İçerik ajansı, iş hedeflerinize ulaşmak için içerik gücünden yararlanmanıza yardımcı olur. Bugün, geleneksel pazarlama stratejilerinin yetersiz kaldığı noktada içerik ajansları devreye giriyor ve markanı tanıtımı konusunda şirketinizin prestijini üst seviyeye çıkarıyor. Markanızın internet sitesi için blog içeriği, çalışanlarınız arasında iç iletişimi sağlamak için kurumsal dergi içeriği, internette üst sıralara çıkabilmek için SEO içeriği gibi pek çok konuda içerik üretimi yapan içerik ajansları; kurumsal içerik yönetimi, web sitesi içerik yönetimi ve marka yönetimi konusunda markalara destek veriyor.

İçerik ajansı ne iş yapar?

İçerik pazarlama ajansı, markaların ürün ve hizmetlerini müşterisine en kaliteli biçimde sunmasını sağlar. İçerik ajansları marka için özel içerikler üreterek hedef kitleye uygun özgün içerik yani orijinal içerik sağlar. Contentive İçerik Ajansı olarak markanızın hikayesini ve ihtiyaçlarını dinleyip ona özel içerik pazarlama stratejisini belirleriz ve içerik üretimi ve yönetimi üzerine yoğunlaşırız. Öncelikle, hedef kitle ve arama trendlerini analiz ederiz. Ardından yayın ve içerik üretim planı yaparız. Son olarak hazırladığımız içeriklerin rapor analizini sunar, periyodik toplantılarımızı gerçekleştiririz.

İçerik pazarlama nedir ve nasıl yapılır?

Eğer ileri görüşlü bir pazarlamacıysanız, içeriğin önemini oldukça iyi biliyorsunuzdur. Aslında içerik pazarlaması markanın hedef kitlesiyle bir yola çıkmak gibidir. İçerik, müşterilerin ihtiyaçlarına uygun bilgi akışını sağlamak ve marka ürünleri hakkında bilgi vermek için oldukça önemlidir. İçerik pazarlama stratejileri sayesinde insanlar markanızı kendilerine daha yakın hissedebilir. Ayrıca sektördeki pazar algınızın otorite kazanmasını sağlar.

İçerik pazarlama sektördeki her şirkete yüksek değerlere sahip bir medya kaynağı oluşturma fırsatı verebilir. Web sitesi içeriği, dergi içeriği, e bülten içeriği (e newsletter), katalog içeriği, broşür içeriği, ilan içeriği, video içeriği ve kurumsal web sitesi içeriği gibi içerik çalışmaları markanızın hikayesini anlatan ürün ve hizmetlerinize dikkat çekebileceğiniz platformlar olabilir. Unutmayın, amacınız hiçbir hedefe hizmet etmeyen fazla tık değil, sektörde yüksek pazar payı elde edebilmek. Bu yüzden, hazırladığınız içeriklerin müşterileriniz için değerli ve özgün içerik olmasına dikkat edin.

Seo uyumlu içerik nedir?

Özellikle pazarlama dünyasının en popüler kelimelerinden olan SEO (Search Engine Optimization yani Türkçesin Arama Motoru Optimizasyonu), markalar için hayat kurtarıcı boyutta! SEO uyumlu makale de bu yüzden çok önemli. SEO uyumlu içerik üreterek Google, Yandex gibi arama motorlarında üst sıralara çıkabilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Kısaca, markanızın internet sitesinde gerekli SEO iyileştirmeleri yapıldığında, arama motorlarında daha üst sıralarda görünebilirsiniz ve daha çok müşteri çekebilirsiniz.

Tabii, eğer içerik pazarlama planı yapılmazsa, SEO çalışmalarında istenilen sonuç elde edilemez. Özellikle SEO iyileştirmelerinde, anahtar kelime, makale uzunlukları ve makale formatları üzerinde içerik stratejisi iyi belirlenmelidir. Başarılı bir SEO planı için kaliteli içerik yani SEO içeriği ve SEO çalışmaları bir arada yürütülmelidir.

Kurumsal dergi içeriği

Kurumsal içerik pazarlama konusunda içerik ajansları, kurumsal dergi ve kurumsal gazete üzerine sıkı çalışmalar yürütüyor. Kurumsal dergiler, şirket çalışanlarıyla iletişimi başarılı olarak yürütmek için sık tercih edilen ve geçerli yöntemlerden biridir. Şirket amacının tam yerine getirilebilmesi adına kurumsal dergi ve gazeteler oldukça faydalı olabilir. Hem çalışanları motive etmek adına hem de şirketin elde ettiği başarıları duyurmak adına etkili bir araçtır.

Şirket blogu nasıl olmalıdır?

Kurumsal blog markanızın tanıtımı için her zaman marka iletişimi için geçerli bir yöntemdir. İçerik pazarlamasına başlayan birçok şirket, işe ilk önce kurumsal blog ile başlıyor. Hazırlayacağınız içeriklerle, hedef kitlenize hitap edecek ve ne iş yaptığınızı, nasıl yaptığınızı, vermek istediğiniz mesajın ne olduğunu açıkça müşterilerinize anlatabilirsiniz. Başarılı içerik pazarlama yöntemlerine metin yazarlığı yapan ve içerik editörü çalıştıran ajanslarla iletişime geçebilirsiniz. Web sitesi içerik hazırlama yöntemlerinin en başında, fayda sunan, bilgi veren, anlaşılır olan, ilham veren ve en önemlisi de reklam kokmayan içerikler üretmek gelir. Blog metni ve web sitesi metni gibi aynı zamanda tanıtım metni ve ürün açıklama metni yazarken yukarıda bahsettiğimiz yöntemleri mutlaka göz önünde bulundurun.

İhtiyaçlarınıza uygun bir içerik ajansı mı arıyorsunuz?

Sektöründe uzman birçok şirketle bir arada çalışıp, markaların içerik üretimini üstlenen Contentive İçerik Ajansı bu noktada tam da ihtiyacınızı karşılayacak nitelikte olabilir. Uzman yazar ve editör kadromuz, markanızın hikayesine ve hedef kitlesine yönelik değer yaratan içerik stratejilerimizle Contentive İçerik Ajansı olarak size destek olmaya hazırız. İletişime geçmek için hemen tıklayın.