Kurumsal dergi, şirketlerin çalışanlar ve paydaşlarla kurduğu iletişimi en etkili hale getiren yöntemlerden biri. Amacı net ve hedef kitlenin doğru tanımlandığı bir stratejiyle kısa vadede tahmin edilenden fazla verim almak mümkün. Kurumsal dergi çıkarmak için 6 geçerli nedeni sizin için bir araya getirdik.

1. Ortak paydada buluşmaya yardım eder

Hangi departman ya da pozisyonda olursa olsun tüm çalışanların, kurum felsefesini aynı oranda benimsemesine zemin hazırlar. Kurumsal dergi çıkararak, şirket çalışanlarına aynı çatı altında hep birlikte ve eşit olduklarını hissettirebilir, ihtiyaç duyduğunuz ekip ruhunu yakalayabilirsiniz.

2. Çalışan motivasyonunu artırır

Günümüzde hem küçük hem de büyük şirketler, her yeni güne daha başarılı olma amacıyla başlıyor. Bu amaç için müşterilerle kurulan bağ kadar kurum içindeki motivasyon da önemli. Kaldı ki son dönemde insan kaynakları politikaları da çalışan motivasyona yönelmiş durumda. Dolayısıyla kurum çalışanlarını tüm gelişmelerden haberdar eden, kendilerini sürece dahil hissetmelerini sağlayan ve başarılarını görünür kılan dergiler/gazeteler, motivasyonu artırmada da en büyük yardımcınız olabilir.

 3Müşterilerin gözünde prestij kazandırır

Kurumsal dergiler, yalnızca çalışanlara ve paydaşlara değil, hedef kitlenize de ulaşır. Kurumun yaptığı önemli işlerin, sosyal etkinliklerin ve iletişim faaliyetlerinin çalışanlar tarafından benimsenmesi, şirketinizin dışarıda en iyi şekilde temsil edilmesini sağlar. Unutmayın ki içerideki başarı dışarıdakini her zaman besler.

4. Medyadaki görünürlüğünüz artar

Profesyoneller tarafından çıkarılan kurumsal dergiler, şirketin PR ve reklam hedeflerine de destek olur. Faydalı içeriklerden oluşan, şirket çalışanlarının ilgisini çeken sürekli bir yayın, rakipleriniz tarafından bile örnek alınabilir. Haliyle kurumsal imajınız da güçlenir.

5. İletişim çalışmalarını görünür kılar

Kurumsal dergiler aynı zamanda markaların yıl boyunca neler yaptığını kaydeden bir arşiv niteliği taşır. Bu sayede yapılan iletişim çalışmalarının neler olduğu, verimliliği ve sonuçları için kronolojik olarak incelenebilecek bir kaynağa dönüşür.  

6. İçerik ajansları sizin yerinize çalışır

Dergi çıkarmaya karar vermek yetmez, donanımlı bir ekip de oluşturmak gerekir. Ancak bunun için illa içeride iş gücü yaratmak gerekmez. Dergi ajansı olarak da anılabilecek profesyonel içerik ajansları, uzman kadrosuyla ihtiyacınız olan hizmeti kurumsal kimliğinize uygun bir dilde sunar. Sürecin başından sonuna kadar size destek olan bu ajanslar, konsept, tasarım, içerik ve basım gibi bütün adımlarla ilgilenir.