İçerik pazarlama stratejisi geliştirirken en önemli parametre, hedef kitlenin beğeni ve ihtiyaçları elbette. Peki hazırlayacağınız içeriğin farklı yaş gruplarına göre nasıl konumlanması gerektiğini biliyor musunuz?

Etkili içerik pazarlaması için dijital çağdaki en önemli araç, aslında hedef kitlenizi tanımaktır. Hedef kitlenizin ne tür içerikleri tercih ettiğini çözdüğünüzde, onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilir ve süreç içerisinde etkileşimi ve ürününüze olan ilgiyi artırabilirsiniz. İşte farklı kuşakların hangi içerikleri tercih ettiğine dair önemli bilgiler…

Aşağıdaki araştırmalar ABD vatandaşları baz alınarak gerçekleştirilse de bizim için de oldukça iyi bir kaynak özelliği taşıyor.

1- Baby Boomers (1946 – 1964)

ABD’de 1946 ve 1964 yılları arasında doğanlara Baby Boomers ismi veriliyor. Bugün Baby Boomers 74 milyon nüfusa sahip. Bu nüfusun;

  • Yüzde 67’sinin akıllı telefonu var.
  • Yüzde 57’si ise sosyal medya mecralarını kullanıyor.

Favori platform

FacebookAmerika’da 31.9 milyon Baby Boomers’ın Facebook hesabı var.

Önerilen içerik türü

  • Yazılı hafif içerik

Baby Boomers genellikle 300 kelime uzunluğundaki içerikleri okumayı tercih ediyor.

  • Bilgi yüklü videolar

İçerisinde çok fazla bilgi barındıran ve yavaş tempolu videolar Baby Boomers’a daha çok hitap ediyor.

  • Facebook içerikleri

Facebook içeriklerini takip eden Baby Boomers’ın yüzde 57’si Facebook’ta bir şirketin içeriğini gördüğünde, o şirketin internet sitesini ziyaret ediyor. Yüzde 34’ü ise, Facebook’ta gördüğü reklamlardan ürün satın alıyor.

2- X kuşağı (1965 – 1980)


ABD’de 1965 ile 1980 yılları arasında doğan 66 milyon kişi “X kuşağı” sıfatına sahip. Bu kuşağın;

  • Yüzde 85’inin akıllı telefonu var.
  • Yüzde 75’i ise sosyal medya kullanıyor.

Favori Platformlar

  • Facebook: 45 milyon kullanıcı
  • Instagram: 23.5 milyon kullanıcı

Önerilen içerik türü

  • Daha Uzun Videolar

Bu yaş grubunda 30 saniyelik video reklamlar, daha kısa videolara oranla daha çok tercih ediliyor.

  • Tablet için optimize edilmiş içerik

X kuşağının yüzde 68’i videoyu tablette görüntülerden daha olumlu bir marka izlenimi rapor ediyor. X kuşağının yüzde 55’i ise, videoları akıllı telefonlarda görüntülerken olumlu bir marka izlenimi yakalıyor.

  • Tanıtım videoları

Bir şirketin mobil uygulamasında ve internet sitesinde tanıtım videoları yayınlandığında, kullanıcıların yüzde 48’inin o şirketin ürünlerini satın alma olasılığı daha yüksek.

3- Y Kuşağı (1981 – 1996)

1981 ile 1996 yılları arasında doğan Y kuşağı, ABD’de 71 milyon nüfusa sahip. Y kuşağının;

  • Yüzde 92’sinin akıllı telefonu var.
  • Yüzde 85’i sosyal medya kullanıyor.

Favori platformlar

  • Facebook:59 milyon kullanıcı
  • Instagram: 43 milyon kullanıcı

Ayrıca Y kuşağında yer alan her üç kişiden ikisi internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor.

Önerilen içerik türü

  • Kısa videolar

Daha uzun reklamlara göre 10 saniyelik mobil reklamlar tercih ediliyor.

  • İnteraktif içerikler

Y kuşağı, interaktif reklam kampanyalarının bir parçası olduktan sonra, ürünleri satın alma olasılıkları yüzde 98 artıyor.

  • E-posta kampanyaları

Y kuşağının yüzde 77’si iş iletişimlerini e-posta yoluyla gerçekleştirmek istiyor.

İpuçları

  • İçerik ne kadar kişiselleştirilirse o kadar iyi.
  • Metin azaldıkça okunurluk artıyor.
  • Sosyal medya kanallarında oluşturulan kampanya ve yarışmalar daha çok ilgi görüyor.

4- Z kuşağı (1997 – 2012)

ABD’nin 60 milyon nüfusu 1997 ile 2012 yılları arasında doğan Z kuşağını oluşturuyor. Nüfusun yüzde 95’inin akıllı telefona erişimi var.

Gençler arasında en sevilen sosyal medya platformları

  • Instagram: Yüzde 73
  • Snapchat: Yüzde 69
  • Influencer’lar: Z kuşağının yüzde 80’i alışveriş yaparken influencer’lardan etkileniyor.

Önerilen içerik türü

  • Çevrimiçi video reklamları

Yüzde 65’i reklamı gördükten sonra harekete geçiyor ve yüzde 19 ürünü satın alıyor.

  • Video pazarlaması

Yüzde 85’i YouTube’u kullanıyor. YouTube erkekler arasında daha popüler.

  • Sosyal sorumluluk içerikleri

Z kuşağının yüzde 94’ü işletmelerin çevresel ve sosyal konular üzerinde durması gerektiğini düşünüyor.