Kurumsal dergi, hâlâ markaların vizyonunu yansıtan en prestijli iletişim kanalı olmaya devam ediyor. Ancak marka imajına katma değer sağlayan bu yayınlarda yapılacak stratejik hatalar, aksi bir imaj da yaratabilir. Peki harcanan emeğin boşa gitmemesi nasıl mümkün?

Bu derginin alıcısı kim olacak?
Nasıl ki kitapçılarda gördüğünüz dergilerin bir alıcısı varsa, markanıza ait kurumsal dergi de kendi hedef kitlesi olan bir yayın. Dolayısıyla işe bu dergiyi kimin için yaptığınızla başlamanız gerekir. Yani kurum içi iletişimi artırmak ve çalışanların aidiyet duygusuna mı hitap etmek istiyorsunuz, yoksa müşteri ve müşteri adaylarınızla mı iletişim kurmak istiyorsunuz? Kullanacağınız dilden seçeceğiniz konulara kadar hemen her şey, bu seçime göre değişkenlik gösterecek.

Örneğin amaç kurum dışına marka hakkında bilgi vermek ya da markanın sektörüne hakim olduğunu göstermekse kurumsal dergi, içinde çalışanlara özel sayfalarla doldurulduğunda hedef kitlesini baştan kaybeder. Bu kurum içinden hiç bilgi koymamak anlamına gelmez ancak seçilecek içeriklerin sayısı “haber değeri”ne göre titizlikle seçilmelidir. Çünkü müşteriniz ya da müşteri adayınız kulisle değil sahneyle ilgilenir. Aynı şekilde amaç, çalışanların bilgilendirilmesi ve motivasyonuysa kendilerinden izler bulacakları ve mümkünse onları iş stresinden uzaklaştıracak bir dile sahip olması çok önemli. Aksi halde dürüst olalım, yarısı yönetici röportajıyla ya da satış hedefleriyle dolu bir kurumsal dergiyi kimse okumak istemez. Özgün ve profesyonel içerikler, kurumsal ergilerin kaderini belirler.

Tasarım vezir de eder rezil de!
İçerikte doğru rotayı buldunuz, sıra ikinci adımda. Dergicilikte yazı ve tasarım ayrılmaz bir bütündür. Bu tasarıma içinde kaliteli görseller de dahil. Dünyanın en çarpıcı yazısını, biri profesyonel diğeri eğreti bir tasarımda gördüğünüzde, okuma isteğiniz farklılık gösterecektir. Daha acısı beceriksizce yapılmış bir tasarım, “özensizlik” algısını markanıza taşıyabilir. O nedenle tasarım işinde de dergi, gazete, kitap, afiş, web gibi uzmanlık alanları olduğunu hatırlamakta fayda var. Okumayı kolaylaştıran, gözü yormayan ve estetik duygusuna hitap eden tasarımlar önceliğiniz olmalı.

Okuyucuya ulaşamayan dergi, aslında hiç var olmamıştır
Sürecin sonunda yer alan ama aslında başında düşünülmesi gereken kritik bir nokta, baskı ve dağıtım. Düzenli periyotlarda okuyucuda bağlılık yaratması adına dağıtım kanallarının efektif olması önemli. Poşeti bile açılmadan geri dönüşüme gitmemesi için hedef kitlenin kolay ulaşabileceği bir yol seçilmeli. Ayrıca dijital platformların maliyeti ve zahmeti düşük tüm avantajları kullanılıp, kurumsal dergi internet (kurum içiyse intranet) üzerinden ulaşılır olursa hedef kitle kendiliğinden genişleyebilir.

Kurumsal dergi tam bir ekip işi
Geldik tüm bu disiplini sağlayacak ekibe… Kurumsal dergiler aslında iki ekibin ortaklığından oluşur. Bu ortaklığın büyük ağırlığı dergicilikte tecrübeli ekipte, diğeriyse kurumun iletişim departmanındadır. Yazı işlerine önemli noktaları, gelişmeleri ve kurumun dinamikleri ne kadar doğru aktarırlarsa, kurumsal derginin samimiyeti ve kalitesi o denli artacaktır.

Kurumsal kimliğinizi en iyi şekilde yansıtacak bir dergi yayınlamayı ya da var olan derginizi modern tasarım ve kaliteli bir içerikle yenilemeyi düşünüyorsanız, bizimle iletişime geçin. Yaratıcılığın sınırlarını sizin için zorlayalım.