Belki bir süredir içerik pazarlaması yapıyor ama istediğiniz sonuçları elde edemiyorsunuzdur. Ya da başarılı bir içerik pazarlaması yürütmenize rağmen bu stratejiyi nasıl geliştireceğinizi bilmiyorsunuzdur. O halde bu listeyi kontrol etmenizde fayda var.

İçerik pazarlama dünyasındaki uzmanlar, bu sektörde neleri daha iyi yapabileceğinize dair açıklamalarda bulunuyor. Neyi daha iyi yaptığınızı ölçmek ve uyguladığınız içerik pazarlama stratejisinin geliştirilmesi için uzmanların bu tavsiyelerini mutlaka gözden geçirin.

İşte içerik pazarlama dünyasındaki 30 uzmanın gözlemlediği 30 hata:

  1. İşinizi tutkuyla yapmamak
  2. Akılda kalıcı ve hedefleri olmayan içerikler yayınlamak
  3. Uzun süren içerik stratejileri
  4. Kısa vadeli işler yapmak
  5. Yayınlanan içeriklerde link vermemek, yönlendirme yapmamak
  6. Aylık içerik sayısına ulaşmak için içi boş içerikler üretmek
  7. Sosyal medyayı bir reklam kanalı olarak görmek
  8. İnternet yayıncılığına göre yazmamak
  9. Ego merkezli internet siteleri oluşturmak
  10. Kendinizden bahsetmek ve okuyucuya değer vermemek
  11. Pazarladığınız ürünün diline hakim olmamak
  12. Araştırmadan ve tüketiciyi anlamadan çok hızlı ilerlemek
  13. Müşterinin ihtiyacını göz ardı eden ilgi çekici içerikler oluşturmak
  14. İçeriklerde her şeyi değiştirmeye çalışmak
  15. Uzun süre hiçbir içerik yayınlamamanın ardından tekrar yayına başlamak
  16. Tutarsız yaklaşımlar sergilemek;
    • Düzensiz içerik sağlamak
    • Sosyal medya akışı kovalamak
    • Çok geniş bir kitleyi hedeflemek
  17. Okuyucuları dikkate almamak
  18. Belirli durumlarda duyarsız olmak
  19. Zorlama mizah içerikleri üretmek
  20. Özel günleri göz ardı etmek
  21. Sahte haber kullanmak
  22. Rakip firmaların içeriklerini kendi içerikleriyle kıyaslamak
  23. Fırsatları görmezden gelmek
  24. İçerik için bütçe harcayıp sonuçları ölçmeyi düşünmemek
  25. İçerik pazarlamasını, personele asli görev olarak vermeyip ikinci iş gibi görmek
  26. Yanlış yorumlanmış ve güncel olmayan bilgiler içeren içerikler yaratmak
  27. Az araştırılmış veya düşünmeden yazılmış içerik oluşturmak
  28. Influencer’larla çalışmayı reddetmek
  29. Satış yaparken duyguları kullanmak
  30. Diğer çalışanları ezerek uzmanlığı ortaya koymak