer verebilir ve kimlik bilgilerini kısa biyografiler halinde listeleyebilirsiniz. 168 sayfalık bir doküman olan Google Search Quality Evaluator Guidelines, bu güvenilir kaynakların öne çıkmasının temel sebebi. Bu doküman uzmanlığın, otoritenin ve güvenilirliğin değerinin altını çiziyor. Google, bu değerleri başka bir raporun arama algoritmaları bölümünde ayrıntılı olarak açıklıyor:

“Sorgunuzdaki kelimeleri internetteki alakalı içeriklerle eşleştirmenin ötesinde arama algoritmaları, mevcut en güvenilir kaynaklara öncelik vermeyi amaçlıyorlar. Bunu yapmak için sistemlerimiz, belirli bir konuda hangi sayfaların uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik gösterdiğini belirlemeye yardımcı olabilecek sinyalleri tanımlamak için tasarlanmıştır.”

8.SEO ipuçları için kritik nokta: Sayfa URL’lerine dikkat edin

Elbette Google’ın sıralama faktörleri değişiklik gösteriyor. Ancak URL’lerin önemini de yabana atmamak gerekli. İçeriği yansıtan üç ila altı kelimelik bir URL yeterli olacaktır. Uzun kelimelerle bezenmiş URL adresleri kalabalık yaratır.

Başarısız bir URL örneği: https://www.medimagazin.com.tr/guncel/genel/tr-hintli-politikacilardan-ilginc-koronavirus-onlemi-inek-idrarli-dezenfektan-11-681-86738.html

Başarılı bir URL örneği: https://www.haberler.com/koronavirus-ile-mucadelede-hint-politikacilardan-12975899-haberi/

9.Snippet ve yanıt kutularını kullanmayı öğrenin

Neyse ki Google aramalarda yanda çıkan kutucuklar olan snippet’leri illa en yüksek trafikli web sitelerine vermiyor. Aramayla ilgili içeriği olan herhangi bir internet sitesi de en üst noktayı kazanabilir gibi görünüyor. Tıpkı trafiğinizi artıracak olan snippet gibi, aramalara cevap veren Google yanıt kutularına da ulaşabilmeniz trafiğinizi bir hayli yükseltir.

10.Sitenizdeki görsellerin önemini unutmayın

Evet, şu noktaya kadar kaliteli içeriğin ve sizi avantajlı hale getirecek SEO yazılarının öneminin altını çizdik. Ancak sitenizde yer vereceğiniz görseller de bu işin bir parçası. Başarı için görsel yönetimini de özen göstermek lazım. Sitede yer alan görseller SEO başarısı için düzenleniyor olmalı. Dosya boyutu, adı, alternatif metni, altyazısı ve daha fazlası sitenizi ön plana çıkarmak konusunda önemli bir rol oynayabilir. O sayfa için önemli olan anahtar kelime veya kelimeleri için görsel altı yazıların, artı puan getireceğini unutmayın.

11.Site içeriğini daha iyi şekillendirmek için şema işaretlemesini kullanın

Yapısal veri olarak da bilinen şema işaretleme, etiketlerin anlamsal kelime dağarcığıdır diyebiliriz. Web sitesi geliştiricileri, içerik ajansı ya da anlaşmalı kurumları ve pazarlamacılar her zaman şema işaretlemesi eklemek için zaman ayırmazlar. Söz konusu işaretleme kodu, arama motorlarının içeriğin ne anlama geldiğini belirlemesine yardımcı olur. Şema işaretlemesini kullanmak, içeriklerinizin arama sonuçlarında nerede görüntüleneceğini etkileyebilir. İncelemelerden ürünlere, etkinliklerden tariflere kadar her şey bu kodda yer alabilir. Şema işaretlemenizi yükseltmenize yardımcı olacak bazı kaynakları da verelim:

Yerel SEO için Şema Nasıl Kullanılır: Eksiksiz Bir Kılavuz

Her Web Sitesinde Kullanılabilecek En İyi 10 Şema Kodu

Schema.org İşaretlemesi

Google Yapısal Veri Test Aracı

Zengin Snippet’lerinizin Gösterilmemesinin 12 Nedeni

analytics 2618277 1920 » Anahtar kelime ve Google sıralaması için 2020 SEO ipuçları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

12. Ziyaretçileriniz ve SEO için videolar hazırlayın

Sitenizde yer verdiğiniz videolar da SEO içerikleri açısından yeni bir yol olabilir. YouTube’daki videolarınızın açıklamalarda sitenize yönlendiren bir bağlantı eklemek genellikle gözden kaçan bir seçenek oluyor. Ancak site trafiğinizi artırmak için önemli bir püf noktası olabilir.

