Bir içeriğin başarılı olması için, doğru içerik pazarlaması araçlarıyla oluşturulup servis edilmesi gerekir. İşte bu noktada dünya genelinde başarısı kabul gören içerik pazarlaması araçları:

STRATEJİ OLUŞTURURKEN

1. Google Analytics

Tüketiciler sizin sitenize hangi yollardan geliyor, nasıl kullanıyor tüm bunları gösteriyor. Ücretsiz ve son derece faydalı. https://www.google.com/analytics/

2. BuzzSumo

Belli bir anahtar kelimenin veya kelime grubunun seçilen süre zarfında (son bir hafta, bir ay vs.) en iyi performans gösteren linkleri sıralıyor. Kaç Facebook veya Linkedin paylaşımı yaptığı gibi. http://buzzsumo.com

3. Marketing Grader

Sitenizin güçlü ve zayıf taraflarını söyleyen Marketing Grader, rakiplerinize karşı ne durumda olduğunuzu size gösteriyor. https://website.grader.com

4. Make My Persona

Hedef kitlesine uygun içerik hazırlamak her şeyden önemli. Bu noktada doğru içeriği hazırlamak için hedef kitleyi de doğru tanımak gerekiyor. Make My Persona, bu işi sizin için kolaylaştırıyor. Bunun için persona’larınızın içeriği nasıl tükettiğine, beklenti veya hedeflerine yönelik birkaç soruyu yanıtlamanız yeterli. Üstelik ücretsiz bir araç. http://makemypersona.com

İÇERİK PLANLARKEN

5. CoSchedule

Tüm sosyal medya platformlarını tek bir yerden yönetmeyi sağlayan CoSchedule, kampanyanızı kolay ve hızlı yürütmenizi sağlıyor. http://coschedule.com

6. Google Calendar

CoSchedule kullanmak istemiyorsanız, Google Calender da içeriklerimizi düzenlemeniz için işlevsel olacaktır.

7. Trello

Bir organizasyona hazırlanırken veya herhangi bir projeyi hazırlarken hitiyacınız olan her şeyin derli toplu durmasını sağlayan bir site. https://trello.com

İÇERİK YARATIRKEN

8. Canva

İçerik pazarlamasının vazgeçilmez öğelerinden biri görsel seçimi. Canva, profesyonel tasarımlı görseller ortaya koymanızı sağlıyor. https://www.canva.com

9. Windows Movie Maker veya Wondershare Filmora (Mac kullanıcıları için)

Evet piyasada pek çok video editing programları var. Ama bu ikisi en iyiler listesinde ilk sırada. Ücretsiz olarak kullanabiliyorsunuz. http://filmora.wondershare.com/video-editor/

10. Scoop.It!

İçeriklerinizi paylaşırken zaman yönetimi konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, Scoop.It! ile tanışmanın zamanı gelmiş demektir. Bir içerik pazarlaması otomasyonu olan bu sistem, içeriklerinizden alacağınız faydayı da artırmayı hedefliyor. http://www.scoop.it

11. MailChimp

Her gün 12 milyondan fazla kişi MailChimp kullanarak müşterilerine ulaşıp işini büyütmeye çalışıyor. Yani e-mail ile içerik pazarlaması için adresimiz belli. http://mailchimp.com

12. Yoast SEO WordPress Plugin

Biliyorsunuz SEO içerik pazarlamasında çok çok önemli. SEO konusunda çok bilgili değilseniz veya bir SEO uzmanınız yoksa bu plugin’i kullanabilirsiniz. https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

İÇERİĞİ TANITIRKEN

13. Social Warfare

Yüzlerce sosyal medya paylaşım button’ları görebilirsiniz ama bu en iyilerinden biri. Pek çok sosyal medya gurusu Social Warfare’i öneriyor. https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/

14. JustRetweet

İçeriğiniz yeterince paylaşılmıyor mu? JustRetweet çözümlerden biri. Gerçek kullanıcıların içeriğinizi paylaşmasını sağlıyorlar. http://justretweet.com

15. PostPlanner

İçeriklerinizi sosyal medya paylaşımları için planlarken yüksek etkileşim yaratmayı amaçlıyor. Hatta benzer araçlardan % 650 daha fazla etkileşim yarattıklarını iddia ediyorlar. Denemeye değer! https://www.postplanner.com

16. Buffer

Çok fazla kullanılan bir sosyal medya paylaşım aracı daha. Oldukça da ekonomik. Hatta bir hesap için ücretsiz! https://buffer.com

 

Kayak: http://www.forbes.com/sites/briansutter/2016/07/08/20-essential-content-marketing-tools-for-your-business/#51f1401919d9