Bugün markaların bölünmüş iletişim stratejileri, hedef kitleleriyle farklı yollarla iletişim kurmalarını sağlıyor. Amaç, görünürlüğü artırmak, ilgi çekmek ve bağlılık yaratmak. Bunu yaparken de gazetecilik reflekslerine ihtiyaç duyuyorlar. Bu noktada marka gazeteciliğine giriş yapıyoruz…

Marka gazeteciliği ile içerik pazarlaması arasında bellibaşlı bir ayrım bulunuyor. O da, içeriğin üretimiyle ilgili değil, sonucuyla ilgili. Hepimiz biliyoruz ki marka gazeteciliği de içerik pazarlaması da izleyiciye/okuyucuya faydalı ve ilgi çekici bilgiler vermeyi hedeflemekte. Şimdi her ikisinin başlıca hedeflerine bakalım…

“Marka gazeteciliği”nin amacı: Markanın hikayesini bulup, onu etkileyici bir şekilde anlatmak.

“İçerik pazarlaması”nın amacı: Yaptığı yayınlarda izleyicinin/okuyucunun davranışlarını etkilemek.

Yani biri markaya odaklanırken, diğeri hedef kitleye odaklanıyor. Ve pek tabii ki ikisi birbirinin düşmanı değil. Aksine, beraber çalışması hedefleniyor.

 

Artık her marka bir yayıncı gibi davranmalı”Content Marketing Institute Kurucusu Joe Pulizzi

“Bir pazarlamacı gibi değil, bir yayıncı gibi düşünün”Pazarlama Stratejisti David Meerman Scoot