Kurumsal dergi yayımlayarak müşterilerinizin, müşteri adaylarınızın ve iş ortaklarınızın markanıza daha fazla zaman ayırmasını sağlayabilirsiniz. Hem de gönüllü olarak! İlk kez kurumsal dergi hazırlayacaksanız ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, bu içerik size yol gösterebilir.
Avrupa’daki son araÅŸtırmalar, okuyucuların yüzde 82’sinin bir dergi okumak için 45 dakikaya kadar harcadığını ve okuyucuların yüzde 64’ünün de birden fazla kez dergiyi okumak için karıştırdığını gösteriyor. Bu da dijital platformların okuyucuyu birkaç dakika daha sayfa tutma gayretlerinin karşısında dergileri avantajlı bir konuma taşıyor.
Kurumsal dergi nasıl hazırlanır? Etkili bir kurumsal dergi için beş temel adım
Peki ama ilgi çekici bir dergiyi nasıl yaratacaksınız? Kurumsal iletişim dergileri olsun ya da olmasın, eğer bir dergi yayınlayacaksanız, ilk sayınızı planlamaya başlamadan önce atmanız gereken beş adım var. Bu adımları takip eden dergi örnekleri ile ilgili içeriğimizi okumak için burayı tıklayabilirsiniz.
1. Hedeflerinizi belirleyin
Kendinize ne elde etmek istediÄŸinizi sorun. Neden basılı bir dergi çıkarmaya karar verdiniz? Kurumsal derginiz içerik pazarlama stratejinize ne açıdan uyuyor? Bu ilk adım çok önemli çünkü diÄŸer her ÅŸey ne kadar önemli veya ayrıntılı görünse de baÅŸarınız iyi belirlenmiÅŸ hedeflere baÄŸlı. Dolayısıyla dergiyi prestij için mi satışı artırmak için mi yoksa ÅŸirket içinde iletiÅŸimi ve aidiyet duygusunu artırmak için mi çıkarmak istiyorsunuz? Belki de tüm bunları aynı potada eriten bir hedefiniz var…
2. UlaÅŸmak istediÄŸiniz hedef kitlenizi belirleyin
Hedefinize ulaşmak için hedef kitlenizin tam olarak kim olduğunu bilmeniz gerekir. Potansiyel alıcılarınız kimler? İlgi alanları, beklentileri, gündemlerindeki konular neler? Şu ana dek onlarla nasıl bir iletişim kurdunuz? Ne okuyorlar? Ortak yanları çok olan bir grup mu, yoksa hedef kitlenizde iki veya daha fazla birbirinden ayrılan grup var mı? Özellikle son soruya vereceğiniz cevap, segmentasyon hakkında karar vermenize yardımcı olacaktır. Bir sayının iki veya daha fazla farklı basımına ihtiyaç var mı? Örneğin, kimi yayınların dil ve kültür farklılığına göre farklı basımları yapılabilir.
3.Ana konsepti belirleyin
Yeni basılı yayınınızda hangi dergi içerikleri ve ana mesajınız ne olacak? Hangi temel mesajları iletmeyi planlıyorsunuz? İlk sayıyı basmayı düşünmeye başlamadan önce derginizin her bölümü net bir şekilde belirlenmiş olmalı. Hatta şöyle söyleyelim ki ilk dört sayıda hangi içerikleri koyabileceğinizi kestiremiyorsanız, projenizin başarısız olma ihtimali çok yüksek. Belirlemeniz gerekenlerden öne çıkanları şöyle sıralayabiliriz:
1. Kapak
Okuyucular önce dergi kapağını görürler ve dergiyi atmak ya da okumak istediklerine birkaç saniye içinde karar verirler. Kapağın neleri içermesi gerektiğini düşünün. Örneğin bir fotoğraf veya illüstrasyon mu kullanmak istersiniz? Tema ne olacak? Kaç başlık eklemek istiyorsunuz? Sayfa numaralarını ve şirketinizin logosunu eklemek ister misiniz? Genel konsepti ne olacak?
2. Bölümler
Derginizin bölümleri her konuda kitlenizle bağlantı kurabilen, anlaşılabilir ve kolay bulunabilir olmalı. Bu yüzden her sayıyı basit ve tutarlı tutun.
3. Yayın kurulunuz
Derginizi profesyonel bir ekibe sahip bir içerik ajansı da hazırlasa sonuçta sizinle ilgili bilgileri ajansa aktaracak bir departmanınız olmalı. İçerik ajansları sizden aldığı bilgileri yayıncılık bakış açısıyla birleştirip ideal yayını oluşturacağı için kuracağınız ekip yani yayın kurulunuz da önemli. Bunun dışında içerikleri oluştururken şirket içinden gönüllü yazarlar olacak mı, dışarıdan alanında ünlü yazarlar dahil edecek misiniz gibi kriterleri de belirlemelisiniz.
4. Teknik parametreler
İçerikler kadar derginin kağıt türü, boyutu gibi teknik özelliklerinin de önemi var. Detaylıca bakarsak…
1. Sayfa sayısı
Sayfa sayısı derginin çıkacağı periyoda göre değişmekle birlikte kurumsal dergiler, en az 24 sayfa olacak şekilde kurgulamakta fayda var. Derginin uzunluğu içeriğe, fotoğrafın kullanımına ve diğer görsel öğelere bağlı olarak doğal yoldan da bulunabilir.
2. Sayfa boyutu
Hangi sayfa boyutu ana mesajınız, içerikleriniz, türünüz ve markanızla uyumlu? Ayrıca dergiyi nasıl dağıtacağınızı da düşünmelisiniz. Ana dağıtım kanalınız posta yoluyla olacaksa derginizin ortalama posta kutularına sığacağından emin olun.
