Blog yönetimi de başlı başlına bir iş kalemi! Haftada iki ila dört kez arasında yayınlanan blog içeriklerinin, oluşturulan trafik ve etkileşim açısından oldukça verimli olduğu bir gerçek. Ancak bunu yaparken de kaliteden ödün verilmemesi gerekiyor. Hatta kaliteyi düşürmeden paylaşılan blog yayınları, ne kadar fazla olursa içerik pazarlamasından alınan sonuç da o kadar iyi oluyor. Peki bunu nasıl yapmalı? Bir yıllık içerik planı nasıl oluşturulmalı? Öncelikle içerik için bir yol haritası belirlemek ve içerik pazarlamasını da beraberinde planlamak gerekiyor.
Blog yayını hedeflerinizi belirleyin
Planladığınız her gönderinin şu hedeflerden birini veya birkaçını gerçekleştirmesi gerekir: Marka bilinirliği ve hatırlama, kitle etkileşimi, web trafiği, arama motoru görünürlülüğü, olası satış yaratma ve geliştirme, müşteri bağlılığı sağlama.
Temalara ve konulara karar verin
Tema ve konu seçmek, bir içerik takvimi planlama sürecinin merkezinde yer alır. Ancak öncelikle tema ve konunun farkını algılamak gerekiyor. Blog yayınlarında temalar o içeriÄŸin kategorisini tanımlıyor. ÖrneÄŸin, bir pazarlama blogunun teması içerik pazarlaması, sosyal medya, etkinlik pazarlaması vb. olabilir. DiÄŸer yandan konular, belirlenen tema çerçevesindeki daha spesifik alanlardan seçilebilir. ÖrneÄŸin, teması içerik pazarlaması olan bir yayının konusu, “içerik katılımında verilerin rolü” olabilir. Peki seçeceÄŸiniz konu ve temaları nasıl belirleyeceksiniz? Sektörünüzdeki önemli konular ve eÄŸilimlerle ilgili zaten bilgi sahibi olduÄŸunuz için bu konuda çok zorluk çekmeyeceksiniz demektir. Hedef kitleniz için önemli olduÄŸunu düşündüğünüz konularla baÅŸlayabilirsiniz.
Konuların bir listesini oluşturun
Artık içeriğinizi oluşturacağınız temaları belirlediğinize göre, bu temaların altındaki konuları oluşturup bir liste yapmaya başlayabilirsiniz. Ardından, SEO içerik için başlıklar ve olası anahtar kelimelere sahip olduğunuzdan emin olun. Blog yönetimi yaparken içeriği organik arama trafiği için optimize etmek üzere bir plan hazırlayın.
Anahtar kelime araştırması yapın
Markanızın ve içeriÄŸinizin arama motorlarındaki (Google, Yahoo, Bing gibi) görünürlüğü, tüm dijital pazarlamanın en önemli konularından biridir. Google, gün geçtikçe bir arama motoru olmaktan çıkıp yalnızca araÅŸtırmacının sorgusuyla deÄŸil aynı zamanda amacıyla eÅŸleÅŸen en alakalı ve baÄŸlamsal içeriÄŸi almak için algoritmasını sürekli deÄŸiÅŸtiren bir cevap motoruna dönüşüyor. Anahtar kelime araÅŸtırma araçları, kullanıcıların Google’da ne aradıklarına, bir konuda ayda bir yapılan arama sayısına, bir sonucu kaç kiÅŸinin tıkladığına ve bu aramalar için ne tür içerik gösterildiÄŸine dair birçok ipucu verebiliyor. Bu bilgilere eriÅŸerek kendi kitlenizi daha iyi anlayabilir ve onları etkileyebilmek için yeni ve özgün içerikler oluÅŸturabilirsiniz.
Sizin için en etkili içerik biçimini belirleyin
İçeriğin artık birçok farklı yolu var: Röportaj, makale, video yayını, infografik, podcast vb. gibi birçok yolu seçmek mümkün. Sektördeki çoğu şirket artık içeriklerini daha etkileşimli ve ilgi çekici hale getirmek için blog yönetimi yaparken video içerik ve yazılı içeriği birlikte kullanıyor. Video ve podcast gibi içerikleri haftada bir yayınlayarak blog yayınlarınızdaki fazla bilgi kalabalığını önleyebilirsiniz. Seçtiğiniz içerik biçimini de yayınlamak özel bir planlama gerektirir. Bu yayınları planlayacağınız zaman aralıklarına veya günlere karar vermek de oldukça önemli.
İçerik takviminizi oluşturun
Bir konu havuzunuz olduğunda, kısa ve uzun vadede ne tür yayınlar oluşturacağınıza karar verin, konu başlıkları için beyin fırtınası yapın, formatınızı seçin. Sonrasında aylık planlar halinde takvim oluşturmaya başlayabilirsiniz. Her ay başka bir tema üzerinden ilerlemek ve haftalık olarak konu başlıklarını belirlemek planlamanızda işinize yarayacaktır.
Yıllık planlama yapmanız da sizin için faydalı olacaktır. Öncesinde belirlemiş olduğunuz hedeflerinizle ilgili planlamanızı yapmanız hem işinizi kolaylaştıracak hem de takibini yapmanızı sağlayacak. Her üç ayda bir hedefleri ve analizleri inceleyerek değişiklikler de yapabilirsiniz. Güncel haberler ve trendleri de takip ederek içerik takviminizi planlamayı unutmayın.
Blog yönetiminde yayınlarınızı analiz edin
Yayınlarınızı optimize etmek için bu kadar çaba gösterdikten sonra, blogu analiz etmenizi sağlayacak raporları ve içerik kontrol panelinizi sürekli takip etmeniz gerekiyor. Google Analytics bu konuda gerekli desteği sağlayacaktır. Her türlü yayının başarısını bu yolla ölçmek mümkün. Sayfa görüntüleme sayısı, web trafiği, çeşitli kanallardan tıklama oranları, sosyal paylaşımlar, oturum başına harcanan süre ve sayfadaki etkileşim izlemeniz gereken analizlerin başında geliyor.
Markanızın içerik yönetimini profesyonel ellere bırakmak istediğinizde Contentive İçerik Ajansı olarak ihtiyacınıza uygun bir çözüm sunabileceğimizi unutmayın. İletişime geçmek için tıklayın.
Bu gönderiyi Instagram’da gör