e-ticaret sitenize daha fazla trafik çekmenin yollarını ararken, bir YouTube pazarlama kampanyasının online satışları nasıl artırabileceğini hiç düşündünüz mü? Satış yapan e-ticaret siteleri için YouTube çok büyük bir trafik oluşturabilir. Hazırlayacağınız videolar sayesinde geniş bir kitleye markanızın içeriğini rahatlıkla anlatabilir, içerik pazarlamasında bir adım ileri gidebilirsiniz. Markanızı en iyi şekilde pazarlamak, ürünlerinizin daha çok ziyaret edilmesini sağlamak için mutlaka YouTube videoları oluşturmalısınız.

Trendler videoya yöneliyor

Son üç yıl içerisinde video içeriklerin pazarlamaya olan etkisinde ciddi bir artış olduğu gözlemlendi. 2016 yılında markaların YouTube’u tercih etme oranları yüzde 99 oranında arttı. 2017’de ise kısa video içeriklerinin önemi vurgulandı. Sosyal medyada yayınlanan videolara dikkat süresi 8 saniye olarak belirlendi. 2019’un başında ise uzmanlar internet trafiğinin yüzde 80’inin video içerik olacağını açıklıyor.

YouTube pazarlama videoları sayesinde daha çok kitle çekerek, hem marka bilinirliğinizi hem de satışlarınızı artırmak istiyorsanız aşağıdaki ipuçlarını takip edebilirsiniz.

1-Kısa videolar çekin

2 dakikanın altındaki YouTube videoları, Youtube üzerindeki tüm görüntülenmelerin neredeyse yüzde 50’sini oluşturuyor.

2-Marka kanalı oluşturun

Oluşturacağınız videonun şirket adındaki bir hesaptan gelmesi profesyonel görünmekle kalmaz, daha aktif bir web bağlantısı yaratabilir.

3-İçerik üretimi ile uyumlu çalışın

YouTube pazarlaması yapmayı düşünüyorsanız, uzun vadeli plan yapmak en iyisidir. Düzenli içerik yayınlamayı taahhüt edip edemeyeceğinizi dikkatlice düşünün ve ardından izleyicileri çekmek için çok yönlü bir strateji geliştirin. Bu durumda bir içerik ajansı ile çalışabilirsiniz. İçerik ajansları hem düzenli içerik üretimi hem de özgün içerik üretimi konusunda işinizi oldukça kolaylaştırabilir. Contentive İçerik Ajansı video üretiminde değer yaratan içerik stratejilerimizle ihtiyaçlarınıza çözüm sunabiliriz. Hemen iletişime geçmek için tıklayın.

4-Neyin işe yaradığını öğrenmek için Analytics’i kullanın

YouTube, video performansınızla ilgili çok sayıda veri sunar. Bu verilerden en iyi şekilde yararlanın. YouTube’un size video içerikleriyle ilgili verebildiği bu veriler, oluşturduğunuz içeriklerde neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını görmenize yardımcı olur.

5-Kitleleri videonuzda tutmak için ek açıklamalar kullanın

Ek açıklamalar, videolarınızın üzerine metin ve bağlantılar eklemenizi sağlayan bir YouTube özelliğidir. Bu bağlantılar, YouTube kanalınıza abone olmaya yönlendirebilir, yine bu bağlantılarla kullanıcıları YouTube dışında internet sitenize yönlendirebilirsiniz. Böylelikle hem daha fazla abone kazanabilir hem de internet sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

6-AdWords’e reklam verin

Hazırladığınız videoların daha büyük kitlelere ulaşması için reklamlar verin. Hazırlayacağınız reklam ilanlarını üç alanda verebilirsiniz. Bunlardan ilki, YouTube’da herhangi bir video izlenirken çıkan reklamlar. İkincisi müşterileriniz internette gezinirken karşılarına çıkan banner reklam formatı. Üçüncüsü ise kullanıcılar YouTube’da herhangi bir videonun sonuna geldiğinde, “Benzer videoları izlemeye devam edin” alanında gözüken reklamlar.  

7-Düzenli ipuçları

Videolarınızı tüm sosyal medya kanallarınızdan yayınlayın. Sosyal medyada paylaştığınız bu gönderilerin daha çok kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir.