Zor bir dönemden geçiyoruz. Bütçe kısıtlamaları, işten çıkarmalar arasında içerik pazarlamasına yapılan yatırımı azaltmayı düşünüyor olabilirsiniz. Peki içeriklerinizin trafiğini artırmak için ücretsiz olarak yapabileceğiniz neler olabilir?

Belki içerik tanıtımı için ayırdığınız bütçeyi kısmak zorunda kaldınız. Belki en başından beri hiç öyle bir bütçeniz olmadı. Belki de her içerik parçasına (blog, makale, e-kitap veya video) ücretli promosyon bütçenizden önce kendi başınıza neler yapabileceğinizi görmek istediniz. Sebep ne olursa olsun, kitlenizin içeriğinize ulaşmasına yardımcı olmak için kimi dayanak noktalarına ihtiyacınız olacak. İçerik ajansı bunların başında geliyor. İçerik pazarlama, kurumsal blog ya da dijital dergi hazırlıyor olabilirsiniz ancak bunlar altından kendi başınıza kalmanızın bir hayli zor olacağı işlerdir. Bu nedenle ilk adımınız kısıtlı bütçenize uygun olan bir içerik ajansı (content ajansı) bulmak olmalı. 

 

İçerik yayınlama süreci bir planlama, yaratma, tanıtma, sonuçları ölçme ve optimize etme döngüsü anlamına geliyor. Eğer içerik ajansınızla ortaklaşa çalışarak gelen trafiğin artmasında rol oynamak isterseniz aşağıdaki seçeneklere şans tanıyabilirsiniz.

 

Trafik planlaması

Çalışmanızın ilgi çekmesini istiyorsanız yaratmadan önce insanların onu bulmasına nasıl yardımcı olabileceğinizi düşünün. Planlama aşamasında, insanları içeriğe nerede ve nasıl ulaştıracağınıza karar verin. Bu noktada SEO büyük önem taşıyor ancak genel planınız SEO kullanımının yanı sıra sosyal medya tanıtımı, e-posta bildirimleri, haber bültenleri ve takipçili kanalların bazı kombinasyonlarını içermeli. Arama motorları için başarılı içerik demek aramaları yapan kişilerin bilgi ihtiyaçlarını karşılaması anlamına geliyor. İçeriğinizin, kitlenizin bilgi ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceğini bulmak büyük olasılıkla e-posta ve sosyal medya tanıtımı için de yararlı olacaktır.

 

Trafik çekmek için SEO kullanımı, sosyal medya tanıtımı, e-posta bildirimleri, haber bültenleri ve takipçili kanalların bazı kombinasyonlarını kullanın. Click To Tweet

 

Aranma amacı

Planlama aşamasındaki en önemli adımlardan biri, kendinizi hedef kitlenizin yerine koymaktır. Ele almayı planladığınız konu hakkında ne gibi soruları var? Soruları nasıl ifade ederler? Ne tür içerik arıyorlar (bilgilendirici, teorik veya gezinme amaçlı)? Aranma amacı optimizasyonu, en iyi yanıtı tam olarak hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu şekilde vermekle ilgilidir. Diğer bir deyişle, müşterilerinizin acil ihtiyaçlarını karşılamak ve kalplerini kazanmakla ilgili…

Bu fikri hayata geçirmek için içerik oluşturma ekibinizle, insanların aklına geldiğini düşündüğünüz sorular üzerinde birkaç dakika beyin fırtınası yapın. Tahminlere ve sezgiye güvenmek zorunda değilsiniz. Planladığınız içerikle ilgili Google arama sonuçlarına bakarak ipuçlarını yakalayabilirsiniz. Şöyle ki:

  • Görsel ipuçları

Örneğin Google’da “yaban otu” kelimesini aradığımızı düşünelim. İlk arama sayfasında yer alan video sonuçları, insanların “yaban otu” aramasını yenilip yenmeyeceğini, nasıl yenilebileceğini öğrenmek için yaptıklarını gösteriyor. 

