Günümüzde içerik pazarlaması markanızın başarıya ulaşması için hayati öneme sahip. Yalnızca bir blog gönderisi bile müşteri trafiğinizi artırmanızı sağlayabilir. İyi yapıldığı takdirde içerik stratejisi sizi bilir kişi konumuna getirebilir, otoritenizi sağlamlaştırabilir ve markanızın bilinir kılar. Bunlar bir içerik pazarlaması stratejisi oluşturmak için oldukça yeterli sebepler. Peki nereden başlayacaksınız?

1. İşin uzmanına danışın

İçerik stratejiniz için biraz beyin fırtınasına ihtiyacınız olacak. Hedeflerinizi, marka olarak ne istediğinizi, vizyonunuzu değerlendirin ve stratejinizi bu çerçevede oluşturun. Hedefiniz ne kadar net olursa ilerlemeniz de o denli kolay olur. Bir içerik ekibi oluşturmak da bu konuda uzmanlaşmış bir içerik ajansıyla çalışmak, size zaman kazandırır.

2. Okuyucu profilinizi geliştirin

Pazarlama alanı hakkında bilgi sahibi olan herkes müşteri profillerine aşinadır. İçerik söz konusu olduğunda da benzer stratejiler kullanılır. Bu kez müşteri profilinin yerini okuyucu profili alır. Yani başarılı bir içerik planı için hedef kitle belirlemek şart. Böylece ne tür içerikler hazırlamanız gerektiğini de belirlemiş olursunuz. Diğer yandan kendisine bir hedef kitle oluşturmuş markaların da verimi artırmak ve farklı okuyucu profillerine ulaşmak için yeni bir demografi oluşturması mümkün. Hangi aşamada olursanız olun, içerik stratejinizi pazar araştırmalarınıza göre belirlemeye çalışın. Bu, okuyucularınıza ulaşmak istediği bilgi ve faydayı vermenin en kısa yoludur.

3. Farklı içerik türlerini değerlendirin

İçerik pazarlaması dendiğinde, akla ilk gelen blog gönderileri olsa da içerik türleri bununla sınırlı değil. E-kitaplar, videolar, sosyal medya, infografikler, web seminerleri, dosya konuları, hatta caps’ler bile içerik stratejinizin birer parçası olabilir. Her hafta blog gönderisi yayınlamanıza rağmen sayfa trafiğinizde düşüş yaşıyorsanız, farklı içeriklere başvurmanızın zamanı gelmiş demektir.

Podcast’ler (ses ve görüntü kayıtları) muhtemelen en sık kullanılan ve başarıya ulaşan içerik türlerinden. Tahminlere göre 2016 yılında her ay 57 milyon kişi podcast izledi. Bu oldukça büyük bir pazarlama aracı olabileceğini kanıtlıyor. Yalnız platform, maka ve hedef kitle arasındaki uyuma özen göstermek gerek. Örneğin sağlıkla ilgili ürün/hizmeti olan bir marka için uzmanların faydalı bilgiler sunduğu bir podcast etkili olabilir. Ancak hedef kitlesi offline olan bir marka için aynı etkiyi yaratmayabilir.

Bir sonraki adım platformları kampanya fikirleriyle birleştirmek olabilir. İyi düşünülmüş bir video çalışması, takipçilerinizle bağlantı kurmanız için harika bir yol olabilir. Always markasının yaptığı Kız Gibi adlı kampanya, bir video pazarlamanın ne kadar yayılabileceğinin en başarılı örneklerinden.

4. İçeriklerinize değer katın

İşte söylemesi kolay ama yapması zor bir iş! İçerik pazarlaması yapmaya başladığınızda asıl zorluğun yaratıcı ve kaliteli bir içerik oluşturmak olduğunu göreceksiniz. Vizyonunuzu en ince ayrıntısına kadar anlatıp, gerisini onların yaratıcılığına bırakacağınız bir içerik ekibi kurtarıcınız olacaktır. Bunun yanı sıra takipçilerinizin fikirlerine başvurmak da oldukça etkili bir yol. Onlara ne okumak/izlemek istediklerini sormak, takip edileceği garantilenen içerikler anlamına gelir. Son olarak dünyadaki trendleri takip etmek için freedly.com gibi içerik pazarlaması için fikir veren sitelerden de faydalanabilirsiniz.

5. Dijitalde başarı için SEO gerçeğini kabullenin

En çok kullanılan arama motoru Google, her yıl güncellemeler getirerek yeni algoritmalar oluşturuyor. Haliyle bu algoritmalar, arama motorlarındaki sıralamanızı doğrudan etkileyeceği için içerik stratejinizi de güncellemeniz gerekir. Ancak her şeye rağmen şu temel kurallarını koruduğunu söyleyebiliriz.

Nicelik daima nitelikten daha önemlidir. Aldatıcı içerikler sunar, kopyala-yapıştır yapar ya da anahtar kelimelerin sürekli tekrar ettiği bir metin yazarsanız, Google algoritmaları bunu fark eder. Bu da sizi aramalarda alt sıralara çekerek cezalandırmasına sebep olur. İyi yazılmış bir içerik yalnızca okuyucularınızın ilgisini çekmekle kalmaz, arama sonuçlarınıza da olumlu etki sunar.

Belli uzunlukta içerikler SEO için daha iyi olabilir ama içerik uzunluğunu belirleyen ana faktörler amacınız ve hedef kitleniz olmalı.

Anahtar kelimeleri yayarak, ek kullanmadan ve olabildiğince bilinçli bir şekilde kullanın. Google’ın içeriğinizi spam olarak algılamaması için anahtar kelime oranını yüzde 1-3 arasında tutun. Örneğin 1000 kelimelik bir içerikte, anahtar kelimenizi 10’dan fazla kullanmayın. Anahtar kelimenizin alakalı olduğundan da mutlaka emin olun. Google algoritmaları savrulmuş ve alakasız kelimeleri de anlayabiliyor!

6. Sabırlı olun ve stratejinizi gözden geçirin

İlk denemede kesin sonuç elde edemeyebilirsiniz. Bu işi bir yayıncılık olarak görmelisiniz. Hiçbir dergi, gazete ya da web sitesi gibi süreli yayın bir anda binlerce takipçiye ulaşmaz. Hedef kitlenize biraz zaman tanımalısınız. Okuyucularınız ve onların taleplerini öğrendikçe stratejiniz daha verimli bir şekilde ilerleyecektir. Okuyucularınızın sayfanızı ziyaret ederken neyi amaçladığını öğrenip bu doğrultuda içerik hazırlayarak başarıya ulaşabilirsiniz.