13. Öğretici içeriklerinize kısa tanıtımlar yapın

Eğer sitenizde öğretici bir içerik ya da teknik bir inceleme gibi şeyler de yayınlayacaksanız, hedef kitlenize bilgi verme amaçlı kısa tanıtım kesitleri derleyebilirsiniz. İçeriğinize dair bir ya da iki alıntıyı yayınlamak, arama motorlarının bu metinleri tarayabilmesini sağlar. Elbette uygun aramada çıkmanız da sitenize trafik çekebilir.

14. Sitenizde tarama sorunları olmadığından emin olun

Arama motorlarını kendi sitenize çekme sürecinde karşınıza çıkabilecek engellerden biri de sitenizin tarama sorunları yaşaması. Arama motorları, görmelerini istediğiniz her sayfayı tarayamayabilir. Sitenizin genel altyapısı veya çok fazla yönlendirme sebebiyle listede üst sıralara çıkma ihtimaliniz engellenmiş olabilir. Sitenizin performansını artırmak için Google Arama Konsolu‘ndan yararlanmak akıllıca olacaktır.

Ayrıca içeriğinizin bir kısmını kontrol etmek de duruma hakim olmanız açısından yararlı olabilir. Sitenizde yer alan içeriklerden birinin özgün metnini alıp Google’da arayabilirsiniz. Bu, arama motorlarının sitenizi tarayıp tarayamadığı konusunda yol gösterici olacaktır. Ayrıntılı SEO analizi için Screaming Frog SEO Spider gibi başarılı araçların desteğine başvurabilirsiniz.

15. İnce içerikten sakının

Bu madde için ilk önce “thin content” tanımını açalım. Thin content yani ince içerik, SEO anlamında değeri az olan veya hiç olmayan içerik olarak tanımlanabilir. Kopyalanmış içerikler, yinelenen içerikler ve otomatik olarak oluşturulan içerikler bu gruba girer. Kısaca özetlemek gerekirse içeriğin arama motorların sıralamasına girebilmesi için var olan yazılar ince içerik olur. İçeriklerinizin hepsi SEO çalışmalarınıza yardımcı olmayabilir. Sayfalandırma sorunları, yalnızca bir paragrafa sahip içerik ve WordPress’teki tek bir etikete dayanan sayfaların değeri çok azdır veya hiç yoktur.

Eğer ince içerikleri barındıran sayfalarınız varsa ve arama sıralamalarında kötü bir sonuç alıyorsanız, arama motorlarının sizi taramasını engelliyorsunuz demektir. Arama motorlarının sitenizdeki hangi sayfaları yoksaymaları gerektiğini belirlediyseniz, robots.txt dosyanızı kullanabilirsiniz. Bu şekilde, Google ve diğer arama motorları kalan içeriğe daha fazla ağırlık verecektir.

16.Sesli arama trendlerine kulak verin

2022’ye kadar 1,6 milyardan fazla ses asistanının Google Home, Amazon Alexa ve Apple Siri gibi akıllı telefonlar üzerinden kullanımda olması bekleniyor. Dolayısıyla sesli arama eğilimlerini takip etmenin önemini yok saymamak gerekli. Amerika’daki bir araştırma, Bir yetişkinlerin yüzde 71’inin çevrimiçi bir şey ararken yazmaktan ziyade bir sesli asistan kullanmayı tercih ettiğini gösteriyor. Teknolojinize ve içeriğinize göre siteniz zaten sesli aramada geçen soruya dair Google’ın verdiği arama sonuçları arasında olabilir.

17.SEO kusurları olan sitelerin de iyi performans gösterebileceğini unutmayın

Büyük işletmeler bazen SEO temellerini göz ardı ediyor ve sayfalarda SEO açısından kalitesiz ve ince içerik olsa bile arama motorları sonuçlarında iyi bir sıralama alıyorlar. SEO dikkat edilmesi her zaman avantajlı olan bir şey, buna lafımız yok. Ancak SEO analizi her zaman kaynakların nereye kullanılması gerektiğine dair bir karar almayı zorlar. Sitenizde her şeyi SEO açısından mükemmelleştirmek zorunda değilsiniz. Hedef kitlenizi sitenize çekmek için SEO düzeninize en iyi şekilde hizmet verecek iyileştirmeleri yapmak daha önemli.