 

Sayfanın aşağısına indiğimizde ise otun yiyecek olan tüketimi sonuçlarının yerini nasıl söküleceği sorusu alıyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Otomatik tamamlama

Bu noktada otomatik tamamlama da işinize yarayacak bir seçenek. Arama çubuğuna üzerine içerik kurmayı planladığınız konuyu yazarak diğer insanların o konu hakkında ne gibi soruları olduğunu görebilirsiniz. Düzenli kontroller yaparak birlikte çalıştığınız içerik ajansına bilgiler sunabilir ve optimizasyona yardımcı olabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Diğer aramalar

Arama sayfasının en aşağısında konuya dair benzer aramalara da yer veriliyor. Bu sonuçlar “yaban otu” araması yapan kişilerin yaptığı benzer aramaları sıralıyor. Bu kısım da içeriğinizi geliştirmek için size fikir verebilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

İçeriği yapılandırma

Tüm bu SEO çalışmalarının amacının sitenize trafik çekmek olduğunu unutmayın. Evet, insanların içeriğinize SERP’lerden (bir arama motorunda anahtar kelimeyi yazıp arattığınızda karşınıza çıkan sonuç listesi) tıklamasına ihtiyacınız var. Ancak içeriğiniz sıralaması iyi değilse insanları tıklamalarını sağlama şansınız düşer.

Backlink (bir web sitesine bir başka web sitesinden verilen link) önemli bir sıralama faktörüdür. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, içeriği orijinal araştırma etrafında yürütmek ve planlamaktır. Backlink başarısı için içerik oluşturmanın bir başka yolu, alanındaki uzmanlarla röportajlara yer vermektir. Bu, gönderinizin güvenilir olmasına yardımcı olur ve gönderinin paylaşılacağını neredeyse garanti eder. Alıntı yapılan uzmanlar tarafından içeriğinizin tanıtılma şansını artırır. Sizi bilen ve sizin hakkınızda olumlu düşünen kişilerin de içeriğinizi paylaşma ihtimali yüksektir. Yazarlar, editörler, sosyal medya fenomenleri ve sektörde önemli isimlerle organik olarak etkileşim kurarak işlerinizi takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

İçeriğinizi geliştirmek için 7 Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı yazımıza da göz atabilirsiniz.

İçeriğini arama için optimize etmek

Planlama aşamasında yaptığınız araştırmayı içeriğinize en iyi şekilde uygulamalısınız. Anahtar terimleri, cümleleri ve soruları bu öğelerin her birine dahil edin:

  • URL
  • Sayfa başlığı
  • Manşet
  • Başlıklar
  • Fotoğraf ya da video altı yazıları
  • Video başlıkları

 

İlgili ve en iyi performans gösteren gönderilerle bağlantı

Dahili bağlantı yoluyla trafiği sitenizdeki bir gönderiden diğerine yönlendirebilirsiniz. Okuyucular, ilgili içeriği okumak, dinlemek veya izlemek için sitenizde kalacak. Bunu yapmanın en basit yolu, bir gönderideki cümleleri okuyucunun daha fazlasını öğrenmesine yardımcı olacak bir başka içeriğe bağlamaktır. 

Bunu yapmanın bir diğer yolu da içeriğinizin sayfasına “Şunlara da bakabilirsiniz” gibi bir bölüm eklemek ve iyi trafik alan içeriklerinizi kitlenize sunmaktır. Bu daha görünür başlıklar ve bağlantılar, içeriğe tıkladığında neyle karşılaşılacağına dair daha net bir çerçeve sunar.

Öte yandan sitenizde oluşturduğunuz içerikle ilgili yüksek trafikli sayfaları arayın. Kendinize bir hatırlatıcı yazabilir ya da çalıştığınız içerik ajansına bu yüksek trafikli sayfadan yeni içeriğe bir bağlantı eklemesini isteyebilirsiniz.

 

İçeriğinizin sayfasına “Şunlara da bakabilirsiniz” gibi bir bölüm ekleyerek öne çıkan içeriklerinizi tanıtın. Click To Tweet

 

 

person holding notepad and pen flat lay photography

Kendinize hatırlatıcıların olduğu bir sistem kurabilirsiniz.

Yüksek trafik alan site sayfalarını güncelleme

Daha eski, yüksek performanslı içeriklerinize yeni gönderilerinizden bağlantılar eklemek akıllıca olacaktır. Gönderileri bu site sayfalarına yerleştirmek, siteyi gezinme menüsü aracılığıyla keşfeden kişilerin yönlendirilmesine yardımcı olur. Böylece konuya dair yeni güncellemelere de ulaşabilirler. Bu yaklaşım video için de işe yarar. İnsanların bir şeyi izlemesini istiyorsanız onu yüksek trafikli bir sayfaya yerleştirin. En çok izlenen videolarınız, en çok trafik çeken sayfalarınızda yer almalı.

