Televizyon, gazete veya dergi gibi geleneksel mecralardaki reklamların amacına ulaşmada gün geçtikçe verimsiz kalmaya başladığı bir dönemdeyiz. Artık içerik pazarlaması çağı!

Peki nedir içerik pazarlaması (content marketing)? İlk amaç, özgün ve yaratıcı içerikle doğru hedef kitleyle organik bir bağ kurmak. Kimse artık markanın direkt gözüne sokulmasından hoşlanmıyor; daha doğrusu bunu dikkate almıyor. Bu nedenle de markaları çok daha zorlu bir süreç bekliyor. O da yazısı, fotoğrafı, videosu, grafiğiyle fark yaratmak.

Bu noktada mecralar da değişmiş durumda. Bloglar ve sosyal medya, önümüzden dakikada yüzlerce içeriğin geçtiği bir akışa sahip. İşte bunun içinden sıyrılmak da doğru içerikle mümkün. Bunu başardığınızda bir bakmışsınız dakikalar içinde milyonlara ulaşmış, dolaylı yoldan hakkınızda konuşulmasını sağlamışsınız.

Araştırmaların diliyle konuşursak…

DigitalScope 2014 araştırmasına göre Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü televizyon izlerken aynı anda internete bağlanıyor. Yüzde 47’si ise yine TV başındayken sosyal medyada geziniyor.

Diğer taraftan 2011 yılında dijital reklam yatırımları 0,7 milyar TL iken, 2014’te bu rakam 1,4 milyar TL olmuş. (Kaynak: IAB Türkiye)

Kısacası iyi içerik internet kullanıcısının sayfayı aşağı kaydırmak yerine durmasına, okumasına, düşünmesine ve harekete geçmesine sebep oluyor. Tüm bunun sonucunda da seve seve paylaşıyor…