Marka stratejisi liderleri, organizasyon yapısından gelişen teknolojiye kadar 2016’nın içerik stratejilerine dair öngörülerini sıraladılar. İşte bu açıklamalardan kısa bir derleme…

  • “Ürün olarak içerik” ve “içerik olarak ürün” kavramlarının çatışmasından doğan bir yıl olacak 2016. En pozitif trend ise işletmelerin marka, ürün, pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri birimlerini inovasyon ve müşteri deneyimleri etrafında yeniden yapılandırmaları olacak.

Content Marketing Institute – Strateji Şefi,  Robert Rose

  • Odak noktamız daha çok içerik yaratmaktan ziyade doğru içeriği -özellikle kişiselleştirilmiş içeriği- yaratmaya doğru kayacak. Kişiselleştirilmiş ve konuyla alakası doğru konumlanmış içerikleri yaratmaya ve hedef kitleye e-posta, sosyal medya ya da herhangi başka bir kanal aracılığıyla ulaştırma becerisine sahibiz. Kesintisiz ve kusursuz bir şekilde servis edilmesine dair talep sürekli arttığı için birçok marka, bu iletişim modelini hızlandırmak zorunda kalacak.  

Cleveland Clinic – İçerik Pazarlaması Direktörü,  Amanda Todorovich

  • Tüm oklar video içerikleri işaret ediyor. Facebook’un canlı yayın uygulaması, Twitter, Vine, Instagram vb. platformların video özellikleriyle, 2016 markaların içerik pazarlamasında birincil sırayı video içeriklere vereceği bir yıl olacak. B2B’de bile…

Convince & Convert – Başkanı, Jay Baer

  • TweetRank döneminin ortaya çıkacağını tahmin ediyorum. Yeni kayıtlar yavaşladıkça, Twitter reklamları daha belirgin hale getirerek kendi hisse senedi fiyatını artıracaktır. Bu da kimi tweet’lerin daha az belirgin olacağı anlamına geliyor. Hangi tweet’lerin öne çıkacağına karar verecek bir algoritma oluşturulacak.

Orbit Media Studios- Stratej Direktörü, Andy Crestodina