3. Kağıt türü
Mat veya parlak, kuşe veya çevre dostu kağıt arasında seçim yapmanız gerekli. Parlak kağıt geleneksel olarak dergilerdeki görsel unsurları, özellikle fotoğrafları öne çıkarmak için kullanılır. Ancak bu bir kural değildir. Kağıt türü ve ağırlığını belirlerken kendinize, yayınlamak istediğiniz derginin dayanıklılığının ve okunabilirliği ile görüntü kalitesinin ne kadar önemli olduğunu sorun. Bazı kağıtlar diğerlerinden daha maliyetlidir ve bu da projenizi büyük ölçüde daha pahalı hale getirebilir.
4. Derginin gönderimi
Basım ve postalama maliyetleri oldukça yüksek olabilir, bu yüzden dağıtım aracınıza karar verirken bunları göz önünde bulundurun. Ayrıca hedef kitlenizin kimliğini ve derginin ergonomik bir boyutta olup olmadığını da iyi belirlemelisiniz.
5. Derginin baskı periyodu
Araştırmalar, ana hedeflerine ulaşmak için kurumsal bir derginin en az üç ayda bir basılması gerektiğini gösteriyor. Eğer yoğun içerik üretebilecek bir yoğunluğunuz varsa veya sürekli güncelleme yapıp duyurmanız gerekiyorsa bu iki ayda bir ya da aylık periyotlara da çekilebilir.
5. Kurumsal dergi için profesyonel bir tasarım uygulayın
Özellikle basılı yayınlarda metin ve görsel ayrılmaz bir bütündür. Bu iki önemli unsuru ön plana çıkarak olansa iyi ve modern bir tasarımdır. İşte şimdi kurumsal iletişim derginizin ilk sayısını çıkarmak için hazırsınız!
Kurumsal dergi çıkarmak için 6 geçerli neden
Kurumsal dergi, şirketlerin çalışanlar ve paydaşlarla kurduğu iletişimi en etkili hale getiren yöntemlerden biri. Amacı net ve hedef kitlenin doğru tanımlandığı bir stratejiyle kısa vadede tahmin edilenden fazla verim almak mümkün. Kurumsal dergi çıkarmak için 6 geçerli nedeni sizin için bir araya getirdik.
1. Ortak paydada buluşmaya yardım eder
Hangi departman ya da pozisyonda olursa olsun tüm çalışanların, kurum felsefesini aynı oranda benimsemesine zemin hazırlar. Kurumsal dergi çıkararak, şirket çalışanlarına aynı çatı altında hep birlikte ve eşit olduklarını hissettirebilir, ihtiyaç duyduğunuz ekip ruhunu yakalayabilirsiniz.
2. İyi tasarlanmış bir kurumsal dergi çalışan motivasyonunu artırır
Günümüzde hem küçük hem de büyük şirketler, her yeni güne daha başarılı olma amacıyla başlıyor. Bu amaç için müşterilerle kurulan bağ kadar kurum içindeki motivasyon da önemli. Kaldı ki son dönemde insan kaynakları politikaları da çalışan motivasyona yönelmiş durumda. Dolayısıyla kurum çalışanlarını tüm gelişmelerden haberdar eden, kendilerini sürece dahil hissetmelerini sağlayan ve başarılarını görünür kılan dergiler/gazeteler, motivasyonu artırmada da en büyük yardımcınız olabilir.
3. Müşterilerin gözünde prestij kazandırır
Kurumsal dergiler, yalnızca çalışanlara ve paydaşlara değil, hedef kitlenize de ulaşır. Kurumun yaptığı önemli işlerin, sosyal etkinliklerin ve iletişim faaliyetlerinin çalışanlar tarafından benimsenmesi, şirketinizin dışarıda en iyi şekilde temsil edilmesini sağlar. Unutmayın ki içerideki başarı dışarıdakini her zaman besler.
4. Medyadaki görünürlüğünüz artar
Profesyoneller tarafından çıkarılan kurumsal dergiler, şirketin PR ve reklam hedeflerine de destek olur. Faydalı içeriklerden oluşan, şirket çalışanlarının ilgisini çeken sürekli bir yayın, rakipleriniz tarafından bile örnek alınabilir. Haliyle kurumsal imajınız da güçlenir.
5. İletişim çalışmalarını görünür kılar
Kurumsal dergiler aynı zamanda markaların yıl boyunca neler yaptığını kaydeden bir arşiv niteliği taşır. Bu sayede yapılan iletişim çalışmalarının neler olduğu, verimliliği ve sonuçları için kronolojik olarak incelenebilecek bir kaynağa dönüşür.
6. İçerik ajansları sizin yerinize çalışır
Dergi çıkarmaya karar vermek yetmez, donanımlı bir ekip de oluşturmak gerekir. Ancak bunun için illa içeride iş gücü yaratmak gerekmez. Dergi ajansı olarak da anılabilecek profesyonel içerik ajansları, uzman kadrosuyla ihtiyacınız olan hizmeti kurumsal kimliğinize uygun bir dilde sunar. Sürecin başından sonuna kadar size destek olan bu ajanslar, konsept, tasarım, içerik ve basım gibi bütün adımlarla ilgilenir.
Profesyonel destek için ise onlarca kurumsal dergi tecrübemizle Contentive İçerik Ajansı’nı tercih edebilirsiniz. Hizmet detayları ve örnek işlerimizle ilgili detayları görüşmek için tıklayın.
Bu gönderiyi Instagram’da gör