Son yıllarda kurumsal dergiler için önemsizleştiği ve değerini kaybettiği söylense de bunun doğru olup olmadığı tartışmaları muhtemelen onlarca yıl daha devam edecek. Ancak kurumsal dergi ve basılı yayınları içerik pazarlama planlarına dahil eden birçok marka bu yayınların avantajlarından yaralanmaya devam ediyor.
Bugün teknoloji ve sosyal medyanın geliÅŸmesiyle birlikte yazılar, 280 karakterlik tweet’lerin, anlık mesaj ve metinlerin arasında kayboluyor. Bunun yanında gazete, dergi, broşür, katalog, el ilanı gibi basılı yayınlar dijital yayınların aksine okuyucuların, birkaç saniyeden uzun süre okuyabilecekleri, tartışabilecekleri hatta saklayıp tekrar göz atabilecekleri bir forma sahip.
Peki basılı yayınlar içerik planına nasıl dahil edilebilir? Buradaki en kilit nokta, kitlenizin önem verdiği konularda son derece niş, hedefi iyi belirlenmiş bir yayın (şirket içi / kurumsal dergi örnekleri gibi) üretmektir. Hangi kitleye hizmet edeceğinize ve hangi konuyu ele alacağınıza karar verdikten sonra, kurumsal derginizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Farklı içerikler planlayın
Derginizin sadece bir tanıtım aracı olarak görünmesini istemezsiniz, değil mi? O halde içeriği çeşitlendirmekte fayda var. Soru-cevap bölümleri, vaka çalışmaları, aktüel bölümleri de içeriklerle harmanlamak önemlidir. Kurum içi kaynaklardan beslenen içerikler ve hayata dair herkesi ilgilendiren aktüel içerikler bir arada olduğu zaman hedef kitlenizin daha çok ilgisini çekecektir. Oluşturulan özgün ve organik içeriklerle okuyucuların güvenini kazanarak onlarla bir bağ kurabilirsiniz.
Sektör içeriğine öncelik verin
Malum direkt satış için yapılan stratejiler okuyucudaki güveni ve kurumsal kimliği zedeliyor. Şirketlerin düşebileceği en büyük tuzaklardan biri, içinde sadece kurum ve ürün veya hizmetlerinden bahseden bir yayın yaratmaktır. Yayınınızın arkasındaki ana fikrin, pazarda meydana gelen ve müşterilerinizin (veya potansiyel müşterilerinizin) sorularını, ilgi alanlarını, isteklerini ve ihtiyaçlarını ele alan zorlukların, başarıların ve eğilimlerin belirlenmesine yardımcı olmak olduğunu unutmayın. Kendi ürününüzün de reklamını yapmak istiyorsanız bunu diğer içeriklerle ve alternatiflerle dengelemelisiniz. Bu taktik okuyuculara her ikisini de seçme şansı verir ve size olan güvenini artırır.
Tasarım en önemli konulardan biri
Tasarım, yaptığınız işle ilgili ilk izlenimi verir ve tıpkı içeriğiniz gibi okuyucunuzla kendilerini rahat hissettirecek şekilde konuşabilmelidir. Bu da kitlenizi tanımak anlamına gelir. Seçilen renkler, görsellerin yerleşimi, font seçimleri, kutular vb. gibi tasarım inceliklerini doğru bir şekilde değerlendirmek önemlidir.
Doğru görselleri kullanın
Özellikle bugünün görsel yönelimli toplumunda, görüntülerinizi dikkatle seçmeniz gerekir. Eklediğiniz grafik öğeleri bir noktayı açıklamaktansa, görsellerle kitleniz için etkileyici bir mesaj oluşturmalıdır. Kullandığınız görsellerin okuyucularda ilgi uyandırmasının yanı sıra konunun içerisine de çekmesi gerekir. Doğru görselleri seçmek, okuyucu ve hikaye arasındaki bağlantıyı kurmayı kolaylaştırır.
Kurumsal dergiler için önemli: Sosyal medyayı dahil edin
Herhangi bir içerik pazarlaması taktiğinde olduğu gibi, basılı içeriğinizi diğer kanallarınız için oluşturduğunuz içeriğe bağlamalısınız. Örneğin, şirketinizin web sitesindeki bir açılış sayfası veya baskı içeriğinizi dijital tüketim için kullanılabilir hale getirmek gibi. Sonrasında, sosyal medyayı dahil etmek oldukça önemli. Dergi içeriklerinizden kullanabileceğiniz bölümleri Instagram, Facebook ve Twitter üzerinden paylaşabilirsiniz. İçeriklerin içerisinden sorular sormak, kavramları tartışmaya açmak gibi yöntemleri kullanabilirsiniz. Bir makalede QR kodlarını kullanmak, içerik paylaşımını etkinleştirmek için kullanılan başka bir taktiktir.
Derginin sayfa sayısına ve içeriklerinin uzunluğuna dikkat edin
Kurumsal iletişim dergileri için ideal bir sayfa sayısı olduğu söylenemez. Konusuna, içeriğine ve sektörüne göre değişiklik gösterir ancak yine de okuyucularınızın dikkat sürelerinin kısa olabileceğini unutmayın. Dolayısıyla sayfa sayınız ne olursa olsun içeriğin gereğinden fazla uzun olmamasına dikkat edin. Dergi içerikleri içinse hedef kitlenizin önemsediği konuları ele alacak kadar uzun tutmaya özen gösterin. Bu sayede içerikleriniz hem okuyucularınızın üzerinde düşünmelerine olanak sağlayacak hem de akıllarında kalacaktır.
Derginizin içerik yönetimini profesyonel ellere bırakmak istediğinizde Contentive İçerik Ajansı olarak ihtiyacınıza uygun bir çözüm sunabileceğimizi unutmayın. İletişime geçmek için tıklayın.
Bu gönderiyi Instagram’da gör