 

“Tweet’le” seçeneği

İnternetteki pek çok içerikte “CTT” denen, içeriğin bir kısmını hızlı bir şekilde Twitter gönderisi olarak paylaşmanızı sağlayan öğeler görmüşsünüzdür. Bu seçenek okuyucularınızın içeriğiniz hakkında hızlı bir şekilde tweet atmasını kolaylaştırır. Bu da Twitter akışlarında diğer takipçilerinin gönderiyi görmesini ve içeriğe tıklamasını sağlar. Bu WordPress eklentisi, sosyal medyada görünürlüğünüzü artırmak için çok etkilidir.

  • Düzenleme aşamasında üç ila beş CTT ekleyin.
  • Birden çok katılımcının bulunduğu içeriklerde alıntılanan her kişi için bir CTT ekleyin.
  • Metni 200 karakterden az ile sınırlayın. Birçok eklenti daha fazlasına izin verir ancak daha uzun tweet’ler genellikle daha az okunur.
  • İçeriğin yaratıcısının veya alıntı yapılan kişinin ilgili etiketlerini ekleyin.

 

Tanıtım zamanı

Planlama ve oluşturma aşamaları, içeriğinizin trafik çekmesi için önemli. Ancak içeriğin yayınlanması işinizin bittiği anlamına gelmez. Artık e-posta abonelerinizi, sosyal kanallarınızı, birlikte çalıştığınız dijital içerik ajansını, iş arkadaşlarınızı ve katkıda bulunanlarınızı desteğe çağırma zamanı! 

Bir abone listesi oluşturmak için çalışma yaptıysanız içeriğinizi görüntülemek için davet edilmeyi bekleyen bir kitleniz var demektir. Etkili bir başlık, etkili bir görsel ve etkili bir tanıtım hazırlayıp yepyeni içeriğinizi kitlenize gönderin. Kimi firmalar ve içerik ajansları yayınlanmadan yaklaşık bir hafta önce içerik yazarlarına bir e-posta gönderir. Böylece yazar, içerik yayınlanmadan önce inceleyebilir, son dakika düzeltmelerini yapabilir ve içeriği yayınlanma tarihinde veya sonrasında tanıtabilir.

MacBook Pro near white open book

İçerik yayınlandıktan sonra onun tanıtımı üzerine eğilmelisiniz.

Etkileşimin önemi büyük

İçeriğinizde insanlardan alıntı yaptıysanız onlara içeriğin yayında olduğunu bildirin ve paylaşmalarını kolaylaştırmak için önceden yazılmış bir tweet veya başka bir sosyal gönderi ekleyin. Bu konuda az bilinen bir tanıtım yöntemi de içeriğinizin linkini e-postalarınızda imza yerine kullanmaktır. E-posta gönderdiğiniz kişiler mailinizin altındaki linke tıklayarak içeriğinize göz atabilirler.

İçeriğin paylaşılması ile tıklanması aynı şeyler değil. Ekip arkadaşlarınız, çevrenizdekiler ya da alıntıladığınız kişiler içeriğinizi kendi hesaplarında tanıtabilir ancak bu kesin olarak o içeriğe tıklayacakları anlamına gelmez. Kendi sosyal medya çevrelerine sahip bu kitleyi yakalamak için girişken ve yönlendirici olmalısınız. Daha fazlasını okumak için bağlantıya tıklamalarını mı istiyorsunuz? Onlardan bunu isteyin. “Daha fazla bilgi edinin”, “Daha fazlasını görün”, “Devamı için tıklayın” gibi talimatlar ekleyebilirsiniz. Bu özellikle Instagram gibi tıklanmanın zor olduğu mecralar açısından daha da önemli. 10 bin takipçiniz varsa hikayelerinizde yukarı kaydırma özelliğini kullanabilirsiniz. 10 bin takipçiniz yoksa yine de içeriğinize trafik çekmek için Instagram imkanlarını kullanabilirsiniz. Takipçilerinizi biyografinizdeki bağlantıya tıklamaları için yönlendirmeniz yeterli.

Gönderinizde merak uyandıran detaylara, etkili bir görsele yer vermek de şansınızı artıracak adımlardır. Eğlenceli gif’lerle ya da içeriğinizin en ilgi çekici kısmına dair bir tanıtımla sosyal medyadan paylaşım yapabilirsiniz.

 

Tüm bu içerik pazarlaması sürecini profesyonel bir ekibe teslim etmek isterseniz bize ulaşabilirsiniz.