Site için yönlendirmelerin daha iyi olması gerektiğini düşünüyorsanız zaman içinde bunun üzerinde çalışın. Ziyaretçileri çekmek için daha etkili açıklamaların olmasını istiyorsanız, bu konuda size destek sağlayabilecek en iyi uygulamaları kullanın. Eski sayfaları istediğiniz zaman, istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. İçeriklerinizdeki görsellerin adlarını güncelleyecek ve alternatif metin yazacaksanız, sıralamaya yakın olan sayfaların kullandıklarına göz atmanızda fayda var. Ancak görsel içerik optimizasyonunun yüksek trafikli sitelerden bağlantı sağlamaya veya alan adınızı ve sayfa yetkinizi artırabilecek içerikler oluşturmaya kıyasla küçük şeyler olduğunu unutmayın.

Örneğin, Hepsi Burada alışveriş sitesini ele alalım. GTmetrix’ten sayfa hızı analizinde C sınıfına giriyor ancak tonlarca anahtar kelime öbeği için Google’da 1 numarada yer alıyor.

Screenshot 2 » Anahtar kelime ve Google sıralaması için 2020 SEO ipuçları » Contentive İçerik Ajansı & Etkinlik Ajansı - Marka Gazeteciliği

Başka bir örnek de Trendyol sitesini verebiliriz. Aynı şekilde C sınıfında yer alan site, hedef kitlesinin aramalarında ilk üçte çıkmayı başarıyor.

18.Küçük şeylere dikkat edin

Google’ın 200’den fazla sıralama sinyalini izlediğini iddia etmesinden bu yana 13 yıl geçti. Bugün toplam ister 200 ister 10 bin olsun, her faktör geri kalanı kadar önemli olmayabilir. Bu aşamada isterseniz Brian Dean’in Backlinko’daki kapsamlı listesi Google’s 200 Ranking Factors: The Complete List (2019)’ine bakabilirsiniz.

İçeriği oluştururken ve metrikleri ölçerken dikkat etmeniz gereken küçük sıralama değişkenlerine bir bakalım:

  • Dışa verilen bağlantılar
  • İyi bir kullanıcı deneyimi sağlayan madde işaretleri ve numaralı listeler
  • Düzenli site güncellemeleri
  • Dilbilgisi
  • Site içi bağlantı başlıkları
  • Kullanıcının geçirdiği süresi (Arama yaptıktan sonra o sayfada ne kadar kaldığı

19. “Oldu bitti” mantığından kaçının

Bir içerik sayfasını SEO kurallarına göre optimize ettiniz ve geriye dönüp bakmadan devam mı ettiniz? Büyük hata! Her şeyi inceleyemezsiniz ancak sıralamalar, organik arama motoru trafiği ve dönüşümleri gibi verilere değer vermeyi bilmeniz gerek. Sitenizi ayakta tutacak olan şey bu. Verileri incelerken, birkaç değişiklik yaparak mevcut içerikte potansiyel kullanıcı çekme yolları yaratmayı hedeflemelisiniz. Mesela ziyaretçinin dikkatini çekmek için etkileyici bir grafik ekleyin. Ya da bir sayfa içeriğinin spotunu düzenlerken en iyi 10 anahtar kelime sıralamasını inceleyerek ona göre değişiklik yapın.

20. Sektörünüze dikkat edin

2018’de gelen Medic Güncellemesi de dahil olmak üzere Google’ın algoritma değişikliklerinden bazıları, bazı endüstrileri diğerlerinden daha fazla etkiliyor gibi görünüyor. Bu nedenle, doğrudan rakiplerinizin ve iş sektöründeki diğer önde gelen web sitelerinin yanı sıra kendi sitenizin de sıralamalarını takip etmek gerekli. Google’ın neyi değiştirdiğini tam olarak bilmeseniz de sıralamalarınızın ne zaman önemli ölçüde iyileştiğini veya düştüğünü izleyebilir ve bunun bir endüstri eğilimi olup olmadığını görebilirsiniz.

SONUÇ: 2020’de sitenizi optimize edin

Sıralama faktörleri dalgalanmaya devam edecektir. Başarılı olmak için sağlam bir site tasarımı ile güçlü SEO içeriklerini olmalı ve güçlü yönlerinize oynamalısınız. Ayrıca şirketinizin bu yıl mevcut olan kaynaklar dahilinde ele alabileceği üç veya daha fazla değişken belirlemelisiniz. Güncelleyebileceğiniz önemli içerikleriniz var mı? Yeni sayfalar oluşturabilir ve SEO uyumunuzu güçlendirebilir misiniz? Trafiği güçlü internet sitelerinden geri bağlantı oluşturmada ne kadar etkilisiniz? 2020 bunları keşfetmek için iyi bir yıl olabilir!

SEO içerik konusunda profesyonel destek almak için ise dilediğiniz zaman bizimle iletişim geçebilirsiniz.