Günümüzde pek çok organizasyon tarafından kullanılmaya başlanan kurumsal dergiler, çalışanların motivasyonunu artırıyor, paydaşlar ve hedef kitleyle olan karşılıklı iletişimi güçlendiriyor. Dergi çıkaran ajanslar, işi profesyonel biçimde yürütmek isteyen şirketler için büyük önem taşıyor. Siz de başarılı bir kurumsal dergi çıkarmak için neler yapmanız gerektiğini merak ediyorsanız doğru yerdesiniz…

1. Dergi çıkaran ajanslar ile bağlantı kurun

Kurumsal dergi yayıncılığı profesyonel olarak yapılmalıdır. Bu nedenle marka gazeteciliği konusunda da uzman bir içerik ajansı ile çalışmak oldukça önemli. Bu şekilde süreli yayınlarınız ile kime, nasıl, ne zaman, hangi tonda ulaşmanız gerektiğinin stratejisini belirleyebilirsiniz. Başarılı içerik ajansları arasından seçiminizi yaparak ilk adımı atabilirsiniz.

2. Hedef kitlenizi iyi analiz edin

Kurumsal dergi nasıl hazırlanır? Bu dergiyle kimlere ulaşabilirim, yalnızca kurum içiyle mi sınırlandırmalıyım yoksa şirketin etki alanındaki herkes mi hedef kitlem olmalı? Tüm bu sorulara mantıklı cevaplar aramalı, başta içerik ajansı olmak üzere destek aldığınız bütün iletişim danışmanlığı şirketleriyle ortak hareket etmelisiniz.

3. Yayınınızın adı konusunda titiz davranın

Basılı veya online fark etmeksizin her türlü mecrada okuyucuyu ilk etkileyen şey yayının ya da web sitesinin ismidir. Şirketin yaptığı işe uygun, akılda kalıcı ve dikkat çekici bir isim ulaşmak istediğiniz kitleyi doğrudan yakalamaya yardım eder. Unutmayın ki iyi bir yayın ismi, amaç ve içerik hakkında da ipuçları verir.

4. Konsept, tasarım ve içeriklere karar verin

İçerik ajansları, konsept ve dergi tasarımının belirlenmesinden basıma kadar giden bütün süreci yönetiyor. Bu ajanslar, kurumsal dergi içeriği konusunda da yaratıcı ve güncel tavsiyeleriyle oluşturmak istediğiniz kimliği en iyi şekilde yansıtıyor. Dergi çıkaran ajanslar, hedef kitlenize uygun konular, yazılı ve görsel malzemelerle uzun vadeli başarılara destekçiniz oluyor.

5.Yayının etki alanında olan herkesle bağlantı kurun

Kurumsal dergi içerikleri belirlenirken şirketinizin doğrudan veya dolaylı olarak bağlantı kurduğu herkesin fikrini almalısınız. Basit anketler yardımıyla beklentileri ölçebilir, bu doğrultuda kendinize yeni bir yol haritası çizebilirsiniz. Ucuz ve zahmetsiz olan anket, mülakat gibi araştırma yöntemleriyle çok değerli bilgilere ulaşabileceğinizi sakın unutmayın.

6. Her aşamada özgün ve yenilikçi olun

Kurumsal dergiler her şeyden önce özgün olmalıdır. Tasarımdan içeriğe kadar hiçbir şey kopya olmamalıdır. Dünyadaki iyi örneklerden esinlenebilirsiniz ancak aynısını alıp kopyalamak kurum kültürüne uymayacağı için başarılı olmak da zorlaşır. Ancak özgün, yaratıcı ve yenilikçi bir dergiyle istediğiniz verimi alabilirsiniz.

7. Tüm çalışanlar tek bir çatı altında toplanmalı

Öncelikli amaçlarınızdan biri de çalışanların motivasyonunu artırmak olduğu için çıkardığınız yayınlarda herkesin eşit ölçüde değerli olduğunu vurgulamalısınız. Çalışanların doğum günüleri, aldıkları ödüller, terfileri gibi önemli ayrıntılar hem herkesi motive eder hem de aile olduklarını hatırlatır.

8. Baskıda kalite önemli

Görsel açıdan çekiciliği artırmak için yayınlarınızı hazırlarken renkli ve kaliteli kağıtlar seçmelisiniz. Böylece yaptığınız işe ne denli özendiğiniz belli olur. Ayrıca metinlerin ve görsellerin etkileyiciliği de fazlasıyla artar.