Dürüstlük, şeffaflık ve güvenilirlik, takipçileriniz için artık her şeyden önemli. Tüm bu kavramlara sahip olduğunuzu söylemeniz yetmiyor; gerek çizdiğiniz izlenim gerekse uygulama şeklinizle bunu kanıtlamalısınız. Çünkü yazılı, sözlü veya görsel içerikler, markanın itibarı kadar hedef kitlenin güvenini de artıran en önemli araçlar arasında yer alıyor. İyi bir içerik ajansı ile çalışarak aşağıda vermiş olduğumuz beş içerik pazarlama taktiğini başarıyla uygulayabilirsiniz…

1. Kendi Etki Alanınızı Yaratın

Tüketiciler kullanıcı yorumlarını önemsediği için etkileyici bir figürün onayı ürüne veya hizmete güvenilirlik kazandırıyor. Bu basit kural sizin içeriğiniz için de geçerli olabilir. Peki bu güvenilirliği nasıl kazanabilirsiniz?

 İçeriğinizi Paylaşması İçin Yetkili Bir Kişi Bulun

Sektörde saygın konumda olan birinin/birilerinin içeriğinizi paylaşması hedef kitlenin güvenini kazanmanın hızlı ve pratik bir yoludur. Sosyal medyada aktif olan önemli kişilerle ilişkiler kurarak işe başlayabilirsiniz.

Sosyal medya postlarını beğenin, paylaşın ve postlarına yorumlar yapın.

E-posta yoluyla hedeflediğiniz önemli kişilerle iletişime geçin. Görüşlerini sormak veya herhangi bir konuda yardımlarını istemek efektif bir diyalog başlangıcı olabilir.

Sektörle ilgili etkinliklere her zaman önem verin ve gitmeye çalışın. Böylece hem farklı bakış açılarından ilham alarak bilginizi artırabilir hem de içerik pazarlama sektörünün önemli isimleriyle bir araya gelerek çevrenizi genişletebilirsiniz.

Kişilerle birkaç kere iletişime geçtikten sonra telefon görüşmesi veya yüz yüze bir toplantı ayarlayın.

 İçeriğinize Katkıda Bulunması İçin Yetkili Bir Kişi Bulun

İçerik pazarlama ile ilgili bir yazı yazarken veya sosyal mecralarda paylaşım yaparken sektörün yetkili isimlerinin eski çalışmalarını referans göstermenin yanı sıra onlarla iletişime geçin. Sizin ve hedef kitleniz adına ilgi çekici noktalara değinebilir, görüşlerini memnuniyetle paylaşabilirler. Böylece içeriğinizi bir uzman görüşüyle daha güçlü hale getirerek hedef kitlenizin güvenini ve saygısını kolayca kazanabilirsiniz.

Ulaşmak istediğiniz yetkili kişilerden her zaman cevap alamayabilirsiniz fakat pes etmeden devam etmelisiniz. Zaman içinde en az beş kişiden birinin geri dönüş yaptığını göreceksiniz. Bir diğer önemli nokta da şu ki; tanınmış, saygın kişilere ulaşmaya çalışarak kendinizi hatırlatmalı, stratejinizi aktif tutmalısınız. Unutmayın ki herhangi bir içeriğe katkıda bulunan kişiler işin son halini kendi hesaplarında da paylaşırlar. Alanında tanınmış birinin çalışmalarınıza katkıda bulunması ve bunu kendi takipçileriyle paylaşması tahmin edeceğinizden çok daha fazla kişiyi etkileyerek hedef kitlenizin size olan güvenini ve bağlılığını artırır.

2. Her Zaman Dürüst Olun

Tık tuzakları internet kullanıcılarının en çok şikayet ettiği konulardan biri. İçeriğe merak uyandıran bir başlık yazıldığı için hedef kitle kendini alıkoyamaz ve tıklar. Ama sonuç genelde hayal kırıklığı olur; çünkü içeriğin başlıkla hiçbir alakası yoktur ya da içerik başlığın uyandırdığı izlenim kadar ilgi çekici değildir. Eğer sadece tıklama sayınızı artırmak için bu yöntemi uygularsanız hem hedef kitlenizin güvenini zedelersiniz hem de itibarınızı çok uzun süre güçlendiremezsiniz. Her zaman başlıkta vadettiğiniz içeriği sunmaya çalışın ve tabii ki okuyucularınızı bilgilendirmek esas amacınız olsun.

3. Kendi Hikayelerinizi Paylaşın

İçeriğinizi yazarların deneyimlerine atıfta bulunan hikayelerle kişiselleştirmek hedef kitlenizin verdiğiniz mesajları daha iyi anlamasını ve samimi bulmasını sağlar. Hal böyle olunca markanıza, ürününüze veya hizmetinize daha fazla güvenirler. çünkü kişisel tecrübelerle zenginleşen içerikler çok daha inandırıcı olur. Bu yöntem hedef kitlenizle aranızdaki sınırları kaldırarak sizinle benzer duygular hissetmelerine yardımcı oluyor ve bunun doğal bir sonucu olarak içeriğinize ve size güven duymaya başlıyorlar.

4. Tutarlı ve Çalışkan Olun

Anlattığınız hikayeler ve sunduğunuz bilgilerin doğru ve değerli olması gerekiyor. Birbiriyle alakasız paylaşımlar yaparsanız takipçileriniz tutarlılığınızı sorgulamaya başlar ve güvenlerini kaybedersiniz. Gerçek ve özgün deneyimlerinizi okuyucuyu sıkmadan düzenli aralıklarla paylaşmalısınız ki kısa vadede etkili sonuçlar elde edebilin.

5. Hedef Kitleniz ile Yakından İlgilenin

Okuyucularınızın yorumlarına ve sorularına hızlı, özenli, samimi cevaplar verin ki düşüncelerine önem verdiğinizi fark etsinler. Unutmayın, içeriğinize ilgi duyan kişiler tanıtımınıza destek olabileceği gibi ileride müşteriniz de olabilir. Bütün iletişimi profesyonel ve samimi bir tondan yürütün. Kendinizi belli aralıklarla hatırlatıp, her fırsatı değerlendirmeye çalışarak kurumun akılda kalıcılığını ve güvenilirliğini destekleyebilirsiniz.