Konu ne olursa olsun, içerik yazarken kimi detaylara dikkat etmek şart. Birçok okuyucu, sayılarla yönlendirildiği ve takip edebildiği içerikleri diğer içeriklerden daha çok tercih ediyor. Sayıları etkin bir şekilde kullanmaksa içerik pazarlaması için içerik üretenlerin elinde!
1. Sayıları, kişilerle ilişkili olarak sunun
ÖRNEK: Ankete katılan diÅŸ hekimlerinin yüzde 80’inden fazlası ÅŸekersiz sakız öneriyor.
REVİZE: Beş diş hekiminden dördü şekersiz sakız öneriyor.
Yüzde olarak belirtilen bölümü diÅŸ hekimi sayısına dönüştürerek daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Çünkü yüzdeleri çok sayıda kiÅŸiye (veya ÅŸeye) çevirmek, okuyucunun kime veya neye maruz kaldığını veya neyi etkilediÄŸini daha iyi görmesini saÄŸlar. Bahsedilen örnekte, 100 diÅŸ hekiminden 80’i belirtilse de bu büyük sayının zihinde görselleÅŸtirilmesi zordur. Bu nedenle daha karmaşık görünen matematik yüzdeyi daha küçük bir rakamla sadeleÅŸtirebilirsiniz.
2. Yaygınlık veya eksiklik göstermek için yüzdeleri kullanın
ÖRNEK: Yaklaşık sekiz milyon Amerikalı işçi, iş yerine gitmek için toplu taşıma aracı kullanıyor.
REVÄ°ZE: Amerikalı işçilerin yaklaşık yüzde 5’i iÅŸ yerlerine seyahat etmek için toplu taşıma araçlarını kullanıyor.
Kişi sayısını ölçmek yerine bir yüzde kullanırsanız o durumu genele göre kıyaslama fırsatı elde edersiniz. Bir şeyin ne kadar yaygın veya nadir olduğunu göstermek istiyorsanız, bir yüzdeye atıf yapmak daha etkili olur. Bu örnekte, 8 milyon kişi kulağa önemli bir rakammış gibi geliyor. Ancak yüzde 5 olarak ifade edildiğinde, okuyucunun az sayıda çalışanın toplu taşımayı kullandığını fark etmelerini sağlayabilirsiniz.
3. Mutlaka içerik yazarken sıralama yapın
ÖRNEK: Yeni bir ev inşa etmek heyecan vericidir. Taşınma durumuna gelmek için iç boya renklerinizi seçmeli, çatı malzemelerini satın almalı, çerçevelemeli ve güçlü bir temel oluşturmalısınız.
REVİZE: Yeni bir ev inşa etmek heyecan vericidir. Taşınma durumuna gelmek için şunları yapmanız gerekir:
- Güçlü bir temel oluşturun
- Çerçeveleyin
- Çatı kaplama malzemeleri satın alın
- İç mekan boya renklerinizi seçin
Okuyucunuza bir süreç hakkında bilgi vermek istiyorsanız veya bir şeyin nasıl yapılacağı konusunda bilgilendiriyorsanız, sayıları kullanın. Bir, iki, üç şeklinde sıralayarak bir liste oluşturursanız okuyucularınız büyük resmin nasıl bir araya geldiğini daha kolay kavrar ve kendi izleyecekleri yolları anlamış olur. Paylaşılacak bir sıralamanız veya üst listeniz olmasa bile, sayıları kullanmaktan çekinmeyin. Fikirleri sayılarla etiketlemek ve hatta başlıkta bunu belirtmek okuyucu için neleri öğrenecekleri konusunda bir beklenti yaratır. Ayrıca, sayısal bir listenin taranması daha kolaydır. Bazı ipuçlarını bilen okuyucular bir sonrakine geçebilir.
4. Geri sayımı kullanmaktan çekinmeyin
ÖRNEK: 2019’in en iyi filmi Pain and Glory. Ä°kinci ile 10. sıra seçimleri için okumaya devam edin.
REVÄ°ZE: 2019’in en iyi 10. filmi Hustlers! Yılın en iyi filmini görmek için 2019’un en iyi filmleri arasında geri sayıma hazır olun.
Geri sayım her zaman ilgi çekici olmuştur. Yazınızın okunmasını ve ilgi çekmesini istiyorsanız bu yöntemi uygulamanızda fayda var. En iyiyi hemen ortaya çıkartırsanız, okuyucuların gerisini görmek için motivasyonu kalmayacaktır. Bu yüzden okuyucularınızın sayfayı kaydırmasını ve devamını okumasını sağlayacak şekilde geri sayımı kullanabilirsiniz.
5. İstatistikleri sayılarla daha önemli hale getirin
ÖRNEK: Tesco’nun perakende satışları toplam 35,6 milyar £ oldu.
REVÄ°ZE: Ä°ngiltere’de perakende alanında harcanan her 7 £ ‘dan biri Tesco’da geçiyor.
İyi yazılmış bir istatistik, okuyucunun gözünde daha önemli hale gelebilir. Bir şeyi söylemenin alternatif yolları olduğunu biliyoruz, sayıları kullanmanın da alternatif yolları olduğunu unutmamakta fayda var. Aynı şeyi söylemenin alternatif yollarıyla başlayalım. Tesco’nun satış rakamlarının ham sayılarından bahsetmek neredeyse aynı etkiyi yaratmazdı. Bu örnekte de tek başına kullanılan satış rakamının izleyicide ne etki bırakacağını kestirmek zor. Ancak toplam tutarı da öğrenerek ayrı bir çerçeve oluşturmak Tesco’nun pazarda önemli bir oyuncu olduğu hissini okuyuculara verir.
Özgün içerik üretiminde profesyonel bir içerik ajansı desteğine ihtiyacınız varsa iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.
Bu gönderiyi Instagram’da gör