2019’da işinizi büyütmenin yollarını mı arıyorsunuz? Bunun için önümüzdeki yıl işinizi kolaylaştıracak ve adımlarınızı hızlandıracak pazarlama taktiklerine mutlaka göz atın.

Blog yazıları

Markanızın internet sitesinin güncel olması ve SEO uyumlu yazılmasının yanında vizyonunu yansıtan bir blogu da olmalı. Müşterilerinize ve müşteri adaylarınıza yararlı bilgiler sunmak, sizi alanınızda otorite haline getirecektir.

Markanızın sosyal medya hesaplarını güçlendirin

Instagram, Facebook ve Twitter başta olmak üzere markanızın sosyal medya hesaplarını aktif kullanmıyorsanız hemen harekete geçin ve stratejik bir yayın planı oluşturun. Markanızın alanına göre YouTube, Vimeo, Pinterest, Flickr ve Medium’u da kullanabilirsiniz. Sosyal medya kanallarınıza içerik yükleyerek aktif tutun.

Video hazırlayın

Profesyonel olarak hazırlanmış bir video, internet sitenizi rakiplerinizin çok daha önüne taşıyabilir. Videolarınızı YouTube’a yükleyin. YouTube aracılığıyla sitenize trafik de alabilirsiniz böylelikle. Facebook ve Instagram üzerinden yapılan canlı yayınları da göz ardı etmeyin.

Müşterilerinize e-bülten gönderin

İnternet sitenizde, müşterilerinize basın bültenlerine abone olabilecekleri bir bölümünüz yoksa ekleyin. Bu sayfada, müşterilerin e-posta adreslerini yazmalarını isteyin. Tercihinize göre yollayacağınız haftalık, aylık ya da daha uzun aralıklı e-bülten içeriklerle müşterilerinizin haberdar olmayı isteyeceği bilgileri onlara ulaştırın. Bu aynı zamanda sürekli kendinizi hatırlatacak bir reklam etkisi de yaratacaktır.

İnfografikler oluşturun

İnfografikler internet üzerinde hızlıca paylaşılıyor ve kolayca viral haline gelebiliyor. Anlaşılması kolay, göze hitap eden ve yararlı bir infografik içeriği hazırlayarak markanızın görünebilirliğini artırabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması yapın

Kullanıcıların internet sitenize ulaşabilmek için kullandıkları anahtar kelimeleri araştırın. Ardından internet sitenizi bu anahtar kelimelere göre tekrar optimize edin.

Influencer’lar ile çalışın

Influencer’lar markanızın tanınması için size çok büyük bir katkı sağlayabilir. Yüksek takipçili bir influencer’ın sosyal medya kanallarında markanızı tanıtmasını sağlayarak büyük hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

Google’da hakkınızda söylenenleri mutlaka araştırın

Markanızda neyi iyi yaptığınızı ve internet sitenizde içeriklerinizin nasıl bir performans gösterdiğini mutlaka inceleyin. Böylece müşterilerinizin markanız hakkında yaptığı olumsuz yorumlara yönelik iyileştirmeler de yapabilirsiniz. İyi bir Google incelemesinin gücünü mutlaka kullanın.

Olumlu ve olumsuz tüm yorumlara yanıt verin

Dijital platformlarınızdaki olumsuz yorumları asla göz ardı etmeyin ve silmeyin. Sakin bir şekilde yanıt verin, sorunu düzeltmeyi teklif edin. Aynı şekilde olumlu yorumlara yanıt vererek konu ne olursa olsun müşterilerinizi dikkate aldığınızı gösterin.

Arama motorlarında göründüğünüze emin olun

Google, Bing ve Yandex gibi önde gelen arama motorlarında göründüğünüzden mutlaka emin olun.

Arama motorlarında işletmenize dair bilgilerin aynı olduğundan emin olun

İnternete girdiğiniz isim, adres ve telefon bilgileri her yerde aynı olmalı. Farklı bilgiler girmemeye özen gösterin.

Mümkün olduğunca çok derneğe katılın

Resmi sektör derneklerine üye olun böylece profesyonel bir görünüm elde edersiniz ve daha yetkili bir marka olma yolunda büyük bir adım atmış olursunuz.

Google Analytics’i kullanın

Hazırladığınız içeriklerin istatistiklerini, Google’ın sunduğu istatistik aracından (Google Analytics) mutlaka takip edin. Dünyadaki tüm dijital pazarlama işlerinde istatistikler mutlaka kontrol edilir. Neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını görmezseniz, başarılı olup olmadığınızı da anlamazsınız. İşin kötü yanı boşa kürek çekip bundan haberdar olmayabilirsiniz.  

İletişim bilgilerinizi sitenizin her sayfasına koyun

Bir web sitesinin nihai hedefi geri dönüş sağlamaktır, bu yüzden müşterilerin iletişime geçmesini kolaylaştırın.

Sitenizi mobil uyumlu hale getirin

Çoğu kişi interneti bilgisayar yerine akıllı telefonunda kullanır. Sitenizin telefon ve tablet arayüzünde kullanıcı dostu bir deneyim sağladığından yani responsive özellikte olduğundan emin olun.

Markanızın basında yer alan haberlerinden bahsedin

Eğer markanız basında yer alıyorsa bunu mutlaka internet sitenize taşıyın. Bir sayfa oluşturun ve basında yer alan haberlerinizi ekleyin. Şirketinizin itibar sağlamasına yardımcı olur.

Basın bültenlerinizi diğer sitelerle paylaşın

Basın bültenlerinizi sadece müşterilerinizle değil diğer markalarla da paylaşın. Görünürlüğünüzü ve itibarınızı artıracaktır.

Sitenize müşteri referansları ekleyin

Müşteriler, markanızın internet sitesinde diğer müşterilerin yorumlarını görürse, ürün veya hizmeti daha güvenli bir ortamda satın aldığını hisseder.

Yarışma düzenleyin

Yarışmalar ve kampanyalar müşterilere her zaman cazip gelir. Hatta yarışmaları takip etmek için hesap alan kullanıcıların da sayısı hiç az değil. Bu nedenle yılda bir kez bile olsa markanızın diliyle uyumlu ve fayda vadeden bir yarışma düzenleyip kendinizi hatırlatın.

Markanızın içerik pazarlamasında tüm ister yazılı ister görsel olsun, tüm içerik ihtiyaçlarınızda Contentive İçerik Ajans’ından destek alabilirsiniz. Hemen iletişime geçmek için tıklayın.