Content Marketing Institute’den Michele Linn, 2016 yılında daha efektif bir içerik pazarlaması için şu beş soruyu kendimize sormamızı tavsiye ediyor.

İçeriklerinizin neyi hedeflediğini biliyor musunuz?

İçerik pazarlamasının nasıl başarılı olacağını bilmek, hedefi doğru belirlemekle mümkün. Content Marketing Institute tarafından yapılan bir ankette “Etkili ve başarılı bir içerik pazarlaması için planlamanız tüm hatlarıyla belli mi?” sorusuna büyük bir çoğunluk “hayır” cevabını verdi. Tahmin edeceğiniz üzere “evet” diyenlerin, içerik pazarlamasında başarıya ulaşma şansı çok daha yüksek. Ayrıca başarının sizin için ne anlam ifade ettiğini irdelemek de önemli. Satışa dönüşmesi mi, prestij kazandırması mı vb. 

Acaba doğru ölçütler üzerinde mi yoğunlaşıyorsunuz?

Başarılı kelimesi, ucu açık bir kavram elbette. Kimin için ne ifade ettiğinin dışında asıl mevzu ölçülebilir olması. Örneğin yol gösterici olması açısından üreteceğiniz içeriğin miktarını öngörmek ve dijital platformlarda beğeni, takip (sosyal medya), içerik indirme ya da bilgi alışverişi (iletişim formu gibi) vb. parametreler nihai ölçütlerdir. Bu ölçümlemelerin takibinde güvenilir sistemler kullanılması, içeriklerinizi gerçekten beğenen ve devamını görmek isteyen kullanıcıların varlığını (veya tam aksini) anlayabilmek için çok önemli.

İçerikleri yaratırken yayıncılık rekabetini de dikkate alıyor musunuz?

Eğer kendinize özel bir hedef kitle (okuyucu kitlesi) yaratmak istiyorsanız, başkalarının ürettiklerinden farklı bir bakış açısına sahip içeriklere ihtiyacınız var. Özgünlüğünüz olmazsa fark edilmeniz de imkansızlaşır. Okurlarınızın ilgisini çekecek içeriği bulmanızda ise editoryal araştırma ve dokümantasyonlar size yardımcı olacak. Aşağıdaki tablo, kendini daha efektif gören içerik pazarlamacılar hakkında size tüyo verecektir.

İçerik pazarlamasına yeterince zaman ayırıyor musunuz?

Geldik en kritik noktalardan birine… Burada bahsi geçen, içeriği hazırlarken harcanan zaman değil. Evet, siz editoryal misyonunuzu belirlemiş ve diğer yayınlar arasında fark yaratacak bir dil yakalamış olabilirsiniz ancak istikrarınız yoksa, unutulup gidersiniz. Beklediğiniz dönüşü almak için ortalama 15-17 ay (konseptine göre 18 ay ve üstü de olabilir) gibi bir süreye ihtiyacınız olacak. Dolayısıyla tutarlı ve sabırlı olup kurduğunuz bu yapıya tüm enerjinizle odaklanın.

Ekibinizle iletişim halinde misiniz?

Pazarlama yöneticileri takımın beyni olsa da başarılı bir içerik pazarlaması için ekibiyle sürekli iletişim halinde olması şart diyebiliriz. Şu üç adıma dikkat etmenizde fayda var:

1.İçerik pazarlaması stratejinizi sözlü değil yazılı paylaşın, yani belgeleyin.

2.Yukarıda bahsettiğimiz ve ekibin payına düşen editoryal misyonu yazılı olarak paylaşın.

3.Sık sık toplantı yaparak bir araya gelin.