2016 yılında Facebook Live’dan, Instagram hikayelerine kadar sosyal medya cephesinde birçok etkileyici yenilikle tanıştık. Markaların içerik pazarlaması stratejileri de bu yeniliklerle birlikte kabuk değiştirmeye başladı. Haliyle 2017’de içerik yarışlarının bir hayli kızışacağını tahmin etmek zor değil. İşte markanızı bu yarışta nasıl öne çıkaracak öngörüler…

Reklamda da trend doğallıktan yana

Sosyal medya kullanıcılarının reklamları engellemek için yararlandığı filtreler nedeniyle günümüzde doğal reklamcılık hiç olmadığı kadar önemli. Peki doğal reklamcılıkla neyi kastediyoruz? İnteraktif gönderiler oluşturmak, kullanıcıyı sürece dahil etmek ve içeriğinizin markanız üzerine düşündürmesini sağlamak en temel doğallık belirtileri. Oluşturduğunuz içerik dürüst ve kendine has bir hikaye anlatırsa, markanız müşteri kitlenizde daha çok güven uyandırır. Bu da marka ve müşteri arasında devamlılığı olan bir bağ oluşmasını sağlar.

Yeni nesil pazarlama yöntemi: Influencer marketing

Blogger’lar, Instagram ünlüleri ve Youtube fenomenlerinin marka yüzü olmaya başladığı bir dönemdeyiz ki oldukça iyi reaksiyon alan bir yöntem bu. Oyuncular ya da müzisyenler gibi ünlü isimlerin yerini yavaştan sosyal medyanın yıldızları aldı diyebiliriz. Siz de bu pazarlama metoduna geçiş yapmak için işe belirli bir kanal ve demografi için içerik üreterek başlayabilirsiniz. Ardından ürün ya da hizmetinizle örtüşen bir sosyal medya fenomeniyle iş birliği için küçük adımlar atabilirsiniz. Örneğin kozmetik markaları için makyaj konusunda binlerce takipçisi olan bir Youtube fenomenine numune göndermek gibi…

Görsel içeriklerle duyguları yakalayın

Reklam önleyici filtreler ve medya platformlarının durumu düşünüldüğünde, dikkat çekmek için artık yalnızca birkaç saniyeniz var. Bu durumda kullanacağınız en etkili enstrümansa video ve görsel içerikler! Ancak bu içeriklerin olabildiğince kısa, öz ve merak uyandıran bir yapıda olmasına dikkat etmek gerek. Binlerce kişinin izleyip paylaşmalara doyamadığı kedi videolarını düşünün. Bu kadar sevilmelerinin tek nedeni var, o da duygulara hitap etmesi! Orijinal bir tasarım, fotoğraf, GIF, tipografik tasarımlar ya da Boomerang videoları ile bu etkiyi yaratabilirsiniz. Dikkat çektikten sonra geriye ürün, marka ve içerik arasında sağlam bir bağ oluşturmak kalıyor. Tabii sosyal medyanın imkanlarını kullanırken markanızın sesi ve imajına bağlı kalmak şartıyla… Yoksa ulaşmak istediğiniz hedefe uzaktan el sallamak zorunda kalabilirsiniz.

Kaliteli içeriğin kalbi anlatımda!

Markanızın hikayesini anlatmak için birden fazla anlatım yolunu seçebilirsiniz. Bu, vizyonunuza göre didaktik bir anlatım ya da esprili bir dil olabilir. Hangi yolu seçerseniz seçin, kullanıcıların zeki ve yaratıcı içeriklere bayıldığını aklınızdan çıkarmayın. 140 karakter ile sınırlı tweet’ler, Facebook ilanları ve Instagram hashtag’leri markanız ve müşteri arasında bağ kurmak için pratik ve etkili seçenekler sunarken, kullanıcı açısından hepsi aslında bir bilgi yığını. Bu yığın içinden sıyrılmak için tek yol, kullanıcıda kişisel bağ kurabileceği anlatımı yakalamak ve süreklilik sağlamak. Eğer içerik üretiminde deneyimli bir ekibiniz yoksa, gündemi takip eden profesyonel bir içerik ajansıyla çalışabilirsiniz. Sosyal medya trendlerini takip ederek hazırlanan başarılı anlatımlar işinizi ileri taşımanızda önemli bir rol oynayacaktır. Yenilikçi, güncel ve değişime ayak uydurabilen bir markaysanız, içerik pazarlamanızla farkınızı ortaya koymaya hazır olun.