İlginç, bilgilendirici, özgün ve doğru anahtar kelimeleri barındıran bir içerik hem okuyucu hem de arama motorları açısından oldukça kıymetli. Peki doğru anahtar kelimeyi nasıl bulacaksınız? Bu 8 ipucu ile işinizin kolaylaşacağı kesin…

1. Anlamlı cümleler ve ilgili kelimeler bir araya gelmeli

SEO içerikler hazırlarken kullandığınız anahtar kelimeler cümlelerin ve paragrafların içinde anlamlı görünmeli, okumanın akışını bozmamalı. Böylece yalnızca okuyucu değil Google da içeriğinizi anlamlı bulur ve ön plana çıkarır. SEO stratejinize Google’ın konunuza dair görmeyi beklediği kelimeleri de dahil etmelisiniz. Örneğin “Erkekler için en iyi spor ayakkabıları” ile ilgili bir içerik hazırlıyorsanız; rahat, koşu bandı, spor, maraton, yaşam tarzı gibi anahtar kelimelerle metninizi zenginleştirebilirsiniz.

2. Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, birçok SEO uzmanın anahtar kelime araştırmaya başladığı ilk ve en önemli kaynaklardan biri. Planlayıcıya erişmek için Google hesabınızla giriş yapmanız yeterli. Örneğin pasta tarifleriyle ilgili bir içerik hazırlayacaksanız Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ya “pasta tarifleri” yazarak ilgili anahtar kelime tavsiyelerine de ulaşabilirsiniz. Örneğin pasta süsleri, krema, pasta sanatı gibi…

3. Pinterest

Görsel paylaşma sitelerinin en popülerlerinden biri olan Pinterest’i etkin bir SEO yöntemi olarak da kullanabilirsiniz. Pinterest arama çubuğuna anahtar kelimeler yazarak insanların o konuyla alakalı hangi kelimeleri aradığını öğrenebilirsiniz. Örneğin Pinterest arama çubuğuna “ofis” yazdığınızda kelimenin birlikte kullanıldığı ve çok aranan “tasarımları”, “mobilyası” ve “masası” gibi kelimelerle karşılaşırsınız.

4. BrightEdge

Ücretli platformlardan biri olan BrightEdge’in DataCube kısmı tıpkı Google AdWords gibi ilgili kelimeleri bulmanıza yardım eder. Örneğin “eğlence parkı” araması yaparsanız “su parkları” ya da “golf sahaları” gibi metninize eklemek isteyeceğiniz kelime gruplarının bir listesini sunar.

5. Conductor

Conductor, kullanıcıların bir cümle için nasıl arama yaptığına ve içeriği keşfetme biçimlerine dayanarak kendi içeriğinize dair öneriler veren ücretli bir web sitesi. Doğru anahtar kelimeleri bulmak için kullanabilirsin.

6. Google Correlate

Google Correlate, kelimelerin aranma sıklığına göre bağlantılı diğer sözcükleri görmenizi sağlıyor. Örneğin “güneş kremi” araması yaptığınız zaman yaz mevsimine özgü “deniz”, “havuz” ve “kumsal” gibi kelimelerle karşılaşırsınız.

7. Google arama çubuğundaki otomatik tamamlama özelliği

Google arama motoruna herhangi bir kelime yazdığınızda alt tarafta olası uzun veya kısa anahtar kelimelerin listesini görürsünüz. Otomatik tamamlamayla karşınıza çıkan kelimelerin hepsi gerçek arama verilerine dayanır. En üstte çıkan tahmin en çok aranan kelimelerdir. Ayrıca uzun karakterli kelimelere de rahatça ulaşarak içeriklerinizi zenginleştirebilirsiniz.

8. Keywordtool.io

Hem ücretli hem de ücretsiz seçenekleri olan keywordtool.io, anahtar kelime bulmak için en iyi ve çok kullanılan yöntemlerden biri. Örneğin Keyword Tool’a “ayakkabı” yazdığınız zaman “ayakkabılık”, “ayakkabı modelleri” gibi ilgili ve popüler anahtar kelimeleri keşfedersiniz.