İçerik deyip geçmeyin. İşe koyulmadan önce stratejinizi iyi belirleyip yola çıkmalısınız.

  1. Yapacağınız içerik pazarlaması projesinin amaçlarını belirleyin:

Nihai amacınız nedir? Bu proje şirketiniz/markanız için ne fayda sağlayacak? Takipçilerinizin/müşterilerinizin farkındalığını mı artıracak? Bir konuda öncülük mü yapacak? Yoksa sadakati mi artıracak?

  1. Ayırt edici özelliğinizi bulun:

Projenizi benzerlerinden ayıracak nokta nedir? Bugün artık çılgın bir içerik havuzu içerisinde yaşıyoruz. Maruz kaldığımız bilginin ucu bucağı yok. Peki sizin içeriğiniz onların arasından nasıl sıyrılacak? İlham mı verecek, motive mi edecek? Projenizin ruhunu bulmanız çok önemli!

  1. Yaptığınız içerik pazarlaması ölçülebilir olmalı:

Projenizin amacı, ölçüm kriterlerinizi belirleyecektir. Örneğin farkındalığı artırmak istiyorsanız, kriterleriniz ona göre olmalı.

  1. Hedef kitlenizi belirleyin:

Amacınız hedef kitlenizi de ortaya çıkaracaktır. Bunun için persona’lar çıkarın. Takipçileriniz en çok neyi takip ediyor, nasıl harekete geçiyor, nelere ilgi duyuyor? Ailenizdeki bireyleri anlamaya çalışır gibi onları anlayın.

  1. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını araştırın:

Takipçileriniz sizden ne bekliyor? Bunun için araştırmaları analiz edin, sosyal medyayı kullanın. Sonrasında içerik yol haritanızı çıkarın.

  1. İçerik planı oluşturun:

Hedef kitleniz nerede ve nasıl zaman geçiriyor? Hangi mecralarda, ne tarz içerik dikkatlerini çekiyor? Periyodu günlük mü, haftalık mı, aylık mı olmalı?

  1. İçeriğinizi güçlendirme planını yapın:

Başarılı içerik hazırlamak yeterli değil; onu nasıl yayacağınızı bilmelisiniz. Bu noktada içerik pazarlaması stratejileriniz devreye giriyor. Unutmayın içerik ateşse, sosyal medya yakıttır. Yakıtı nasıl kullanırsanız, ateşiniz öyle şekil alır!